Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، « زهرا فرجی » روز دوشنبه در نشست کارگروه بانوان و خانواده خمین افزود: زنان همسر فوت شده، مطلقه، خودسرپرست و مجرد و همسر زندانی چهار گروه هدف این طرح هستند که باید با رویکرد مهارت‌های نوین برای آنان زمینه شغلی ایجاد شود.
وی ادامه داد: در قالب این طرح ملی که تا پایان سال ۹۸ ادامه دارد، فرآیند شناسایی، مهارت آموزی، توانمندسازی شغلی و بازاریابی و تقویت زنجیره کاری برای جامعه هدف دنبال می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری استان مرکزی گفت: فرصت سازی و توانمندی زنان دو راهبرد محوری در فعالیت های این دفتر است.
وی اظهار داشت: توانمندسازی، آموزش و افزایش سطح مشارکت های اجتماعی زنان روستایی یکی از برنامه های مهم دولت یازدهم و دوازدهم است که تحقق آن مشارکت زنان و سازمان های مردم نهاد را نیز طلب می کند.
مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری استان مرکزی افزود: توانمند سازی زنان روستایی فرآیندی است که زنان را برای ورود به عرصه های اقتصادی و انجام فعالیت های تولیدی آماده می کند.
فرجی ادامه داد: سلامت روح و جسم زنان و افزایش مشارکت های اجتماعی، سیاسی و اقتصادی این قشر تاثیرگذار جامعه از دیگر محورهای طرح توانمندسازی زنان روستایی است..
وی، برخورداری از جامعه سالم را نیازمند زنان ماهر و آگاه در عرصه های مختلف اجتماعی و اقتصادی دانست و گفت: باید از توانمندی های این قشر در جایگاه های مدیریتی و پیوست های اقتصادی و اجتماعی به درستی بهره گرفته شود.
مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری استان مرکزی تصریح کرد: طرح توانمندسازی زنان روستایی در ۱۲ شهرستان و چهار روستا در هر شهرستان این استان اجرا می شود.
فرجی با بیان اینکه سند ارتقای وضعیت زنان به عنوان مهمترین دستاورد دولت دوازدهم در ۳۱ استان کشور در حال اجرا است، گفت: این سند نقشه راه استان‌ها و شهرستان‌ها برای برنامه ریزی در زمینه بانوان است.
وی افزود: کاهش ازدواج، افزایش طلاق، اعتیاد زنان، بیکاری دختران تحصیل کرده از اولویت‌های استان مرکزی در سند ارتقای وضعیت زنان است.
فرجی افزود: به منظور اجرای طرح های سند ارتقای وضعیت زنان، طرح هایی که قابیلت اجرا داشته باشند، با همکاری دستگاه های دولتی انجام می شوند.
وی ادامه داد: به طرح‌های خلاقانه که تاکنون تعریف نشده باشند، اعتبار لازم برای اجرایی شدن تخصیص می یابد.
مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری استان مرکزی اظهار داشت: ۱۴ دستگاه اجرایی باید در اجرای سند ارتقای زنان همکاری کنند و شهرستانی که عملکرد موفقی در این زمینه داشته باشد از اعتبارات ویژه برای تحقق طرح برخوردار می شود.
فرجی با اشاره به اینکه بازارهای ثابت پاسخگوی تولیدات خانگی زنان نیست، گفت: اختصاص یک روز از بازار روزها به فروش محصولات خانگی زنان در اراک و خنداب اجرایی شده وشهرستان‌های دیگر نیز در حال پیگیری است.
وی خاطرنشان کرد: زنان می توانند از ظرفیت کسب و کار در فضای مجازی برای فروش محصولات خود استفاده کنند.
مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری استان مرکزی یادآور شد: نمایشگاه توانمندی زنان استان از پنجم تا نهم اسفند امسال در اراک برگزار می شود.
فرجی گفت: هر شهرستان با ۱۵ غرفه و در ۲۲ محور فعالیت زنان در این نمایشگاه پنج روزه شرکت می کنند.
فرماندار خمین نیز در این نشست گفت: مشارکت‌های سیاسی بانوان این شهرستان به ۷۰ درصد می رسد.
« احمد طهرانی » افزود: پنج بانو در خمین پست مدیریتی دارند و ۲ هزار و ۵۰۰ ورزشکار سازمان یافته در این شهرستان فعالیت دارند.
وی نقش زنان  به عنوان تربیت کننده نسل آینده ساز کشورتاتیرگذار دانست و ادامه داد: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، در دوران مبارزه با طاغوت و دوران هشت ساله دفاع مقدس زنان به عنوان همسرو مادربا صبر و ایمان به خدا نظام را یاری کردند.
فرماندار خمین اظهار داشت: زنان در مشارکت‌های سیاسی حضور فعالانه و مسوولانه ای دارند.
طهرانی با اشاره به اینکه جامعه در حال گذر از سنتی به مدرن است، ادامه داد: طلاق، اعتیاد و آسیبهای تهدید کننده کانون خانواده پیامد این دوران است که عبور موفق از آن به برنامه بلند مدت نیاز دارد.
از یک میلیون و ۴۱۴ هزار نفر جمعیت استان مرکزی ۶۹۸ هزار و ۳۶۸ نفر معادل ۴۹ و چهار دهم درصد زن هستند.
 
  
 

برچسب‌ها معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده استان مرکزی اشتغال زنان خمین نرخ اشتغال

منبع: ایرنا

کلیدواژه: معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده استان مرکزی اشتغال زنان خمین نرخ اشتغال معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده استان مرکزی اشتغال زنان خمین نرخ اشتغال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۲۶۴۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لغو یکطرفه تفاهم نامه دانشگاه تهران با معاونت امور زنان و خانواده ؛ دلیل لغو چه بود؟

به گزارش همشهری آنلاین، تفاهم‌نامه فی‌مابین رئیس دانشگاه تهران و معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور در ۳۰ خردادماه ۱۴۰۱ منعقد شده بود.

حمایت از برنامه‌ها و طرح‌های دانشگاه در جهت اهداف و راهبردهای سیاست‌های کلی نظام در حوزه زن و خانواده، همکاری و مشارکت در زمینه فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی، بهره‌گیری از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های طرفین و مشارکت در راه‌اندازی دانشکده علوم خانواده از جمله اهداف و محورهای همکاری مشترک در این تفاهم‌نامه بود.

فاطمه یزدیان رئیس دانشکده علوم خانواده دانشگاه تهران در نامه اعلام لغو تفاهم‌نامه دانشگاه تهران و معاونت امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور، از عدم ایفای تعهدات معاونت امور زنان و خانواده به عنوان دلیل خاتمه دادن به این تفاهم‌نامه ۳ ساله نام برده است.

کد خبر 850328 منبع: مهر برچسب‌ها دانشگاه تهران دانشگاه - دانشجو معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری خبر مهم

دیگر خبرها

  • سهمیه خانواده های شهدا و ایثارگران در استخدام ها لحاظ شود
  • حق بیمه اجتماعی ۱۰۴ بانوی سرپرست خانوار در قشم پرداخت شد
  • اختصاص ۲۰ پلاک مسکونی مشمولان قانون جوانی جمعیت در رضوانشهر
  • لغو تفاهم‌نامه دانشگاه تهران با معاونت امور زنان رئیس‌جمهور
  • پیام تبریک سرپرست بانک دی به مناسبت چهاردهمین سالگرد تأسیس بانک
  • لغو یکطرفه تفاهم نامه دانشگاه تهران با معاونت امور زنان و خانواده ؛ دلیل لغو چه بود؟
  •  ۷۰۰ خانواده دارای فرزندان چند قلو تحت پوشش بهزیستی زنجان هستند
  • کمک انجمن حمایت از زندانیان اصفهان به خانواده ۱۸۰۰ زندانی
  • زمینه فعالیت مشاغل خانگی را در اصفهان تقویت می‌کنیم
  • روستا‌های بالای ۱۰ خانوار بخش مرکزی گناوه برق‌رسانی می‌شوند