Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-26@19:39:18 GMT

مسلمانان اجازه ندهند تندروها معرف اسلام باشند

تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۱۲۵۱۶۸

مسلمانان اجازه ندهند تندروها معرف اسلام باشند

گروه بین‌الملل ــ رئیس‌جمهور غنا تأکید کرد مسلمانان نباید اجازه دهند افراد و گروه‌های تندرو مانند گروه تروریستی داعش نماینده اسلام معرفی شوند.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از Ghana Web،  نانا آدو دانکوآ آکوفو-آدو (Nana Addo Dankwa Akufo-Addo) از شورای تازه افتتاح شده مسلمانان تیجانیه (Tijaniyyah) و همه مسلمانان‌ خواست اقدامات گروه‌هایی مانند بوکوحرام، القاعده و داعش را به طور جدی محکوم کرده و اجازه ندهند این گروه‌ها معرف اسلام باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آکوفو-ادوو دیروز یکشنبه، 24 آذرماه در سخنانی در مراسم آغاز به کار شورای مسلمانان تیجانیه غنا گفت: اغلب مسلمانان فقط می‌گویند که چنین گروه‌هایی مسلمانان واقعی نیستند، بدون این که اقدامی برای محکوم‌کردن اقدامات این افراد انجام دهند. واقعیت این است که ما به افراط‌گرایان اجازه داده‌ایم دین صلح را بدزدند. به آنها اجازه داده‌ایم که آن را تحریف کنند.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: بخش قابل‌ توجهی از صلح و ثبات غنا به دلیل روابط دیرینه و همزیستی مسالمت‌آمیز است که براساس مدارای مذهبی میان مسیحیان و مسلمانان در کشور بنا شده است. ما باید هر کاری لازم است انجام دهیم تا این وضعیت ادامه یابد. این یکی از برجسته‌ترین و تحسین‌برانگیزترین نشانه‌های ملت ما است.

آکوفو-ادوو همچنین خواستار تقویت مدارا و همزیستی میان مسلمانان و مسیحیان در غنا شد.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: غنا مسلمانان غنا ایکنا قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۲۵۱۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یورش شهرک‌نشینان صهیونیست به مسجدالاقصی/حرم ابراهیمی به روی مسلمانان بسته شد

به گزارش حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب، منابع محلی در این باره گفتند که صدها شهرک‌نشین در دومین روز از ایام عید پسح یهودیان و در سایه تدابیر شدید امنیتی پلیس اسرائیل در قدس اشغالی از سمت باب المغاربه به مسجدالاقصی یورش برده و در صحن‌های آن اقدامات تحریک‌آمیزی انجام دادند.

خبرنگار خبرگزاری الغد در این باره گزارش داد که نظامیان اسرائیلی گروه‌های خبری که در حال پوشش یورش شهرک‌نشبینان بودند را از باب السلسلة دور کرده و ضمن متوقف کردن اهالی قدس، کارت‌های شناسایی آنها را به دقت مورد بررسی قرار دادند.

حرم ابراهیمی
در شهر الخلیل در کرانه باختری نیز نظامیان اسرائیلی، حرم ابراهیمی را به روی مسلمانان بسته و از امروز (چهارشنبه) به مدت دو روز به بهانه اعیاد یهودی آن را به شهرک‌نشینان اختصاص دادند.

معتز ابو سنینة، مدیر حرم ابراهیمی ضمن انتقاد از بسته شدن حرم ابراهیمی به روی مسلمانان، این اقدام را تعرض آشکار به حرمت حرم و نقض تحریک‌آمیز حق مسلمانان در رسیدن به مکان‌های عبادی خاص خود توصیف کرد.

نظامیان صهیونیست، اقدمات امنیتی را شدت بخشیده و همه ورودی‌های الکترونیک منتهی به حرم را به منظور تأمین امنیت مراسم شهرک‌نشینان در عید پسح یهودی در حرم ابراهیمی و اطراف آن بستند.

گفتنی است که حرم ابراهیمی هر سال 10 روز کامل به بهانه اعیاد یهودی به روی مسلمانان بسته می‌شود.
 

دیگر خبرها

  • احکام دین باید در اجتماع جاری شود
  • سکوت مجامع بین المللی نسبت به کشتار مسلمانان از حد وجدانی فراتر رفته است
  • (عکس) اولین حضور مهدی فضائلی در یک مراسم بعد از حملات تندروها به او بخاطر توئیتش
  • روز دوم نوبت اول کنکور ۱۴۰۳/ تفاوت جالب میان داوطلبان زن و مرد؛ این رشته کمترین داوطلب را دارد
  • عکسی از اولین حضور مهدی فضائلی در یک مراسم بعد از حملات تندروها به او بخاطر توئیتش
  • روایت رسانه‌های پاکستانی از دستاورد‌های اولین سفر رئیس جمهور به اسلام آباد
  • اختلاف میان عمو‌های فیتیله‌ای با مجید قناد عمو قناد
  • تصاویر استقبال ویژه مسلمانان سریلانکا از رئیسی در مسجد تاریخی کالپیتی + ویدئو
  • یورش شهرک‌نشینان صهیونیست به مسجدالاقصی/حرم ابراهیمی به روی مسلمانان بسته شد
  • یورش شهرک‌نشینان به مسجدالاقصی/حرم ابراهیمی به روی مسلمانان بسته شد