Web Analytics Made Easy - Statcounter

با تلاش متخصصان کشورمان در یک شرکت دانش‌بنیان، دستگاهای استریلیزاسیونی ساخته شده‌اند که تجهیزات پزشکی را بدون نیاز به خارج کردن از اتاق عمل، استریل می‌کنند.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، با توجه به اهمیت خدمات جراحی در بیمارستان‌ها، اتاق‌ عمل‌ جراحی به‌عنوان مهم‌ترین بخش و یا به عبارتی قلب بیمارستان شناخته می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

درواقع این بخش، ارائه‌دهنده خدمات به بیمارانی است که بنا به تشخیص پزشك نیازمند عملیات عمل جراحی هستند.

همه ابزار و وسایلی که در روند عمل جراحی و مراقبت از بیمار در بخش عمل جراحی استفاده شده‌اند و به استریل شدن نیاز دارند، به مرکز استریل بیمارستان تحویل داده شده و پس از شست‌وشو، ضدعفونی و استریل شدن در بسته‌های مخصوص به بخش بازگردانده می‌شوند.

اکنون با تلاش متخصصان کشورمان در یک شرکت دانش‌بنیان، دستگاه‌های استریلیزاسیونی ساخته شده‌اند که تجهیزات پزشکی را بدون نیاز به خارج کردن از اتاق عمل و در داخل اتاق استریل می‌کنند.

محمد گلستانی مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان، درباره خصوصیات دستگاه «اتوکلاو فوق سریع» ساخته شده در این شرکت می‌گوید: اتوکلاو فوق سریع کلاس B با نام تجاری TC، تنها اتوکلاو فوق سریع دو جداره کلاس B ( هشت‌دقیقه با خشک‌کن c134) است که کاملاً هوشمند و در هر ثانیه کلیه پارامترها را چک می‌کند که این امر سبب کنترل دقیق تمام مراحل استریل می‌شود.

وی ادامه داد: این دستگاه دارای 6 برنامه پیش‌فرض و قابل‌افزایش تا 10 برنامه است و حذف زمان پیش‌گرم با توجه به استفاده از فناوری دبل چمبر در ساخت این دستگاه از ویژگی‌های این تجهیز است.

به گفته مدیرعامل این شرکت، اتوکلاو فوق سریع دارای سیکل‌های 134-121- پریون، سیکل فوق‌سریع super Flash، زمان کامل استریل به همراه پری‌وکیوم و خشک کن ابزار بدون پوشش از دیگر خصوصیات این دستگاه است.

گلستانی بیان کرد: قابلیت ارتقاء برنامه و بروز‌رسانی براساس استانداردهای جدید، قابلیت تعریف سیکل اختصاصی جهت برآورده کردن نیاز مرکز درمانی، دارای دو سوپاپ اطمینان جهت تخلیه فشار، مجهز به سنسور تعیین میزان آب در مخزن‌ها و دارای 3 نوع محافظ کنترل قفل درب به‌صورت مکانیکی, مغناطیسی و الکتریکی جهت بالا بردن ایمنی از دیگر امکانات و امتیاز این «اتوکلاو فوق سریع» است.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان به قیمت این محصول و نمونه مشابه خارجی آن اشاره کرد و گفت: قیمت محصول خارجی 4 برابر گران‌تر از محصول تولیدی این شرکت و زمان «استریلیزاسیون» آن نیز طولانی‌تر از محصول ایرانی است.

وی گفت: برای 14 نفر به‌صورت مستقیم و 60 نفر به‌صورت غیرمستقیم در این شرکت اشتغال‌زایی شده است و محصولات این شرکت به کشورهای عراق، ارمنستان و جمهوری آذربایجان صادر شده است که در مجموع 200 هزار دلار ارز عاید کشور کرده است.

این فعال فناور به دیگر محصولات تولیدی این شرکت اشاره کرد و گفت: اتوکلاو بیمارستانی HTC300، اتوکلاو سریع لابوس و اکسیژن ساز از دیگر محصولاتی هستند که در این شرکت تولید می‌شود.

به گفته مدیرعامل این شرکت، 2 کشور آلمان و ایتالیا از تولیدکنندگان اصلی این قبیل تجهیزات هستند.

انتهای پیام/4112/

منبع: آنا

کلیدواژه: تجهیزات پزشکی شرکت دانش بنیان جراحی استریل تجهیزات اتاق عمل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۲۶۴۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

با ۷ میلیارد تومان چندمتر خانه می‌توان خرید؟

اگر قصد خرید خانه در تهران را دارید و حداکثر بودجه شما هفت میلیارد تومان است، در ادامه به بررسی آپارتمان‌هایی می‌پردازیم که با این سرمایه می‌توانید خریداری کنید.

به گزارش اقتصاد آنلاین، یک واحد آپارتمان ۹۵ متری دو خواب، ساخت سال ۱۳۹۸ در محله دریاچه شهدای خلیج فارس هفت میلیارد تومان ارزش دارد.

با سرمایه‌ای حدود ۶ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان می‌توانید صاحب یک واحد ۶۹ متری در تهرانپارس شوید. این آپارتمان دو اتاق خواب و سنی حدود ۱۸ سال دارد.

آپارتمان دیگری در محله پیروزی تهران با زیربنای ۹۲ متر و دو اتاق خواب، در حالی که چهار سال از ساخت آن می‌گذرد به قیمت ۶ میلیارد و ۳۵۰ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

در محله افسریه تهران قیمت یک واحد آپارتمان ۱۱۰ متری با دو اتاق خواب و سنی حدود ۵ سال، ۶ میلیارد و ۱۵۰ میلیون تومان اعلام شده است.

یک خانه ۷۳ متری در کوی فردوس در حالی ۱۵ سال از ساخت آن می‌گذرد به قیمت ۷ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان معامله می‌شود.

با سرمایه هفت میلیارد تومانی می‌توانید در محله سازمان برنامه صاحب‌خانه شوید. این آپارتمان ۷ میلیارد تومانی، ۷۵ متر، دو خوابه و ساخت سال ۱۳۸۷ است.

یک واحد آپارتمان ۷۶ متری در محله بهار تهران با ۸ سال سن و دو اتاق خواب به قیمت ۶ میلیارد و ۹۵۰ میلیون تومان فروخته می‌شود.

برای اطلاع از قیمت و مشخصات آپارتمان‌های دیگر جدول زیر را مشاهده کنید: 

دیگر خبرها

  • التیام سریع زخم پای دیابتی با استفاده روزانه از یک محصول فناورانه ایرانی در منزل
  • تأمین ۴۰ درصدی نیاز داخلی به دستگاه نوار قلب با محصول ایران‌ساخت
  • کاهش هزینه‌های غربالگری سرطان پستان با دستگاه ایران‌ساخت
  • عرضه فناوری جدید ساخت تراشه شرکت TSMC تا سال ۲۰۲۶
  • با این فناوری انقلابی، معلولیت دیگر محدودیت نخواهد بود
  • با ۷ میلیارد تومان چندمتر خانه می‌توان خرید؟
  • ۷ جراحی موفق و رایگان مغز در اصفهان
  • این دو بیماری را به‌خاطر کلیه‌ها کنترل کنید
  • اتوکلاو پسماندهای پزشکی به صورت مرتب در حال انجام است/ بالاترین استاندارهای جهانی را داریم
  • ساخت ۳۰ دستگاه برج و قطعات فنی توربین بادی در ماشین‌سازی اراک