Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@22:53:06 GMT

شورایاران در صحن علنی شورا گزارش بدهند

تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۱۲۶۹۱۸

شورایاران در صحن علنی شورا گزارش بدهند

به گزارش خبرگزاری مهر، مجید فراهانی، در نامه ای به رئیس شورای شهر تهران ضمن تاکید بر لزوم ارائه گزارش شورایاران در صحن علنی شورا خواستار رسیدگی به مشکلات محلات محروم تهران شد.

در این نامه عنوان شده است: در مسیر ادای حق به شهر شهروندان می بایست گوش شنوایی برای شنیدن درد ها ، مشکلات و مصائب مردم داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این میان منتخبان مردم محلات در انجمن های شورایاری می توانند صدای مردم محلات را با بیان مشکلات و نیازهای محله در صحن علنی شورا به گوش ما مدیران شهری و مسئولان کشور برسانند.

متاسفانه تا کنون شورای پنجم خود را از نعمت ارائه گزارش شورایاران در جلسات علنی محروم کرده است و اینجانب در نطق پیش از دستور خود پیش از برگزاری پنجمین دوره انتخابات شورایاری ها از جنابعالی تقاضا نمودم تا ارائه گزارش شورایاران محلات کمتر توسعه یافته شهر تهران را در دستور کار جلسات شورا قرار دهید تا شورا از فرصت هم اندیشی با شورایاران محترم برخوردار شود و بتواند با رویکرد مساله محور در محلات کمتر توسعه یافته و محروم شهر نه فقط صدای مردم را بشنود بلکه بتواند با برخی مصوبات گرهی از گره های مردم خوب تهران باز کند.

اکنون که شورایاران منتخب مردم در محلات کار خود را آغاز نموده اند، فرصت مناسبی است تا شورای پنجم با در دستور کار قرار دادن ارائه گزارش شورایاران و رسیدگی به مشکلات محلات با اولویت محلات کمتر توسعه یافته مناطق جنوبی شهر همچون باغ آذری، مسگر آباد، صالح آباد، سعید آباد و...، نه تنها صدای مردم را بشنود بلکه با اتخاذ تصمیم گرهی از گره های زندگی ایشان را بگشاید، سپاسگزار خواهد بود دستور فرمائید برنامه ریزی لازم برای انجام این مهم در دستور کار هیئت رئیسه محترم شورا قرار گیرد

کد خبر 4799636

منبع: مهر

کلیدواژه: مجید فراهانی شورای شهر تهران شورایاری شهرداری تهران شورای شهر تهران قوه قضاییه وزارت آموزش و پرورش آلودگی هوا هفته پژوهش شهر تهران پیروز حناچی سازمان تامین اجتماعی نیروی انتظامی محسن هاشمی سیدابراهیم رئیسی دستگیری سارق بیمه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۲۶۹۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان بررسی جداول لایحه بودجه در جلسات علنی مجلس

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از خانه ملت، نمایندگان در نشست علنی صبح امروز (سه‌شنبه، ۱۱ اردیبهشت‌ماه) مجلس شورای اسلامی، در پایان بررسی بخش دوم بودجه سال ۱۴۰۳ (جداول) با کلیات گزارش کمیسیون تلفیق و اصلاحات آن با ۱۴۶ رأی موافق، ۱۶ رأی مخالف و ۵ رأی ممتنع از مجموع ۱۹۴ نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.   رئیس مجلس در پایان بررسی بخش دوم بودجه ۱۴۰۳ (جداول) گفت: به دلیل اینکه در این خصوص برخی اصلاحات داشتیم لازم است که در پایان جداول رأی‌گیری نهایی شود. ما حتماً در تنظیم جداول ممکن است برای تراز جابه‌جایی بر اساس مصوبات داشته باشیم تا تراز را رعایت کنیم. این موارد به هیچ عنوان ماهیت موضوع را عوض نمی‌کند از طرفی نیز ردیف اضافه نمی‌شود.   وی ادامه داد: در داخل جداول ناترازی‌های ممکنی برای این موارد، ردیف‌ها، جداول و پیوست‌ها مدنظر باشد که هیأت رئیسه کمیسیون تلفیق اجازه داشته باشد در زمانی که رفت و برگشت‌هایی که با شورای نگهبان انجام می‌شود، بتواند کار را انجام دهد. اگر در رفت و برگشت‌ها با شورای نگهبان و شورای عالی نظارت، ماهیت موضوع عوض شود حتما موضوع به صحن می‌آید و زمان آن را در نظر خواهیم گرفت.   قالیباف گفت: دولت و کمیسیون برای بحث مربوط به ردیف جدول ۷ وزارت بهداشت و درمان، با توجه به شرایط کادر درمان به ویژه پرستاران، پیشنهاد داده اند که از محل تراز جداول، ۱۰ همت از اعتبارات وزارتخانه را برای فوق‌العاده شغل پرستاران در نظر بگیرند که دولت و کمیسیون با این موضوع موافق هستند.

دیگر خبرها

  • زاکانی در جواب انتقاد‌ها از خرید تاکسی‌ها و اتوبوس‌ها از یک شرکت ساختمانی چینی: منتقدین دقت ندارند؛ این شرکت تامین کننده مالی است / تامین کننده خط ۱، ۲ و ۳ مترو هم یک بخش نظامی چین است / وزارت صمت می‌گفت امکان ندارد به شما خودرو بدهند، چون فقط به کشور‌های
  • مردم تخلفات مربوط به صیانت از زبان پارسی را گزارش بدهند
  • پیشنهاد جدید برای دوچرخه سواری در تهران | عضو شورا : ۱۰ هزار دوچرخه رایگان در اختیار دانش آموزان قرار گیرد
  • پایان بررسی جداول لایحه بودجه در جلسات علنی مجلس
  • واکنش چمران به حواشی جلسه قبل شورا؛ اختلافات طبیعی است
  • واکنش چمران به حواشی جلسه قبلی شورا؛ اختلافات طبیعی است
  • ارائه خدمات به اتباع خارجی با مدارک معتبر انجام می‌شود
  • بررسی اضافه شدن نام «خلیج فارس» به استقلال/ اولیایی:مالکان جدید باشگاه اول طرح توسعه ارائه بدهند
  • واکنش چمران به حواشی جلسه قبلی شورای شهر تهران
  • طرح‌های یادگار امام و آزاد راه شهید شوشتری زیر ذره بین شورا