Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-07@20:09:15 GMT

طرح نماد در ۲۶۰ مدرسه خراسان جنوبی اجرا می شود

تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۱۲۴۰۷۴

طرح نماد در ۲۶۰ مدرسه خراسان جنوبی اجرا می شود

به گزارش خبرنگار مهر، حسن تهامی پیش از ظهر دوشنبه در شورای پیشگیری از وقوع جرم استان اظهار داشت: طرح نماد یا همان نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان مجموعه نظام یافته از خدمات و برنامه ها شامل غربالگری، آموزش، توانمندسازی،   حمایت های روانی و اجتماعی به منظور مراقبت دانش آموزان در برابر آسیب های پرخطر از طریق مداخله به موقع و مؤثر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی، استقرار نظام جامع مراقبت اجتماعی برای دانش آموزان، مدرسه محور، خانواده محور و معلم محور از طریق مشارکت بین دستگاهی را از جمله اهداف این طرح عنوان کرد و گفت: افزایش آگاهی دانش آموزان نسبت به مهارت های زندگی، مصونیت بخشی در برابر آسیب های نوپدید، برقراری تعامل بین دانش آموزان و والدین  از جمله نقاط قوت این طرح محسوب می شود.

وی همچنین عدم آگاهی برخی نهادها از وظایف محول شده، کمبود منابع مالی و انسانی را از جمله موانع پیش روی این طرح دانست و افزود: این طرح بسیار مهمی که در سنوات گذشته به نحو احسن اجرا شد امسال هنوز یک ریال به این امر اختصاص پیدا نکرده است.

رئیس اداره مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی آموزش و پرورش خراسان جنوبی بر لزوم مشارکت سازمان ها و دستگاه ها در اجرای این طرح تأکید کرد و گفت: در اجرای این طرح در استان ۹ دستگاه دخیل هستند که باید تقسیم کار بین دستگاه ها و بهره گیری از نیروی انسانی سازمان های دیگر انجام شود.

۱۸ هزار دانش آموز بیرجندی در معرض آسیب

تهامی با بیان اینکه امسال این طرح در ۲۶۰ مدرسه استان اجرا می شود، بیان داشت: این طرح در تمامی مدارس شهرستان درمیان،  ۱۳ مدرسه شهرستان بیرجند و شش مدرسه از هر شهرستان اجرا می شود.

وی با بیان اینکه این مدارس ملزم هستند که کارگاه آموزشی برای دانش آموزان، کارکنان و معلمان و والدین برگزار کنند، اضافه کرد: در سایر مدارسی که طرح اجرا نمی شود نیز میز خدمت نهادی را تشکیل داده اند که هر هفته یک نفر به عنوان نماینده سازمان ها حضور پیدا کند و مشکلات دانش آموزان را رصد خواهد کرد.

رئیس اداره مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی آموزش و پرورش خراسان جنوبی با اشاره به وجود ۶۳ هزار دانش آموز در بیرجند، بیان کرد: از این تعداد ۱۸ هزار و ۲۲۰ نفر در معرض آسیب های اجتماعی هستند  و ۱۲ هزار نفر با مشکلات مالی دست و پنجه نرم می کنند که راه این ها برای آسیب ها باز است.

تهامی با بیان اینکه تاکنون ۴۶ تسهیل گر برای اجرای این طرح آموزش های لازم را فراگرفته اند، بیان داشت: امسال ۲۳ هزار نفر دانش آموز، سه هزار نفر معلم و ۴۰ هزار نفر والدین تحت پوشش این طرح قرار گرفته و آموزش می بینند.

وی ادامه داد: تعداد کل دانش آموزان استان ۱۷۶ هزار نفر بوده که این ها نیز بی بهره نیستند و برای آن ها غربالگری انجام خواهند شد.

کد خبر 4799389

منبع: مهر

کلیدواژه: طرح نماد بیرجند بوشهر انتخابات مجلس شورای اسلامی گرگان ایلام قزوین مجلس شورای اسلامی تعطیلی مدارس یاسوج بارش برف خطبه های نماز جمعه ثبت نام کاندیداها شهرکرد بیرجند هفته پژوهش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۲۴۰۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم؛ سرکار گذاشتن بامزه خانم معلم توسط دانش آموزان

 

در بسته زیر اخبار و محتوا‌های آموزشی پیرامون «سرکار گذاشتن خنده دار خانم معلم توسط دانش آموزان بامزه»، «چرا آموزش و پرورش از یک سریال نمایش خانگی شکایت کرد؟»، «آیا می دانید اولین سرویس مدرسه در تهران مربوط به چه دوره ای است؟»، «مهارت بینایی خود را بسنج؛ سه تفاوت دو تصویر ظاهراً یکسان رو پیدا کن»، «تصویری از کادوی دانش‌آموزان عشایر به معلمشان؛ از این خاصتر نداریم»، «خاطره‌ی خنده‌دار حاج‌ آقا قرائتی درباره‌ی پول دادن به پیشنماز مدرسه + فیلم»، «کسانی که بیشترین دقت رو دارن میتونن سه تفاوت دو روباه رو پیدا کنن»، «ابتکار خنده‌دار دانش‌آموز در جواب بقیه که میپرسن ساعت چنده؟ + فیلم»، «کتاب زندانی قفقاز، سوغات روزگار تبعید نویسنده است»، «به همین راحتی مزاجت را تشخیص بده»، «پرونده بزرگترین باند تجاوز به دانش آموزان دختر در کرج»، «خاطره خنده‌دار خانم معلم از روز معلم؛ کفش پاشنه بلند پوشیده بودم»، «پشت پرده ویدئو عروس ۱۴ ساله تهرانی چه بود؟»  را با کلیک بر تیتر آن بخوانید.

سرکار گذاشتن خنده دار خانم معلم توسط دانش آموزان بامزه

چرا آموزش و پرورش از یک سریال نمایش خانگی شکایت کرد؟

آیا می دانید اولین سرویس مدرسه در تهران مربوط به چه دوره ای است؟

مهارت بینایی خود را بسنج؛ سه تفاوت دو تصویر ظاهراً یکسان رو پیدا کن

تصویری از کادوی دانش‌آموزان عشایر به معلمشان؛ از این خاصتر نداریم

خاطره‌ی خنده‌دار حاج‌ آقا قرائتی درباره‌ی پول دادن به پیشنماز مدرسه + فیلم

کسانی که بیشترین دقت رو دارن میتونن سه تفاوت دو روباه رو پیدا کنن

ابتکار خنده‌دار دانش‌آموز در جواب بقیه که میپرسن ساعت چنده؟ + فیلم

کتاب زندانی قفقاز، سوغات روزگار تبعید نویسنده است

به همین راحتی مزاجت را تشخیص بده

پرونده بزرگترین باند تجاوز به دانش آموزان دختر در کرج

خاطره خنده‌دار خانم معلم از روز معلم؛ کفش پاشنه بلند پوشیده بودم

پشت پرده ویدئو عروس ۱۴ ساله تهرانی چه بود؟

 

دیگر خبرها

  • ایستگاه قانون، گامی در راستای افزایش دانش حقوقی دانش‌آموزان
  • آموزش و پرورش طرح نماد را با جدیت بیشتری دنبال کند
  • معلمی که امید و عشق را در دل دانش آموزان معنا کرد
  • فیلم؛ سرکار گذاشتن بامزه خانم معلم توسط دانش آموزان
  • طرح محلات ارتقادهنده سلامت در خراسان جنوبی اجرا می‌شود
  • نخستین سرویس مدرسه تهران مخصوص بچه‌پولدارها بود
  • زیرساخت‌های فرهنگی، هنری و اجتماعی شهر جدید مهستان ارتقا می‌یابد
  • طرح «هر مدرسه یک نهالستان» در دماوند اجرا شد
  • لباس فرم برای دانش آموزان اجباری نیست
  • هنر نمایی دانش آموزان در نمایشگاه آثار دستی و تجسمی