Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک روزنامه کره‌ای در گزارشی مدعی شد که در ماه گذشته، وزارت امور خارجه ایران، سفیر کره جنوبی در تهران را برای شکایت درباره معوقات پول نفت خریداری شده از ایران احضار کرده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه کره تایمز، کره جنوبی با وجود درخواست تهران مبنی بر پرداخت پول نفتی که از ایران خریده، میان آمریکا و ایران، در یک تنگنا قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در خواست در حالی مطرح شده است که آمریکا از کره جنوبی درخواست کرده تا به ائتلاف آمریکایی در تنگه هرمز بپیوندد. آمریکا همچنین از کره می‌خواهد تا به تحریم‌های اقتصادی که فروش بین‌المللی محصولات ایرانی از جمله نفت را محدود می‌کند، پایبند باشد.

مقامات دیپلماتیک، روز دوشنبه، اعلام کردند که وزارت امور خارجه ایران، یوجانگ هیان، سفیر کره جنوبی در ایران را در ماه نوامبر احضار کرده و درباره معوقات پرداختی سئول در ازای نفت خام و نفت سنگین به بهای ۷ تریلیون وون [ارز رایج کره جنوبی] (۵.۹۷میلیارد دلار) اعتراض کرده است.

سئول با ارز رایج کره جنوبی از ایران نفت خریداری می‌کرده است و این اقدام برای تخطی نکردن از تحریم‌های آمریکا انجام شده است که تجارت مبتنی بر دلار را با ایران، ممنوع می‌کند.

نفت خریداری شده به ارزش ۷ تریلیون وون، توسط شرکت‌های نفتی کره‌ای خریداری شده است و پرداخت این مبلغ، تنها با تایید دولت کره نهایی می‌شود.

این شرکت‌ها، بهای مقدار[نفت] خریداری شده را به حساب‌های متعلق به بانک مرکزی ایران در بانک صنایع کره(IBK) و بانک ووری به طور الکترونیکی انتقال داده‌اند؛ اگرچه، دولت کره جنوبی اجازه خارج شدن این پول را نداده است.

بنا بر این گزارش، مقامات اقتصادی ایران نیز در دیدار با سفیر کر جنوبی به دیپلمات‌ها ملحق شده‌اند.

یک منبع در این باره گفت: وزارت امور خارجه ایران این گونه استدلال کرده که پرداخت [این مبلغ]، تحریم‌ها را نقض نمی‌کند اما سئول اقدامی جدی در راستای نهایی کردن پرداخت‌ انجام نمی‌دهد. ایران از سئول درخواست کرد تا به بانک مرکزی در خارج کردن این پول، در کوتاه‌ترین زمان ممکن، کمک کند.

بنا بر این گزارش، پس از این اعتراض ایران، وزارت خارجه کره جنوبی، سونگ وونگ یوب، یک عضو آژانس همکاری بین‌المللی کره (KPICA) را به ایران فرستاده تا به این مشکل رسیدگی کند اما این اقدام به رنجش بیشتر ایران منجر شده چراکه آژانس یاد شده یک سازمان پشتیبانی خارجی بوده و هیچ اختیاری برای حل کردن این مسئله ندارد.

لینک کوتاه: asriran.com/002x7s

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: کره جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۲۷۱۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرونده شمشیربازان ایران در جایزه بزرگ سئول بسته شد

  به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما به نقل از فدراسیون شمشیربازی، رقابت‌های شمشیربازی جایزه بزرگ سئول امروز دوشنبه (۱۷ اردیبهشت) با برگزاری دیدار‌های جدول حذفی بخش مردان پیگیری شد.   در این روز از رقابت‌ها علی پاکدامن و محمد رهبری در جدول ۶۴ نفره اصلی به مصاف حریفان خود رفتند. محمد رهبری با قبول شکست در این جدول از دور رقابت‌ها کنار رفت، اما علی پاکدامن با کسب دو برد برابر نمایندگان قزاقستان و ترکیه تا جدول ۱۶ نفره پیش رفت. او در این جدول برابر نماینده مصر تنها با یک اختلاف امتیاز شکست خورد.   عملکرد نمایندگان ایران در روز پایانی رقابت‌های شمشیربازی جایزه بزرگ به این شرح است:    جدول ۶۴ نفره علی پاکدامن ۱۵ – ۲ آرتور سارکیسیان (قزاقستان) محمد رهبری ۷ – ۱۵ توماس مارتینه (فرانسه)    جدول ۳۲ نفره علی پاکدامن ۱۵ – ۷ انور ایلدریم (ترکیه)    جدول ۱۶ نفره علی پاکدامن ۱۴ – ۱۵ ادهم بحقاط (مصر)   محمد فتوحی و فرزاد باهر ارسباران دیگر نمایندگان ایران در این مسابقات بودند. باهر ارسباران در جدول ۱۲۸ نفره و فتوحی در جدول ۶۴ نفره مقدماتی به کار خود پایان دادند.    جایگاه نهایی شمشیربازان ایران در مسابقات جایزه بزرگ سئول به این شرح است: علی پاکدامن: جایگاه ۹ محمد رهبری: ۳۴ محمد فتوحی:۸۶ فرزاد باهر ارسباران: ۱۰۱

دیگر خبرها

  • روسیه در واکنش به تهدید انگلیس، حمله به تاسیسات این کشور را حق خود دانست
  • ۳۰۷ کالای راهبردی نفتی شناسایی‌ شد/ ۷ پروژه در محله نهایی سازی
  • روسیه سفرای انگلیس و فرانسه را احضار کرد
  • کاپیتان ایران در رده سوم رنکینگ جهانی شمشیربازی
  • اوکراین ناتوان در پرداخت بدهی خارجی
  • پرونده شمشیربازان ایران در جایزه بزرگ سئول بسته شد
  • صفحه نخست روزنامه‌های خراسان جنوبی - دوشنبه ۱۷ اردیبهشت
  • کسی که بخاطر ترس از مجازات حجاب را رعایت می‌کند، با کنار رفتن این موانع، کشف حجاب می‌کند
  • روزنامه اصولگرا: کسی که بخاطر ترس از مجازات و پلیس حجاب را رعایت می کند، با کنار رفتن این موانع ،کشف حجاب می کند
  • صفحه نخست روزنامه‌های خراسان جنوبی - یکشنبه ۱۶ اردیبهشت