Web Analytics Made Easy - Statcounter

مراسم گرامیداشت هفتادمین سالگرد انعقاد و تصویب کنوانسیون‌های چهارگانه ژنو امروز (د‌وشنبه) در تهران برگزار شد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، مراسم گرامیداشت هفتادمین سالگرد انعقاد و تصویب کنوانسیون‌های چهارگانه ژنو امروز (دوشنبه ۲۵ آذر) با حضور مهمانان خارجی و داخلی اعم از جامعه دیپلماتیک مقیم تهران و مقامات لشکری و کشوری برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سید محمدکاظم سجادپور رئیس مرکز مطالعات سیاسی و بین المللی وزارت امور خارجه در این مراسم، با اشاره به اهمیت اعمال حقوق بشردوستانه بویژه در شرایط فعلی جهان و منطقه خاورمیانه، بر غیرقانونی بودن تحریم‌های ایالات متحده و موانع ناشی از این تحریم‌ها در ارسال کمک‌های بشردوستانه و ضروری، بویژه اقلام دارویی و تجهیزات پزشکی تاکید کرد.

سپس «رتو اشتوت کر» رئیس دفتر کمیته بین المللی صلیب سرخ در تهران بر ضرورت وجود سازوکار‌های صلح ساز و چندجانبه در جنگ‌ها و ضرورت اجرای حقوق بشردوستانه در مخاصمات، همچون هشت سال جنگ ایران و عراق اشاره کرد.

محمودرضا پیوندی دبیرکل جمعیت هلال احمر و رئیس کمیته ملی حقوق بشردوستانه به این مسئله که جمهوری اسلامی ایران جز اولین دولت‌هایی بوده است که کنوانسیون‌های چهارگانه را تصویب، و با هدف اجرا و آموزش حقوق بشردوستانه، کمیته ملی حقوق بشردوستانه را در سال ۱۳۷۸ تاسیس کرده است، پرداخت.

در ادامه و در قالب یک پنل تخصصی شامل پنج سخنران، نماینده مجلس شورای اسلامی «اولادقباد» بر اهمیت اجرا و اعمال کنوانسیون‌های چهارگانه ۱۹۴۹ ژنو و خودداری از اعمال تدابیر محدودکننده و تحریم‌ها در ارسال و ارائه کمک‌های بشردوستانه تاکید کرد.

«محمدرضا ضیایی بیگدلی» استاد دانشگاه و پژوهشگر حقوق بین الملل با تمرکز بر نقش سازمان ملل متحد در وضع، توسعه و اجرای حقوق بشردوستانه و جایگاه شورای امنیت و دیوان بین المللی کیفری بعنوان ضمانت اجرای حقوق بشردوستانه تاکید کرد.

حجت الاسلام هادی معاون اداره کل تدوین لوایح و مقررات قوه قضاییه، به ضرورت جرم انگاری قواعد بشردوستانه در قوانین ملی و پر کردن خلأ‌های موجود پرداخت.

خانم فیونا بارنابی مشاور حقوقی منطقه‌ای صلیب سرخ نیز با ترسیم شرایط حاکم بر مخاصمات مسلحانه به اهمیت رفتار انسانی حتی در جنگ‌ها و برخورد صحیح با اسرای جنگی پرداخت.

در پایان آیت الله سید مصطفی محقق داماد با نگاه به حقوق بشردوستانه از دیدگاه اسلام، به تبیین حقوق جنگ از منظر اسلام پرداخت و افزود: اعمال و رفتار گروه خاصی از به اصطلاح مسلمانان نباید به نام اسلام و مسلمانان تمام شود و اسلام همواره دین صلح و دوستی بوده و معتقد است خیر انسان در وجود صلح است. ایشان همچنین افزود لازم است اولویت جامعه بشری در جلوگیری از بروز جنگ‌ها و نقض صلح باشد.

مراسم گرامیداشت هفتادمین سالگرد تصویب کنوانسیون‌های چهارگانه ۱۹۴۹ ژنو با طرح پرسش‌هایی توسط حضار و پاسخ‌های سخنرانان پایان یافت.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: کنوانسیون جهانی حقوق بشردوستانه اقلام دارویی تجهیزات پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۲۸۹۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جدول درآمدهای نفتی و مالیاتی دولت در بودجه ۱۴۰۳ تصویب شد

جدول شماره ۵ لایحه بودجه ۱۴۰۳ که به درآمدهای دولت در بخش‌هایی نظیر درآمدهای نفتی، مالیاتی، حقوق گمرکات، حقوق مالکانه دولت در معادن و ارتباطات اختصاص دارد، در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، در جلسه علنی امروز _دوشنبه دهم اردیبهشت_ مجلس شورای اسلامی، گزارش کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۳ که مربوط به بخش دوم آن و جداول بودجه است در دستور کار قرار گرفت و جدول شماره (۵) که به درآمدهای دولت از جمله درآمدهای نفتی، مالیاتی، حقوقی و گمرکات، حقوق مالکانه دولت در معادن و حقوق مالکانه دولت در ارتباطات اختصاص داد، به تصویب نمایندگان رسید.

کد خبر 749018

دیگر خبرها

  • حداقل حقوق بازنشستگان 35 درصد افزایش یافت
  • شکست مرز‌ها در مناطق چهارگانه محیط‌زیست
  • بهادری جهرمی: افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی تصویب شد
  • تصویب افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی
  • دیدار ۳ هزار معلم از سراسر ایران با رهبر انقلاب
  • بیماری و بیکاری سهم ۷ میلیون ایرانی از دریای خزر | یک مسئول محیط زیست: برای شنا هم حاضر نیستم به خزر بروم
  • افزایش حقوق سربازان به اجرا در می آید؟
  • افزایش حقوق سربازان اجرایی می‌شود؟
  • جدول درآمدهای نفتی و مالیاتی دولت در بودجه ۱۴۰۳ تصویب شد
  • منابع بودجه ۱۴۰۳ تصویب و جدول حقوق و مزایا رد شد