Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: شهردا باید سهم شهرداری برای خرید اتوبوس و توسعه حمل‌ونقل عمومی را از دولت مطالبه کند

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدرضا حیدری امروز(دوشنبه) در جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد اظهار کرد: سالانه چهار هزار میلیارد ریال یارانه برای ناوگان اتوبوسرانی و قطارشهری توسط شهرداری پرداخت می‌شود

وی با بیان اینکه شهروندان مشهدی فقط یک سوم هزینه‌های حمل‌ونقل را می‌پردازند، افزود: دولت باید به قوانین مصوب در حوزه توسعه حمل و نقل عمومی مانند قانون هدفمندی یارانه‌ها، قانون هوای پاک، قانون سهم عوارض شهرداری‌ها از محل عوارض سوخت و قانون حمل و نقل عمومی متعهد باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد با بیان اینکه دولت سهم شهرداری تهران را برای توسعه حمل و نقل عمومی پرداخت کرده‌ است ادامه داد: شهردار مشهد نیز باید سهم شهرداری برای خرید اتوبوس و توسعه حمل‌ونقل عمومی را از دولت مطالبه کند

وی آلودگی هوا را یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های کلانشهرها دانست و خاطرنشان کرد: مشهد اما در سال جاری ۳۳ روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس و دو روز نیز هوای ناسالم برای همه گروه‌ها را داشته‌ که نسبت به پارسال تغییر خاصی نداشته‌ است.

حیدری اضافه کرد: تشکیل جلسه فوری کارگروه بحران شهری با حضور همه دستگاه‌های مرتبط با آلودگی هوا تصمیم کوتاه مدت بوده و برنامه‌های دراز مدت نیز در دستور کار است که توسعه حمل و نقل ریلی از آن جمله می‌باشد و برای تحقق آن همه ظرفیت و امکانات تامین منابع در اختیار مدیریت شهری قرار گرفته تا حداقل در هسته مرکزی خطوط قطارشهری تا افق ۱۴۰۰به هم متصل شود.

وی با اشاره به نوسازی ۱۵۰ دستگاه اتوبوس در مشهد ادامه داد: روزانه ۲۱۰ هزار نفر در مشهد از طریق خطوط مترو جابه‌جا می‌شوند و تلاش می‌شود با تامین واگن‌های مورد نیاز خط یکم مترو این ظرفیت افزایش یابد.

کد خبر 401429

منبع: ایمنا

کلیدواژه: محمد رضا حیدری شوراي شهر مشهد حمل و نقل عمومي شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۲۴۰۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خاندوزی: یکی از اولویت‌های ما حل موانع پرداخت بدهی‌های کشور است

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، سید احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد و دارایی امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران درباره پنجاهمین سالگرد بانک توسعه اسلامی اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین مراجع بین المللی برای تأمین مالی بانک توسعه اسلامی است که امسال ۵۰ امین سالگرد تاسیس آن است.

وی افزود: یکی از اولویت‌های ما حل موانع پرداخت بدهی‌ها مرتفع شود، و بدهی‌های جمهوری اسلامی را به صفر برسانیم.

خاندوزی ادامه داد: همچنین درصدد هستیم بانک توسعه اسلامی برای ۱۱ پروژه تأمین مالی کند ما بدهی‌های قبل از ۴۰۰ را پرداخت کردیم و فرآیند بازپرداخت سایر پروژه‌ها آغاز شده است و بیش از ۴۰ میلیون یورو بازپرداخت جدید دریافت کردیم.

سخنگوی اقتصادی دولت تأکید کرد: امیدواریم در نشست ریاض مجوز پرداخت‌های بیشتری را دریافت کنیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کمک دولت اسپانیا به رئال مادرید برای خرید امباپه
  • خاندوزی: یکی از اولویت‌های ما حل موانع پرداخت بدهی‌های کشور است
  • طرح « زوج و فرد » حذف شد؟
  • طرح «زوج و فرد» حذف شد؟
  • دولت، یارانه حمل‌ونقل عمومی را افزایش دهد/ آموزش حفظ محیط زیست باید از دوران کودکی آغاز شود
  • دولت یارانه حمل‌ و نقل عمومی را افزایش دهد
  • دولت یارانه حمل‌ونقل عمومی را افزایش دهد
  • ورود ۵ هزار اتوبوس نو به حمل و نقل عمومی تا پایان سال
  • زمان آغاز به کار تاکسی‌های برقی/ تسهیلاتی برای تاکسی‌رانان
  • ورود ۵ هزار اتوبوس فعال به حمل و نقل عمومی تا پایان سال