Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان جنوبی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در سال جاری دو میلیارد و ۶۲۵ میلیون تومان تسهیلات بلاعوض برای ساخت شش مجتمع بین راهی ارائه خواهد شد، گفت: تا هفته دولت سال آینده تعداد مجتمع‌های فعال بین راهی استان به ۳۲ باب می‌رسد.

جعفر شهامت، امروز دوشنبه ۲۵ آذر در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: ۴۵۵ دستگاه انواع ماشین‌آلات راهداری در استان فعال است که سه درصد ماشین کشور را شامل می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با اشاره به فعالیت ۱۶ راهدارخانه در راه‌های استان، افزود: ۸۹۷ دستگاه ناوگان فرسوده بوده و ۱۶ درصد ناوگان حمل و نقل نیز دچار فرسودگی هستند که این امر در بخش مینی بوسی شدیدتر است.

به گزارش ایسنا، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی با اشاره به اینکه بیش از ۱۱ هزار و ۱۸ کیلومتر راه آسفالته در استان وجود دارد، تصریح کرد: ۱۱ هزار و ۳۸۰ کیلومتر راه آسفالته و غیر آسفالته روستایی در استان وجود دارد که این رقم ۵.۲ درصد راه‌های روستایی کشور را تشکیل می‌دهد.

شهامت با اشاره به فعالیت ۵۶۲۵ دستگاه ناوگان در حوزه کالا و مسافر، اظهار کرد: در حال حاضر ۱۰ هزار و ۵۲۹ راننده در بخش حمل و نقل فعال هستند که ۱.۷ درصد رانندگان کشور را تشکیل می‌دهند و ۷۷ درصد از آنان بین ۳۰ تا ۵۰ سال سن دارند.

وی با اشاره به فعالیت سه پایانه بار فعال در بیرجند، قاین و نهبندان، افزود: ۱۰۰ شرکت حمل و نقل در استان فعال هستند که از این تعداد ۶۴ شرکت در بخش کالا، ۳۵ سرکت مسافر و یک شرکت در بخش بین‌الملل فعالیت دارند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی بیان کرد: طی هشت ماهه امسال، ۲۰ هزار برچسب معاینه فنی صادر شده و ترافیک و حمل و نقل از رشد ۱۲ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته برخوردار بوده است.

شهامت ادامه داد: بیشترین میزان تردد در محورهای بیرجند- مود، بیرجند- آرین شهر و بیرجند- خوسف در این مدت ثبت شده است.

وی، ارزش تجهیزات جاده‌ای را ۵۵ میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: ۲۷۳ دستگاه جی پی اس، ۶۹ دستگاه دوربین ثبت تخلف سرعت، ۷۲ دستگاه سیستم ترددشمار جاده‌ای و ۱۹ دستگاه دوربین نظارت تصویری در جاده‌های استان فعال هستند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی بیان کرد: در هشت ماهه امسال، سه میلیون و ۷۱۳ تن بار از استان حمل و یک میلیون و ۲۶۸ هزار مسافر جابه‌جا شده‌اند.

شهامت با اشاره به اینکه در هشت ماهه امسال ۲۷ هزار و ۳۰۰ حلقه لاستیک نیمه سنگین و سنگین در بین رانندگان توزیع شده است، تصریح کرد: این لاستیک‌ها براساس پیمایش در سامانه و نوبت دهی ارائه شده است.

وی با اشاره به توزیع ماهانه بیش از ۳۴۰۰ حلقه لاستیک سنگین و نیمه سنگین، افزود: در راستای مدیریت سرعت و آرام سازی ترافیک اقداماتی انجام داده‌ایم و بیش از شش هزار تابلو را بازسازی و یا جدید نصب کردیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی بیان کرد: اکنون ۲۸ مجتمع خدمات رفاهی بین راهی در استان فعال است که سهم مهمی در کاهش حوادث دارند.

وی با اشاره به اینکه ۴۳ باب مجتمع در حال ساخت یا در مرحله اخذ موافقت اصولی هستند، خاطرنشان کرد: در شش ماهه دوم سال جاری دو باب مجتمع خدمات رفاهی در محورهای نهبندان و طبس- یزد به بهره برداری می‌رسد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی راه و راهداري

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۲۶۸۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیشترین خسارت سیل به راه‌های مواصلاتی خراسان جنوبی

آخوندی با بیان اینکه بیشترین خسارت ناشی از سیل در ۴۸ ساعت گذشته به راه‌های مناطق شهرستان زیرکوه و بخش ماژان خوسف وارد شده|، گفت: زیرساخت‌های آب، حوزه کشاورزی و عمران شهری نیز دچار آسیب شده و به تعدادی از قنوات هم خسارت وارد شده است.

وی با بیان اینکه در برخی جاده‌ها همچنان آب شستگی اطراف آن و زیر جاده‌ها براثر سیلاب وجود داردافزود: به مردم و رانندگان توصیه می‌شود در صورت عبور در جاده‌های این مناطق بویژه راه‌های سمت قاین به حاجی آباد به دلیل نشست جاده در برخی مناطق مسیر مراقب باشند و از تردد در حاشیه جاده‌ها خودداری کنند تا دچار مشکل نشوند. 

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی همچنین با بیان اینکه طبق برآورد‌های اولیه حدود ۳۰۰ دام هم دراین مدت تلف شده اند، افزود: با توجه به صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی برای امروز تا فردا هم به دلیل اشباع خاک و عدم نفوذ در آن، احتمال وقوع رواناب و سیلاب در برخی مناطق استان وجود دارد.

وی با بیان اینکه خوشبختانه هیچگونه خسارت جانی در این مدت گزارش نشده، گفت: با توجه به اطلاع رسانی به موقع و همکاری و همراهی مردم، عشایر و روستائیان از حجم خسارت‌ها تا حدودی کاسته شده، اما ضروری است همچنان مردم به هشدار‌ها توجه کافی داشته باشند و از تردد غیر ضرور خودداری کنند تا دچار آسیب نشوند.

آخوندی همچنین از شرایط نسبتا آرام پس از سیلاب در منطقه خبرداد و افزود: ایجاد ایمنی نسبی و ارزیابی خسارت در دستور کار دستگاه‌ها و ستاد مدیریت بحران استانداری قرار گرفته تا در اسرع وقت میزان خسارت‌های ناشی از سیل به بخش‌های زیرساختی استان برآورد شود.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • مسیرهای خراسان جنوبی مسدود نیست
  • بیشترین خسارت سیل به راه‌های مواصلاتی خراسان جنوبی
  • پرداخت تسهیلات به ۵۳۴ طرح تولید و کارآفرینی خراسان جنوبی
  • همه مسئولان باید برای اجرای طرح نور کمک کنند
  • سیل خراسان جنوبی/ خسارت به جاده ها/ فرصت مجدد برای جاماندگان کنکور
  • تلاطم رودخانه علی سالار در بشرویه + فیلم
  • ۲ جاده اصلی در خراسان جنوبی مسدود شد
  • ساخت باندهای دوم محورهای مواصلاتی خراسان جنوبی شتاب می‌گیرد
  • باند‌های دوم جاده‌ها در خراسان جنوبی اعتبار می‌گیرند
  • مجتمع کُک طبس باید به حداکثر ظرفیت تولید برسد