Web Analytics Made Easy - Statcounter

جراح پیوند کلیه استان همدان گفت: مصرف گوجه مانع بروز سرطان پروستات و مصرف ساعتی یک لیوان مایعات مانع بروز سنگ کلیه می‌شود

به گزارش خبرنگار برنا، کارگاه آموزش پیشگیری از بیماری کلیوی با همت معاونت اجتماعی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری همدان با مشارکت انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی و با سخنرانی دکتر محمدعلی امیرزرگر، جراح پیوند کلیه، صبح دوشنبه در سالن همایش مجتمع فرهنگی، هنری عین القضات همدانی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کارگاه‌های آموزشی سازمان رایگان است

معاون اجتماعی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری همدان در این کارگاه با اشاره به این که هزینه مشاوره‌های پزشکی، حقوقی و روانشناسی سنگین است، اظهار داشت: سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری همدان با توجه به عدالت اجتماعی کارگاه‌های آموزشی خود را به صورت رایگان برگزار می‌کند.

حسین رضایی افزود: اگر بخواهیم نگاهی جامعه شناختی به موضوع سلامت داشته باشیم باید بگوییم مهم‌ترین علت اصلی بیماری‌ها، از جمله بیماری‌های کلیوی سبک زندگی غلط است.

وی با اشاره به این که هر فردی در هر سنی در معرض ابتلا به بیماری‌های کلیوی قرار دارد بیان کرد: افراد می‌توانند با پیش گرفتن سبک زندگی صحیح از ابتلا به بیماری‌های مختلف جلوگیری کنند.

کلیه 135 وظیفه دارد

در بخش دیگری از این کارگاه آموزشی محمد علی امیرزرگر، جراح پیوند کلیه با بیان این که کلیه عضو اساسی و حیاتی بدن است گفت: این عضو به تنهایی 135 کار در بدن انجام می‌دهد.

وی افزود: این عضو نجیب‌‌ترین عضو بدن هم محسوب می‌شود و اگر از مجموع دو کلیه 25 درصد فعال باشند نیاز به دیالیز و پیوند نیست.

این جراح پیوند کلیه با اشاره به این که نگهداری از کلیه با تمام وظایف حساس و مهمش بسیار ساده است گفت: اگر در 4 دوره جنینی و طفولیت، جوانی، میانسالی و کهنسالی یک بار سنوگرافی و آزمایش ادرار بدهیم از تمام بیماری‌های کلیوی می‌توان پیشگیری کرد.

امیرزرگر عنوان کرد: برخی از بیماری‌های کلیوی مادرزادی است اما به دلیل این که در دوران جنینی یا طفولیت به این مورد توجه نمی‌شود و رفته رفته در سنین بالاتر به کم کاری و از کارافتادگی کلیه منحر می‌شود.

انجام سنوگرافی برای ثبت نام در مدارس اجباری است

وی خاطرنشان کرد: برای شناسایی بیماری‌های مادرزادی کلیه، طرحی را در سال 73 ارائه کردیم که در حال حاضر این طرح اجرا می‌شود و از تمام افرادی که وارد مدرسه می‌شوند، همانند بینایی سنجی، سنوگرافی و آزمایش ادرار به عمل می‌آید.

این جراح پیوند کلیه با تاکید بر این که دوران نوجوانی و جوانی به دلیل تحرک زیاد افراد، شایع‌ترین دوران ایجاد سنگ کلیه است، گفت: ورزشکاران به دلیل فعالیت‌های سنگین و کاهش وزن که منجر به کاهش آب بدن می‌شود بیش از سایر افراد در خطر ابتلا به سنگ کلیه قرار دارند.

امیرزرگر افزود: برای جلوگیری از ایجاد سنگ کلیه افراد باید هر ساعت یک لیوان آب، چای و یا مایعات دیگر مصرف کنند.

مصرف گوجه از سرطان پروستات جلوگیری می‌کند 

وی با اشاره به این که پروستات از 40 سالگی شروع می‌شود بیان کرد: برای جلوگیری از پروستات و سرطان پروستات تا 40 سالگی مدام گوجه مصرف کنید. 

 امیرزرگر با اشاره به این که سرطان پروستات در صورت تشخیص به موقع به راحتی قابل درمان است و فرد درمان شده حتی نیاز به مصرف دارو هم ندارد، گفت: طرحی را برای جلوگیری از شیوع سرطان پروستات پیشنهاد دادیم که آقایان قبل از سن 50 سالگی حتما آزمایش تشخیص بزرگی و سرطان پروستات بدهند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ابتلا به بیماری استان همدان درمان سرطان پروستات مدرسه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۲۵۰۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

الکل‌های دست‌ساز و قاچاق زمینه‌ساز بروز مسمومیت

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، شاهین شادنیا، درباره افزایش موارد مسمومیت با الکل‌های سمی، اظهار کرد: اغلب موارد، مسمومیت‌هایی هستند که به بهانه تفریح، اقدام به مصرف مشروبات دست ساز و سمی کرده‌اند.

وی با بیان اینکه در کشور ما تولید و واردات مشروبات الکلی ممنوع است، افزود: الکل‌هایی که به صورت دست‌ساز تولید و یا قاچاق وارد کشور می‌شوند زمینه‌ساز بروز مسمومیت‌های خطرناک می‌شوند.

شادنیا گفت: ماده اصلی در مشروبات الکلی «اتانول» است که در مقدار و مصرف مشخص معمولاً باعث بروز مسمومیت‌های جدی در افراد نمی‌شوند.

رییس بخش مسمومین بیمارستان لقمان حکیم با تاکید بر اینکه مصرف الکل اتیلیک یا اتانول در اغلب موارد سمیت جدی و خطر مرگ و میر برای افراد ندارد، اضافه کرد: صرفاً مصرف بیش از حد این مشروبات الکلی می‌تواند خطرناک باشد.

وی با بیان این موضوع که مشروبات الکلی که به صورت قاچاق وارد کشور و یا به صورت غیرمجاز تهیه می‌شوند خطرات جدی برای مصرف کننده به همراه دارند، ادامه داد: معمولاً افراد سودجو در مراحل ساخت این مواد از الکل‌های حاوی متانول و یا سایر الکل‌های سمی استفاده می‌کنند و همین موضوع زمینه‌ساز بروز مسمومیت شده است.

شادنیا با بیان اینکه به طور کلی مصرف بیشتر از حد مشروبات الکلی حاوی اتانول (الکل اتیلیک) با نشانه‌هایی همراه است، گفت: اختلال تعادل، ناهماهنگی بین فعالیت‌های عضلانی و مغزی، پرخاشگری، خواب آلودگی و یا افت قندخون از نشانه‌های مصرف این مشروبات الکلی است.

وی با تاکید بر اینکه به دنبال مصرف مشروبات الکلی حاوی اتانول و به محض بالا رفتن سطح آن در خون، علایم مسمومیت سریع ایجاد می‌شود، گفت: در مورد الکل‌های سمی و غیر استاندارد مشکل اینجا است که این مواد سمی در فاز اولیه بعد از مصرف نشانه یا علامت خاصی ندارند و وقتی این مواد سمی وارد بدن می‌شوند، شروع به متابولیزه شدن می‌کنند و سپس باعث بروز علایم مسمومیت می‌شوند.

شادنیا با بیان اینکه ایجاد علایم مسمومیت با متانول زمانبر است، افزود: عمده بیماران بین ۱۲ ساعت و یا حتی در مواردی تا ۷۲ ساعت بعد از مصرف این الکل‌های سمی دچار نشانه‌های مسمومیت می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه مصرف مشروبات الکلی سمی با درجاتی از اختلال بینایی همراه است، عنوان کرد: افراد به دنبال مصرف اینگونه از مشروبات، معمولاً بعد از چند ساعت به یکباره دچار تاری و یا سیاهی دید می‌شوند. نشانه‌هایی مثل برفکی شدن دید و یا مگس پران و متاسفانه در شرایط وخیم‌تر شدن مسمومیت، کوری مطلق از مهم‌ترین عارضه‌های مصرف مشروبات الکلی سمی و دست ساز حاوی متانول است.

شادنیا با بیان اینکه مراجعه سریع به مراکز درمانی به دنبال مسمومیت با مشروبات الکلی ضرورت دارد، تاکید کرد: بسیاری از افراد با فرض اینکه با گذشت زمان نشانه‌های مسمومیت کمتر می‌شود در همان ساعات اولیه به مراکز پزشکی مراجعه نمی‌کنند، این کار می‌تواند باخطرات جدی همراه باشد، که آسیب‌های چشمی، کوری، کاهش سطح هوشیاری و حتی مرگ از جمله آن است.

وی در پایان با یادآوری اینکه نشانه‌های مسمومیت با الکل‌های سمی با تاخیر بروز می‌کند، افزود: نکته مهم درباره الکل‌های سمی این است که هر فردی که از این مشروبات استفاده کند، دچار مسمومیت می‌شود؛ بنابراین میزان مصرف عامل تعیین کننده در بروز نشانه‌ها و آسیب نیست، مصرف این الکل‌های سمی در هر اندازه‌ای خطرناک است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سمت راست سرتان درد می‌کند؟ این چند روش را امتحان کنید
  • کاهش خطر ابتلا به سرطان پروستات با مصرف این مواد غذایی
  • ابتلا به سرطان پروستات با مصرف این مواد غذایی
  • مصرف الکل‌های سمی در هر اندازه‌ای خطرناک است
  • مسکن‌ها؛ مهم‌ترین علت بروز سردرد‌های میگرنی!
  • مصرف این ۴ ماده غذایی برای مردان ضروری است
  • الکل‌های دست‌ساز و قاچاق زمینه‌ساز بروز مسمومیت
  • این علائم نشان می‌دهد که مشروب تقلبی مصرف کرده‌اید
  • ۴ ماده غذایی ضروری برای مردان
  • ضربه مهلک قاچاق کالا بر پیکر اقتصاد