Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بازار نیوز»
2024-04-29@22:44:37 GMT

خوب است سیگاری‌ها بدانند

تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۱۲۷۸۰۸

مطالعات نشان می‌دهد دود دست دوم سیگار به عروق خونی کودکان آسیب می‌رساند. به گزارش بازار نیوز، محققان دانشگاه مینه­سوتا با استفاده از امواج اولتراسونیک به بررسی عروق کاروتید گردن، شریان بازویی دست، و آئورت شکمی بالای ناف در ۲۹۸ کودک ۸ تا ۱۸ ساله که سیگار نمی‌کشیدند پرداختند.

یک گروه از این کودکان در معرض دود دست دوم سیگار قرار داده شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



محققان متوجه شدند دود دست دوم سیگار بر شریان‌های کاروتید و بازویی تاثیری نداشت. اما قرارگیری در معرض دود دست دوم سیگار موجب افزایش سفتی عروق شکمی کودکان شد.

یافته‌ها نشان می‌دهد تاثیرات مخرب دود دست دوم سیگار ابتدا در شریان‌ها قابل رویت است و ممانعت از قرارگیری در معرض دود دست دوم سیگار می‌تواند از بروز آسیب‌های بیشتر پیشگیری نماید.

«جاستین رایدر»، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می‌گوید: «مطالعه ما نشان می‌دهد که کودکان باید از دود دست دوم سیگار در امان باشند چراکه مطلعات قبلی نشان داده اند که قرارگیری در معرض دود دست دوم سیگار فاکتور پرخطر قلبی عروقی است.»

«میشل هاربین»، عضو دیگر تیم تحقیق، عنوان می‌کند: «نتایج ما بیانگر این مطلب است که دود دست دوم سیگار کودکان و نوجوانان را در معرض افزایش سفتی عروق شکمی قرار می‌دهد. مطالعات قبلی نشان داده اند که سفتی عروق در این ناحیه از بدن عامل افزایش احتمال تصلب شریان است.»

محققان بر انجام تحقیقات بیشتر در این زمینه تاکید دارند.

تابناک / لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000GUR برچسب ها: سیگار کشیدن ، دود سیگار ، آسیب سیگار

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: سیگار کشیدن دود سیگار آسیب سیگار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۲۷۸۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف سیگار‌های قاچاق در بهاباد

سرهنگ عباسی فرمانده انتظامی شهرستان بهاباد گفت: ماموران نظارت بر اماکن عمومی پلیس، ضمن انجام اقدامات قانونی اقدام به بازرسی از یک واحد صنفی در شهرستان بهاباد کردند. 

وی ادامه داد: در بازرسی صورت گرفته ۷۲ هزار نخ انواع سیگار قاچاق کشف شد. 

فرمانده انتظامی بهاباد خاطر نشان کرد: در این خصوص پرونده قضایی تشکیل و در دست اقدام است.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • کشف سیگار‌های قاچاق در بهاباد
  • این دو عامل احتمال پارکینسون را افزایش می دهد
  • تاثیر آفت‌کش‌ها بر افزایش احتمال پارکینسون
  • پاندمی تأثیر ناچیزی بر رشد کودکان داشت
  • ژنتیک و قرارگیری در معرض آفت کش ها خطر پارکینسون را افزایش می دهد
  • دانشجویان خود را نسبت به مسائل روز دخیل بدانند
  • (ویدئو) چه کسانی در معرض بیماری ترانه علیدوستی هستند؟
  • کشف محموله سیگار قاچاق در میامی
  • پاسداران باید قدر فرصت حضور و خدمت در سپاه را بدانند
  • دانشجویان و اساتیدِ ایرانی، حمایت از مردم فلسطین را رسالت اصلی خود بدانند