Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-06@14:07:18 GMT

طرح مطالعاتی تالاب میقان اراک در دست بررسی است

تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۱۲۳۶۰۳

طرح مطالعاتی تالاب میقان اراک در دست بررسی است

گروه فرهنگی ــ معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی گفت: تهیه طرح مطالعاتی و زون گردشگری تالاب میقان در دست اقدام و بررسی است.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی استان مرکزی، سید حسن حسینی معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی، امروز در جلسه کمیته تخصصی گردشگری و معیشت پایدار جوامع محلی که در اراک برگزار شد، اظهار کرد: تالاب میقان از نظر گردشگری، یکی از مراکز مهم طبیعت‌گردی و پرنده‌نگری کشور محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسینی افزود: به دلیل ظرافت منطقه تالاب به عنوان زیستگاه پرندگان و جانوران مختلف، مشاوری در حال انجام طرح مطالعاتی است تا مشخص شود به چه میزان امکان ورود گردشگر در این منطقه وجود دارد. این کمیته تخصصی با میزبانی میراث فرهنگی با حضور نمایندگانی از محیط زیست، منابع طبیعی، بخشداری، جهاد کشاورزی، استانداری و دهیار روستاهایی طرمزد و میقان برگزار شد.

معاون گردشگری استان مرکزی افزود: در این نشست مصوب شد دوره‌های آموزشی توانمندسازی و توسعه گردشگری روستایی برای دهیاری‌ها، اعضای شورای روستاها و جوامع محلی روستاهای حاشیه تالاب میقان جهت آشناسازی مردم منطقه توسط میراث فرهنگی برگزار شود. همچنین اولویت‌بندی عناوین گردشگری روستا‌های حاشیه تالاب توسط دهیاران در جلسه بعد مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

براساس این گزارش، تالاب میقان (تالاب کویری میقان) از تالاب‌های ایران است که در استان مرکزی و در ۱۵ کیلومتری شمال شرقی اراک و جنوب غربی داوودآباد قرار گرفته است. در سال‌های دارای بارندگی مناسب، تالاب دارای آب قابل توجهی است و در سالهای کم آبی عموماً سطح تالاب خشک شده و به حالت کویری در می‌آید. این تالاب از زیستگاه‌های پرندگان مهاجر سیبری و از زیستگاه‌های مهم پرندگان مهاجر در مرکز کشور است.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: ایکنا خبرگزاری قرآن خبرگزاری ایکنا ایکنا مرکزی ایکنای مرکزی میراث فرهنگی استان مرکزی تالاب میقان اراک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۲۳۶۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعطیلی بنا‌های تاریخی استان در روز شهادت امام جعفر صادق (ع)

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکزاصفهان؛ مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان گفت: روز شنبه ۱۵ اردیبهشت ماه مصادف با شهادت امام جعفر صادق (ع) تمامی بنا‌های تاریخی، موزه‌ها و محوطه‌های زیر مجموعه این اداره کل در شهرستان‌های مختلف استان تعطیل است.
امیر کرم زاده اصفهان افزود: از روز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ماه تمامی این اماکن آماده ارائه خدمات به گردشگران و دوستداران میراث فرهنگی خواهد بود.
استان اصفهان با پنج میلیون نفر جمعیت به‌عنوان قطب گردشگری جهان و ایران، بیش از ۲۲ هزار بنا و اثر تاریخی شناسایی شده دارد که از میان آنها بیش از هزار و ۸۰۰ اثر ثبت ملی شدند.
هفت اثر از آثار تاریخی اصفهان به نام‌های میدان نقش جهان، کاخ چهلستون، باغ فین کاشان و مسجد جامع و سه قنات به نام‌های وزوان، مزدآباد و مون به ثبت جهانی رسیده و کانون توجه گردشگران داخلی و خارجی است.

دیگر خبرها

  • تعلیق و لغو مجوز فعالیت ۲ دفتر خدمات مسافرتی در گیلان
  • کشف اثر تاریخی، پیاده راه سازی در بافت مرکزی همدان را متوقف کرد
  • تخصیص اعتبارات لازم برای حوزه میراث‌فرهنگی شهرستان گرمی
  • ثبت ملی روستای «نوسنگی» در درفک رودبار
  • گردشگری نخستین رکن سند توسعه و پیشرفت شهرستان نایین است
  • تور‌های بازدید از نمایشگاه کتاب تهران در دیگر کشور‌ها را فعال کنیم
  • از سند ثبت ملی مهارت لَردِه دوزی روستای بیابانک ثبت‌شده در فهرست میراث‌ فرهنگی ناملموس رونمایی شد
  • تورهای بازدید نمایشگاه کتاب تهران در دیگر کشورها شوند
  • از سند ثبت ملی بافت تاریخی روستای بیابانک رونمایی شد
  • تعطیلی بنا‌های تاریخی استان در روز شهادت امام جعفر صادق (ع)