Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون اداره سلامت، اصلاح وتربیت سازمان زندان های کشور گفت: 25 هزارنفر در قالب اشتغال مولد در زندان مشغول به کار شدند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از سفیر افلاک، ابوالفضل حجتی پور ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیر کل زندان های لرستان اظهار داشت: تمام مخلوقات خداوند تابع یک زندگی جمعی هستند و در میلیاردها سالی که از عمر مخلوقات در کره زمین گذشته این زندگی به حیات خود ادامه داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: تنها موجودی که زندگی آن فراتر از زندگی جمعی است و به تعبیری دارای یک زندگی اجتماعی بوده انسان است.

معاون اداره سلامت، اصلاح وتربیت سازمان زندان های کشور عنوان کرد: زندگی اجتماعی تابع  اراده و اختیار است چون تنها موجودی که در مخلوقات تابع این دو امر است انسان بوده و دارای یک زندگی اجتماعی مبتنی بر تصمیم و خرد جمعی در جریان است.

وی با اشاره به وقوع جرم در زندگی اجتماعی گفت: متاسفانه در زندگی اجتماعی از ابتدای تشکیل این زندگی جرم هم  زاییده این زندگی اجتماعی بوده و در کنار زندگی اجتماعی جرم هم اتفاق افتاده و تا این زندگی اجتماعی هست جرم هم وجود دارد.

حجتی پور تصریح کرد: عکس العمل جوامع نخستین تا قرون اخیر در مواجهه با جرم و جنایت سزا دهی، کیفر و مجازات های خشن بوده است و به محض وقوع جرم در هر جامعه ای بلافاصله مجازات اعمال  می شد، ابتدا مجازات های خشن غیر انسانی و شدیدا غیر متناسب البته این مجازات ها سیر تکاملی خود را همانند سیر تکاملی زندگی اجتماعی طی کرده و از یک مجازت های خشن گرفته و به مرور زمان تلطیف شده و به مجازات های سبک تری تقلیل یافته است.

وی بیان کرد: در قرون اخیر این امر مورد توجه جامعه شناسان، اندیشمندان جامعه و سیاستمداران قرار گرفته و به تناسب پیشرفت انسان در زندگی صنعتی، فرهنگی و اجتماعی و به مناسبت پیشرفت فرهنگ، صنعت و تمدن، مجازات ها تلطیف شده و از قاعده سزادهی و کیفر و مجازات به سمت جبران خسارت کشیده شده است.

حجتی پور با تاکید بر عدالت ترمیمی اظهار داشت: در علم جرم شناسی تعبیر به سیاست عدالت کیفری و به مرور عدالت ترمیمی رسیده است به طوری که اگر کسی مرتکب جرم شد بلافاصله باید مجازات شود، اینگونه نیست و این مجازاتها اثر بخشی لازم را ندارد و باید به سمتی روند که اجرای مجازات اثر بخش باشد و به سمت جبران خسارت رفتند.

وی افزود: جرمی که رخ می دهد در مرحله اول جامعه را تحت تاثیر قرار می دهد، احساسات جامعه را جریحه دار می کند و امنیت اجتماعی را به مخاطره می اندازد و امنیت اجتماعی خسارتی که بر جامعه وارد شده را باید جبران کرد و در مرحله بعد ارتکاب این جرم به بزه دیده خسارت وارد می کند و در مرحله سوم خسارتی که به خود بزهکار وارد شده است.

معاون اداره سلامت، اصلاح وتربیت سازمان زندان های کشورعنوان کرد: این مهم تحت عنوان سیاست عدالت ترمیمی مورد توجه  قرار گرفته و مهمتر این که احکام اسلام مبتنی بر عدالت ترمیمی است و آنچه در حوره احکام اسلامی است همه  در بردارنده عدالت ترمیمی بود به این گونه که اگر خمسی واجب شده و توصیه به دستگیری نیازمندان شده همه در حوزه عدالت ترمیمی و پیشگیری از وقوع جرم و تحقق عدالت اجتماعی است.

وی بیان کرد: آنچه که در حوزه اخلاق فردی است همه در حوزه پیشگیری از وقوع جرم و مصون سازی افراد در برابر وسوسه های شیطان وتمایلات نفسانی انسان است و جازات هایی که در اسلام تعیین شده از حدود گرفته تا قصاص همه که بررسی می شود در حوزه عدالت ترمیمی قابل بررسی است.

حجتی پور  تصریح کرد: هیچ گاه هدف از مجازات حتی در حدود الهی بحث مجازات به آن معنا مطرح نبوده بلکه هدف جبران خسارت با هدف اصلاح و تربیت مطرح شده و با توجه به این که کشور ما مبتنی بر یک نظام دینی است و حبس در احکام ما دیده شده و در برخی از موارد باید متهمان در زندان باشند اما زندان  را باید در مقوله عدالت ترمیمی تعریف کنیم.

وی گفت: اگر زندان را در خارج از عدالت ترمیمی تفسیر کنیم این نتیجه عکس دارد و فایده ندارد و در آیین نامه سازمان زندانها به این موضوع پرداخته شده و قانون مجازات اسلامی و این قوانین همه در مقوله عدالت ترمیمی قابل تفسیر و قابل توجیه است.

معاون اداره سلامت و اصلاح تربیت سازمان‌های زندان‌های کشور با بیان اینکه بیش از ۱۰۰۰ مبلغ در زندان‌ها امر مقدس اقامه نماز را به عهده دارند تصریح کرد: در حوزه قرآن نیز بیش از ۲۴۸ دارالقران فعال در زندانهای کشور داریم و در رشته حفظ قرآن۲۱ هزار نفر فعال‌اند.

وی بیان کرد: در حوزه  ورزش و هنر درمانی در زندان نیز سعی بر  این است که از هنر در جهت اصلاح و تربیت استفاده شود.

حجتی پور مهارت آموزی را بخشی از اقدامات اصلاحی و تربیتی در زندان دانست و گفت: سال ۹۷، ۵۶ هزار گواهی مهارت که به تایید سازمان فنی و حرفه‌ای رسید برای زندانیان صادر شد.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه اشتغال مولد  25 هزار نفر در زندان مشغول به کار شدند و در در امور حمایتی نیز که مورد تاکید دین مبین اسلام است به همت دادستان‌ها، روسای کل دادگستری استان‌ها و فرمانداران ۲۲۰ انجمن در سطح کشور فعال شد به طوری که در سال ۹۷ فقط۸۷  میلیارد تومان  خانواده‌های زندانی کمک شد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۲۵۱۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چگونه دوران سربازی را به سوابق بیمه تبدیل کنیم؟

افرادی که دوره خدمت خود را تمام کرده‌اند، می‌توانند میزان دوره‌ای که به خدمت سربازی مشغول بوده‌اند را به سنوات سابقه بیمه خود اضافه کنند. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، همه افرادی که خدمت سربازی را گذرانده‌اند و در حال حاضر بیمه شده تامین اجتماعی باشند، می‌توانند میزان دوره‌ای که به خدمت سربازی مشغول بوده‌اند را به سنوات سابقه بیمه خود اضافه کنند.

اعزام مشمولان دانشگاهی و غیر دانشگاهی به خدمت سربازی

این متقاضیان برای تایید روزهای سپری شده خدمت وظیفه باید به دفاتر پلیس +10 یا سامانه سخا مراجعه و درخواست تایید اصالت کارت خدمت را ثبت کنند و سپس با ارسال پاسخ نامه ظرف مدت یک هفته ادامه مراحل را از شعبه بیمه مورد نظر پیگیری کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آزادی زندانی بدهی مالی توسط پزشک یاسوجی
  • نوه دختر امام خمینی در خارج از کشور مشغول چه کاری است؟
  • آزادی ۷ زندانی جرائم غیرعمد در استان سمنان
  • آزادی ۶۵۰ زندانی در فارس با کمک خیران
  • قصاص یک زن و ۲ مرد در زندان
  • ۷۴ درصد از زندانیان ندامتگاه خورین ورامین مشغول به کار شدند
  • سینما باید مسیر درست جامعه را نشان دهد
  • چگونه دوران سربازی را به سوابق بیمه تبدیل کنیم؟
  • شگرد عجیب کلاهبرداری مرد زندانی
  • ارسال پیامک واریز اشتباهی شگرد کلاهبرداری مرد زندانی