Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا پورمحمدی ظهر امروز دوشنبه در آیین تجلیل از پژوهشگران برتر دانشگاه پیام نور استان، توسعه علمی کشور را مدیون زحمات و تلاش های شبانه روزی پژوهشگران و دانشگاهیان دانست و افزود: پیشرفت علمی و فناوری جمهوری اسلامی ایران از جمله دستاوردهای ارزشمند انقلاب اسلامی است که باید به آن افتخار کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی با اشاره به رتبه نخست منطقه ای ایران در توسعه و پیشرفت علمی، گفت: جمهوری اسلامی ایران از لحاظ سرعت رشد تولید علم نیز رتبه نخست را در دنیا دارد.

 وی آموزش، تولید دانش و تبدیل دانش به فناوری را اصلی ترین وظیفه دانشگاه ها و مراکز علمی برشمرد و گفت: دانشگاه های ما به وظایف خود در سال های اخیر به درستی عمل کرده اند. نارسایی هایی همچون کمیت گرایی، رویکرد مسابقه ای در مقاله نویسی و عدم تبدیل دانش به فناوری نیز در این مراکز وجود دارد که انتظار داریم با تصمیم گیری های صحیح و کاربردی، رفع شود.

 استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران، یک درصد جمعیت دنیا را دارد ادامه داد: چهار و نیم میلیون نفر از جمعیت کشور ما را جمعیت دانشجویی تشکیل می دهد و بر اساس آخرین آمار، ۱.۶ درصد دانش دنیا نیز توسط دانشگاهیان ما تولید می شود که این آمار، کافی نیست و باید تلاش لازم برای تولید بیشترین علم جهان و تلاش برای تبدیل آن به فناوری را به کار گیریم.

 پورمحمدی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: زمان اینکه بگوییم علم بهتر از ثروت است، تمام شده است. علمی بهتر است که ثروت آفرین باشد و بتواند مشکلی از مشکلات جامعه را رفع کند.

 وی با اشاره به تحریم های غرب برضد جمهوری اسلامی ایران ابراز کرد: دولت، مشکلات اقتصادی، معیشتی و اجتماعی مردم را می داند و تمامی تلاش خود را برای رفع این مشکلات به کار می گیرد. مشکلات امروز ما منحصر به امسال و سال‌های گذشته نیست بلکه استکبار جهانی در طول چهل سال گذشته همواره با جمهوری اسلامی مقابله کرده است.

 وی در همین راستا ادامه داد: ملت ایران در طول این سال ها همواره با روحیه جهادی و مقاومت توانسته بر روی پای خود ایستاده و بسیاری از مشکلات را رفع کند. از این پس نیز مسئولان و مردم دست به دست یکدیگر داده و مشکلات را رفع خواهند کرد.

 استاندار آذربایجان شرقی همچنین با بیان اینکه دانشگاه پیام نور توانسته به رسالت اصلی خود به درستی عمل کند، افزود: دانش آموختگان این دانشگاه نیز به دلیل برگزاری آزمون های متمرکز از سطح علمی و تسلط کاری بیشتری برخوردار هستند.

 پورمحمدی همچنین به برگزاری یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی  در اسفند امسال اشاره کرد و با بیان اینکه انتخابات، مظهر دموکراسی دینی و از مهم ترین دستاوردهای انقلاب است، ادامه داد: انتظار داریم که دانشگاه و دانشگاهیان، پیشتاز مشارکت در این انتخابات باشند و برای افزایش مشارکت اقشار مختلف مردم نیز تلاش کنند.

وی افزود: این انتخابات، از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و امیدواریم با برپایی باشکوه آن، توطئه های دشمنان در دلسرد کردن مردم از نظام و انقلاب خنثی شود.

در این آیین از پژوهش‌گران برتر دانشگاه پیام نور استان تجلیل و قدردانی شد.

کد خبر 4799380

منبع: مهر

کلیدواژه: استانداری آذربایجان شرقی دانشگاه های ایران بوشهر انتخابات مجلس شورای اسلامی گرگان ایلام قزوین مجلس شورای اسلامی تعطیلی مدارس بارش برف یاسوج خطبه های نماز جمعه ثبت نام کاندیداها شهرکرد بیرجند هفته پژوهش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۲۳۵۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه همکاریهای دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی و موسسه آموزشی- تحقیقاتی صنایع دفاعی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،   جلسه‌ای با هدف  بررسی راهکارهای عملیاتی شدن طرح جامع جهاد علمی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه برگزار شد.

 در این جلسه راهکارهای اجرایی سازی  طرح جامع جهاد علمی بر مبنای تفاهم نامه همکاری پژوهشی وتحقیقاتی فیمابین دانشگاه آزاد اسلامی وموسسه آموزشی و تحقیقاتی صنایع دفاعی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی در این جلسه گفت: تعامل سازنده با نهادهای موثر در حوزه فناوری و نوآوری برای سرعت بخشیدن به جریان تحقیقات واز بین بردن انحصارطلبی در تحقیقات و نوآوری، جذب ذهن‌های برتر و استفاده از ظرفیت استادان، دانشجویان، نخبگان و نوآوران به منظور حل مساله صنعت و جامعه از اهداف و اولویت های دانشگاه آزاد اسلامی استان   بر مبنای رسالت و اسناد بالادستی دانشگاه آزاد اسلامی در سال جاری است.

یاشار زهفروش  افزود:امیدوارم با حمایت مرکز نوآوران شهید فهمیده پروژه‌های تحقیقاتی و کاربردی مورد نیازصنایع دفاعی تا مرحله تبیین دانش فنی پیش رود تا با جهت دهی فعالیت‌های علمی نخبگان در راستای نیازهای طرفین و حمایت از شرکت‌های دانش بنیان مستقر در مراکز رشد بتوانیم نقش دانشگاه را در راستای حل مساله علمی کشور به منصه ظهور برسانیم.

 

در ادامه جلسه رئیس دفتر شهید فهمیده با معرفی پتانسیل‌های همکاری مشترک با مجموعه وزارت دفاع و پشتیبانی نیروی های مسلح، به تشریح طرح جهاد علمی نیروهای مسلح که بخشی از آن نیز در وزارت دفاع در حال انجام است پرداخت و

آیدین صنم نژاد افزود:زمینه‌ها و حمایت‌هایی که در قالب این طرح از دانشگاه‌ها و موسسه‌های پژوهشی صورت می‌گیرد شامل حمایت از پایان نامه‌های کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی با موضوعات مرتبط با نیازهای صنایع دفاعی کشور، حمایت از پروژه های نوظهور و بدیع، حمایت از طرح‌های پژوهش و فناوری مورد نیاز صنایع دفاعی، حمایت از فرصت‌های مطالعاتی داخل و خارج از کشور مرتبط با نیازهای صنایع دفاعی است.

وی افزود:  حمایت از برگزاری رویدادهای علمی و فناوری، حمایت از ایجاد مراکز فناوری مشترک، حمایت از انجمن‌های علمی و هسته‌های پژوهشی از دیگر محورهای همکاری مشترک است که  دانشجویان، نخبگان و مخترعان می‌توانند با مراجعه به دفتر ارتباط با صنعت و جامعه دانشگاه از حمایت‌های مادی و معنوی دفتر شهید فهمیده استان بهره‌مند شوند.

در پایان جلسه نیز از برخی امکانات آموزشی و آزمایشگاهی دانشگاه بازدید شد.

 

 

دیگر خبرها

  • توسعه همکاریهای دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی و موسسه آموزشی- تحقیقاتی صنایع دفاعی
  • اجرایی کردن طرح جامع جهاد علمی
  • تلاش های اصحاب رسانه در برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره خبرگان رهبری قابل تقدیر است
  • بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در حل مشکلات مردمی، پیشتاز باشد
  • نقش آفرینی مراکز نوآوری در حفظ و ترویج قانون جهش تولید دانش‌بنیان
  • «فناوری» و «نوآوری» اهرم‌های قدرتمند جهش تولید
  • دانشگاه صنعت ماشین‌سازی تاسیس می‌شود
  • شناسایی و توسعه فناوری شرکت‌های دانش‌بنیان در سطوح علمی و اقتصادی 
  • شناسایی و توسعه فناوری شرکت‌های دانش‌بنیان در سطوح علمی و اقتصادی
  • دانشگاهیان با ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان موجب خودکفایی کشور می‌شوند