Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- رئیس کل دادگستری استان خراسان رضوی با اشاره به تأکیدات و تصریحات قانونی در زمینه وظایف دستگاه قضایی گفت: چنانچه تمام مسئولان به درستی به وظایف و تکالیف قانونی خود عمل نمایند شاهد وضعیت بهتری در جامعه خواهیم بود. تاریخ انتشار: 16:30 - 25 آذر 1398 - کد خبر: ۵۷۷۵۴۳

به گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان، غلامعلی صادقی، رئیس کل دادگستری استان خراسان رضوی در مراسم تکریم و معارفه معاونان دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان خراسان رضوی با اشاره به تغییرات در مجموعه مدیریتی دادسرای عمومی و انقلاب مشهد گفت: تحولات در دادسرا باید با هدف تسریع در انجام امور مردم صورت گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس کل دادگستری استان خراسان رضوی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری در خصوص لزوم کارآمدی دستگاه‌های خدمت رسان به مردم و سند تحول قضایی ارائه شده توسط آیت الله رئیسی گفت: تمامی تغییرات و تحولات از جمله در دستگاه قضایی باید با هدف پویایی و افزایش بهره وری در ارائه خدمات به مراجعان محترم صورت پذیرد و بر همین اساس در مجموعه دادسرا‌های استان خراسان رضوی نیز شاهد تغییراتی هستیم.

وی با تقدیر از زحمات و خدمات قضات و کارکنان فعال در مجموعه قضایی استان خراسان رضوی گفت: از تمامی عزیزان می‌خواهیم تا در چهارچوب قوانین، مقررات و نظامات دولتی به دنبال اصلاح روش‌ها و نوآوری در شیوه‌های خدمت رسانی باشند و بدین ترتیب از مدیران جدید نیز انتظارات بسیار بالاتری در جهت تقویت نقاط قوت و پرکردن خلأ‌های موجود وجود دارد که باید به آن بصورت ویژه توجه شود.

صادقی با اشاره به برکات انقلاب شکوهمند اسلامی اظهار کرد: در سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی خدمات شایانی به مردم شریف و بزرگوار ارائه شده و دستگاه قضایی نیز در این حرکت بزرگ سهم قابل توجهی داشته است.

رئیس کل دادگستری خراسان رضوی با اشاره به وجود برخی از نارسایی‌ها در جامعه گفت: چنانچه تمام مسئولان به درستی به وظایف و تکالیف قانونی خود عمل نمایند شاهد وضعیت بهتری در جامعه خواهیم بود کمااینکه نهاد‌های فرهنگی و نهاد‌های اقتصادی باید بیش از پیش به مسئولیت‌های خود در قبال مردم و جامعه عمل کنند.

وی با اشاره به تأکیدات و تصریحات قانونی در زمینه وظایف دستگاه قضایی خاطرنشان کرد: قانون؛ بار بسیار سنگینی بردوش قوه قضاییه گذارده است و این بار روز به روز در حال سنگین‌تر شدن است و این نکته مهم نامطلوب و نامناسب ارزیابی شده و باید به فکر اصلاح آن بود.   بیشتر بخوانید: ارتقاء جایگاه ایران در رتبه بندی شاخص‌های نوآوری جهانی علیرغم تحریم‌های غیرانسانی رئیس کل دادگستری خراسان رضوی با اشاره به ریشه دار بودن فرهنگ صلح و سازش در جامعه ایران اظهار کرد: بزرگان و والدین باید بیش از پیش به مسئولیت خود در قبال خانواده، فرزندان و محیط پیرامونی خود توجه داشته باشند و مردم هم باید در حل اختلاف و سالم سازی جامعه کمک کنند تا قوه قضاییه بتواند به پرونده‌های مهم و حساس رسیدگی کند.

صادقی تأکید کرد: توقع این است که این تغییرات به صورت ملموس موجب کاهش گلایه مندی‌ها و افزایش کارآمدی و کارایی مجموعه دادسرای عمومی و انقلاب باشد.

همچنین در این مراسم دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان رضوی با تقدیر از حمایت‌ها و هدایت‌های رئیس کل دادگستری استان خراسان رضوی با اشاره به برنامه‌های این مجموعه تصریح کرد: نظارت مستمر و مؤثر بر کلیه عملکردها، پیشگیری از وقوع جرایم، دفاع از حقوق عامه، نظارت بر عملکرد ضابطین و محور‌های سند تحول قضایی در حوزه دادسرا؛ مورد توجه این مجموعه در آینده خواهد بود.

در این مراسم از تعدادی از بازنشستگان و کارکنان دادسرای عمومی و انقلاب تقدیر و هادی شریعت یار بعنوان معاون امور اجتماعی و پیشگیری از جرم دادستان، اسماعیل عندلیب بعنوان معاون دادستان و سرپرست دادسرای ناحیه ۴، اسماعیل رحمانی کلاکوب بعنوان معاون دادستان و سرپرست دادسرای ناحیه ۶، ولی قنبری راد بعنوان معاون دادستان و سرپرست دادسرای ناحیه ۷، مرتضی خدابنده بعنوان معاون دادستان در امور نظارت بر دادسرا‌های شهرستان‌ها و امور ضابطین و سید جواد حسینی بعنوان معاون دادستان و سرپرست دادسرای ناحیه ۲ معرفی شدند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: دادگستری دادگستری خراسان رضوی تحول قضایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۲۶۰۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم بسیج همه دستگاه‌ها و اقشار برای تجلیل و تکریم معلمان

به گزارش خبرگزاری مهر، یعقوبعلی نظری در نخستین جلسه شورای آموزش و پرورش استان که در محل استانداری برگزار شد، با اشاره به روز بزرگداشت معلم و گرامیداشت یاد و خاطره شهید مطهری اظهار کرد: بسیاری از ناهنجاری‌ها و معضلات اجتماعی با محوریت آموزش و پرورش و مدارس در نقاط مختلف می‌تواند برطرف شود.

استاندار خراسان رضوی گفت: در شهر مناطقی وجود دارد که دچار فقر فرهنگی هستند و می‌توان با استفاده از ظرفیت مدرسه و مسجد برای ساماندهی آن‌ها فکری کرد.

وی بیان کرد: یکی از شاخص‌ها در ارزیابی مدارس و معلمان موفق می‌تواند این باشد که یک مدرسه یا معلم چقدر توانسته در حل معضلات اجتماعی محله و خانواده دانش‌آموزان مؤثر باشد.

نظری متذکر شد: مولدسازی ظرفیت مناسبی است که در حوزه‌های مختلف از جمله توسعه فضاهای آموزشی می‌توان از آن بهره برد. در همین راستا پنج بسته مولدسازی به ارزش ۲۰ همت به شورای عالی مولدسازی رفته است.

استاندار خراسان رضوی همچنین بسیج همه دستگاه‌ها و اقشار را برای تجلیل و تکریم معلمان خواستار شد و آمادگی مدیریت استان را برای کمک به مسأله مسکن فرهنگیان به عنوان یک اولویت اعلام کرد.

کد خبر 6088337

دیگر خبرها

  • رونمایی از هفت محصول دانش بنیان کشاورزی در دهکده فناوری و نوآوری کشاورزی خراسان رضوی
  • جریان گاز در مناطق سیل‌زده خراسان جنوبی و کرمان پایدار است/ اعزام تیم‌های امداد برای خدمت‌رسانی
  • دادسرای انتظامی قضات با شکات حرفه‌ای برخورد کند
  • لزوم بسیج همه دستگاه‌ها و اقشار برای تجلیل و تکریم معلمان
  • تمام نیروها در حال خدمت‌رسانی هستند
  • آغاز طرح بازگشت به زندگی سالم در مشهد
  • افتتاح کارگاه اشتغال‌زایی برای معتادان در مشهد
  • بازدید معاون دادستان مرکز خراسان رضوی از نقاط حادثه‌ساز جاده کلات
  • تاکید معاون استاندار خراسان رضوی بر راه اندازی مرکز ملی داده‌های زیارت
  • حضور دادستان تهران در مسجد قیطریه و رسیدگی به مشکلات شهروندان