Web Analytics Made Easy - Statcounter

برخی از خبر ها حاکی از آن است که امروز نمایندگان شورای اسلامی کار هپکو جهت پیگیری مصوبات دولت و حقوق کارگران به سازمان خصوصی سازی مراجعه کردند که گویا با برخورد مناسبی از سوی برخی از مسئولین رو به رو نشده اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیار آفتاب؛ برخی از خبر ها حاکی از آن است که امروز نمایندگان شورای اسلامی کار هپکو جهت پیگیری مصوبات دولت و حقوق کارگران به سازمان خصوصی سازی مراجعه کردند  که گویا با برخورد مناسبی از سوی برخی از مسئولین رو به رو نشده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ابوالفضل رنجبر یکی از نمایندگان شورای اسلامی کار هپکو در این خصوص به خبرنگار دیار آفتاب؛ گفت: طبق وعده ها و قول هایی که سازمان خصوصی سازی به نمایندگان استان و مسئولین داده بودند، تصمیم به این گرفتیم که نمایندگان شورای اسلامی که حقوقی هم هستند، به سازمان خصوصی سازی مراجعه کنند و پیگیر مطالبات حقوقی و مصوباتی که در جلسه معاون اول رئیس جمهور و مسئولین استانی تعیین تکلیف شده بود، باشند.

رنجبر افزود: این جا گفتند که رئیس سازمان جلسه هستند و وقت ملاقات ندادند و بعد از آن به آقای حسینی معاون واگذاری ها و همچنین رئیس حراست سازمان خصوصی سازی و ضرغامی مدیرکل نظارت و پیگیری مطالبات مراجعه کردیم و جلسه ای برقرار شد.

وی عنوان کرد: به آقای ضرغامی گفته شد که در مجمع ۱۸/۸/۹۸ شما به سهامداران شرکت و کارگران هپکو قول دادید که تا دو هفته آینده وضعیت هیئت مدیره هلدینگ هپکو مشخص می شود. حال سوال این جاست که چرا وعده ای دادید که به آن عمل نکردید.

نماینده شورای اسلامی کار هپکو واکنش ضرغامی نسبت به این سوال خود را این گونه بیان کرد که او گفته است «من نباید پاسخ گوی هر کس و نا کسی باشم» و افزود : سوال این است که آیا نمایندگان حقوقی، هر کس و نا کس حساب می شوند؟

به گفته این کارگر شرکت هپکو گویا بعد از شنیدن چنین پاسخی از سوی ضرغامی کارگران شروع به اعتراض می کنند و ضرغامی نیز جلسه را ترک می کند.

وی از صحبت های انجام شده با دیگر مسئولین سازمان خصوصی سازی گفت و عنوان کرد: مسئولین از پیگیری ها گفتند اما کارگران دیگر از واژه پیگیری متنفرند و این را می خواهند که چه زمانی عمل خواهد شد اما هیچ پاسخی در مورد زمان عملیاتی شدن وعده های آقای جهانگیری به ما داده نشده است.

رنجبر در خصوص ادامه حضورشان در سازمان خصوصی سازی گفت: ما اینجا می مانیم تا آقای صالح برایمان وقت بگذارد، تا مکتوب بنویسد که وضعیت سهامداری شرکت هپکو و هیئت مدیره هلدینگ آن را چه زمانی تعیین تکلیف خواهند کرد.

وی ادامه داد: علاوه بر این و مهم تر از همه این ها، بحث حقوق پرسنل است که دو ماه تاخیر دارد و از برج ۸ کارگران حقوقی دریافت نکرده اند.

نماینده شورای کار هپکو گفت: شورای کارگری تا یک هفته، دو هفته یا حتی سه هفته همین جا می مانند تا تکلیفمان مشخص شود چرا که واقعا روی برگشت به شرکت را نداریم و نمی توانیم پاسخی به کارگران شرکت هپکو بدهیم. این ها به ما رای دادند و از نمایندگان خودشان توقع دارند که  پیگیر مطالباتشان باشند.

به گزارش دیارآفتاب؛ شرکت هپکو یکی از صنایع بزرگ استان مرکزی است که با توجه به خصوصی سازی غیر اصولی صورت گرفته در مورد آن، چند سالی است که با مشکلات بسیاری دست و پنجه نرم می کند. طی سال های گذشته علی الخصوص در سال جاری اعتراضات کاگری جلوه ای از مشکلات درون هپکو بوده است که حتی هر بار مسئولین کشوری نیز قول ها و  وعده هایی در خصوص حل مشکلات سهام داری، تولید، حقوق و مطالبات کارگران داده اند و هر چند وقت یک بار این شرکت به تیتر یک اخبار استانی و کشوری تبدیل شده است.

آن چه که مورد توجه است برگزاری جلسه ای با حضور معاون اول رئیس جمهور و برخی از وزرا و مسئولین استانی در خصوص هپکو و دیگر شرکت های استان مرکزی طی روزهای گذشته بود که مصوباتی داشت و در حال حاضر کارگران این شرکت در صدد دریافت ضمانت اجرایی برای اجرای این وعده ها هستند چرا که کارگران این شرکت در حال حاضر در بی اعتماد ترین حالت خود نسبت به مسئولین دولتی قرار دارد.

مطمئنا یکی از اصلی ترین مشکلات این شرکت بحث سهام آن است که علی رغم بازگشت آن به سازمان خصوصی سازی همچنان مقداری از سهام دراختیار سهام دار عمده قبلی است و از طرفی تکلیف سهامِ در اختیار سازمان نیز نا مشخص است، که کارگران به دنبال هر چه زود تر به نتیجه رسیدن این موضوع هستند.

لازم به ذکر است که ۱۹ آذرماه استاندار مرکزی در خصوص مصوبات جلسه مذکور گفته بود: در این نشست مقرر شد ۳۵ میلیارد تومان وام برای سرمایه در گردش به شرکت هپکو اختصاص یابد و ۴۰ میلیارد تومان هم از خزانه دولت برای مطالبات بازنشستگان هپکو اختصاص یابد.

 وی ادامه داد: در دو هفته آینده سازمان خصوصی سازی هپکو را به وزارت صمت تحویل می دهد تا به دو شرکت تحویل داده شود و با کار کارشناسی مالک این شرکت تعیین گردد.

 استاندار مرکزی گفت: وزیر راه و شهرسازی قول داد ۳۰۰ دستگاه تجهیزات تولیدی هپکو برای سازمان راهداری را خریداری کند.

حال امید است که مسئولین با توجه به وعده های داده شده اقدام کنند و کارگران نیز با سعه صدر بیشتری نسبت به شرایط موجود کشور و استان، اقدامات خود را برنامه ریزی کنند و هر دو طرف در راستای اعتلای صنعت استان و کشور تلاش کنند چرا که در شرایط موجود هر اقدام خارج از چارچوبی می تواند نتایج سنگینی به بار آورد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۲۹۰۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد اشتغال پایدار از مسیر اتصال دانشگاه و صنعت می‌گذرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا،‌ حسن رضانیا، معاون سیاسی اجتماعی و امنیتی استاندار همدان در افتتاحیه رویداد صدرا با شعار«صنعت؛ دانشگاه؛ راه اشتغال» که در دانشگاه آزاد اسلامی همدان برگزار شد، اظهار کرد: برگزاری این رویداد نشان از نگاه متعالی و دغدغه این دانشگاه در پیوند با صنعت دارد. ایجاد اشتغال پایدار در جامعه از مسیر اتصال دانشگاه و صنعت می‌گذرد وی باید در این زمینه با قوت وارد شد.

وی دانشگاه را مرکز تحول دانست و با گریزی به تحولات امروز در دانشگاه‌های اروپایی و آمریکا در دفاع از مردم مظلوم غزه عنوان کرد: امروز دنیا مبهوت این اتفاقات است که نباید به سادگی از کنار آن عبور کرد.

معاون سیاسی اجتماعی و امنیتی استاندار همدان با اشاره به اینکه دانشگاه باید در مسیر آزادگی به همراه نگاه حل مشکل در جامعه در عرصه‌های مختلف به‌ویژه اقتصادی ورود کند خواستار توجه به این مهم شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رییس سازمان خصوصی سازی: ۵ میلیارد سهام ترجیحی به نام کارگران شد
  • ۵.۲۲ میلیارد سهام ترجیحی به نام کارگران شد/ واگذاری سهام به ۳۰۰۸ کارگر در دولت سیزدهم
  • ۵ میلیارد سهم به نام کارگران شد
  • سهام ترجیحی ۶۴ هزار نفر از کارگران به نامشان شد
  • سهام ترجیحی ۶۴ هزار نفر از کارگران به نامشان شد+ فیلم
  • ایجاد اشتغال پایدار از مسیر اتصال دانشگاه و صنعت می‌گذرد
  • شهرستان شدن«چمستان» مطالبه مردمی است
  • اعتلای فرهنگ جامعه از مسیر تعلیم و تربیت معلمان می‌گذرد
  • گشایش گره ترافیکی خوی
  • مرگ بدون آرامش، قبر مارادونا حفر می‌شود!