Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی بهزیستی همدان، امیرکوکائیان با اشاره به اجرای طرح غربالگری ژنتیک برای ۳۸۰۰ نفر در سال‌گذشته، بیان کرد: غربالگری ژنتیک در سنین ۱۵ تا ۲۵ سال و افراد در آستانه ازدواج به صورت کاملا رایگان و به منظور مراقبت‌های ژنتیکی و جلوگیری از تولد نوزادان دارای معلولیت و بیمار، هرساله در استان توسط بهزیستی و با همکاری دانشگاه علوم پزشکی اجرا می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در سال‌جاری غربالگری ژنتیک بیش از ازدواج به دانشگاه علوم پزشکی سپرده شده است، عنوان کرد: آزمایش‌های ژنتیک برای افراد نیازمند به انجام این آزمایش با اولویت اشخاص بی بضاعت و تحت پوشش بهزیستی در سال‌جاری از اواسط  آبان ماه اجرا شده است.

کوکائیان با تاکید بر اینکه غربالگری ژنتیک به صورت کاملا رایگان انجام می‌شود، عنوان کرد: باتوجه به بودجه بسیار کم بهزیستی در حوزه غربالگری ژنتیک، هدف گذاری مدیران برای انجام غربالگری برای  ۲هزار نفر از هم استانی‌ها صورت گرفته است.

معاون امور فرهنگی و پیشگیری بهزیستی استان با بیان اینکه سال گذشته ۸۵۱ نفر به واسطه آزمایشات ژنتیک به مراکز مشاوره‌ای مربوطه ارجاع داده شدند، اظهار کرد: از همین رو سال گذشته براساس اقدامات به موقع پزشکی، از تولد ۱۲ معلول در استان جلوگیری به عمل آمده است.

کد خبر 4798557

منبع: مهر

کلیدواژه: ژنتیک بهزیستی همدان بوشهر انتخابات مجلس شورای اسلامی گرگان ایلام قزوین مجلس شورای اسلامی تعطیلی مدارس بارش برف یاسوج شهرکرد خطبه های نماز جمعه ثبت نام کاندیداها بیرجند هفته پژوهش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۲۵۶۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت مسکن برای بیش از ۱۴ هزار خانواده دارای ۲ معلول به بالا در کشور

فرهاد خاکی‌پور اظهار کرد: در حال حاضر، سازمان بهزیستی و بنیاد مستضعفان در فاز دوم، در حال ساخت مسکن برای خانواده‌های دارای ۲ معلول به بالا هستند.

مدیرکل دفتر مشارکت‌های مردمی و حساب ۱۰۰ امام (ره) بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ادامه داد: برای ساخت مسکن خانواده‌های دارای حداقل یک بیمار ای‌بی (پروانه‌ای) تفاهم نامه ای تعریف شده و کار‌های عملیاتی در حال انجام است.

وی یادآور شد: انجمن خیرین مسکن ساز در کنار حساب ۱۰۰ امام (ره)، بازوی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برای ساخت مسکن اقشار محروم و خانواده‌های نیازمند است.

مدیرکل دفتر مشارکت‌های مردمی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با بیان اینکه کمک خیرین هر استان برای همان استان هزینه خواهد شد، گفت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بعد از جنگ، در زمینه بازسازی و مقاوم سازی مسکن در برابر حوادث طبیعی و احداث مسکن محرومان در روستا‌ها و شهر‌های زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت، خدمات ارزشمندی ارائه داده است.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • از هر هزار تولد، یک تا سه نوزاد با آسیب شنوایی متولد می شود/شناسایی۱۶۳ نوزاد ناشنوا در خراسان شمالی
  • ارایه خدمات رایگان به دانش‌آموزان ابتدایی حاشیه شهر سنندج
  • انجام غربالگری سه سرطان شایع در مشهد
  • ساخت مسکن برای بیش از ۱۴ هزار خانواده دارای ۲ معلول به بالا در کشور
  • سنجش بینایی بیش از ۱۶۲ هزار کودک در آذربایجان‌غربی
  • خطر از بغل گوش ستاره آرژانتینی گذشت
  • غربالگری شنوایی ۱۱هزار نوزاد در خراسان شمالی
  • مشاوره ژنتیکی بن‌بستی برای بیماری‌های ژنتیکی
  • غربالگری رانندگان پرخطر در آذربایجان‌شرقی طرحی مهم و موثر است
  • تداوم اجرای طرح غربالگری رانندگان پرخطر در آذربایجان‌شرقی