Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسیح کشاورز دبیر انجمن واردکنندگان برنج در گفت و گو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین وضعیت واردات برنج اظهار کرد: بنابر آمار از مجموع ۲۰۰ هزار تن برنج مانده در بنادر، ۱۵۰ هزار تن ترخیص شده است که امیدواریم با تخصیص ارز به موقع ۵۰ هزار تن مابقی ترخیص شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر واردات ۵۰۰ هزار تن برنج تا شب عید افزود: اگر بانک مرکزی ارز مورد نیاز واردات این میزان برنج را هر چه سریع‌تر تامین کند، پیش بینی می‌شود در تامین برنج شب عید مشکلی وجود نداشته باشد.

ترخیص برنج های مانده در گمرک از افزایش کاذب قیمت جلوگیری کرد

کشاورز درباره اینکه ترخیص برنج‌های مانده در بنادر تاثیری در بازار داشته است، بیان کرد: ترخیص ۱۵۰ هزار تن برنج مانده در بنادر تاثیری چندانی در بازار نداشته و تنها از افزایش کاذب قیمت جلوگیری کرده است.

دبیر انجمن واردکنندگان برنج، واردات حداقل ۵۰۰ هزار تن برنج برای تنظیم بازار شب عید و بازگشت آرامش بازار برنج به پنج ماه قبل را ضروری دانست.

بیشتر بخوانید: افت ۱۵ درصدی قیمت برنج خارجی/بازار برنج ایرانی و خارجی ارتباطی به یکدیگر ندارد

وی ادامه داد: مسئولان وزارت جهاد کشاورزی با استدلال شرایط مساعد تولید برنج به سراغ ممنوعیت فصلی رفتند که این امر به سبب کمبود برنج خارجی زمینه را برای سو استفاده برخی مغازه داران فراهم کرد به طوریکه برنج هندی را با نرخ بالای ۸ هزار تومان و پاکستانی ۱۲ تا ۱۳ هزار تومان به مصرف کننده عرضه کردند که امیدواریم با آزاد سازی ثبت سفارش، قیمت برنج خارجی به نرخ ۵ ماه قبل برسد.

این مقام مسئول با بیان اینکه ۶ دهک مردم برنج خارجی مصرف می‌کنند، گفت: بار‌ها اعلام کرده ایم که مصرف کنندگان برنج ایرانی و خارجی با یکدیگر متفاوت هستند، در غیر این صورت در شرایط فعلی همزمان با اوج عرضه برنج ایرانی به بازار نباید شاهد التهاب قیمت بودیم.

وی سرانه مصرف برنج در کشور را ۳ تا ۳ میلیون و ۱۰۰ هزار تن اعلام کرد و افزود: اگرچه مسئولان وزارت جهاد کشاورزی با وجود تولید ۲ میلیون و ۲۰۰ تا ۲ میلیون و ۲۵۰ هزار تن برنج در داخل، حداکثر نیاز واردات را ۸۰۰ تا ۹۰۰ هزار تن اعلام می‌کنند، اما در عمل می‌بینیم که آمار ارائه شده واقعیت ندارد و کسری نیاز کشور همچنان ۱.۵ میلیون تن است.

کشاورز در پایان از کاهش قیمت برنج خارجی در بازار‌های جهانی خبر داد و گفت: قیمت برنج در بازار‌های جهانی نسبت به قبل ۱۰ تا ۱۵ درصد کاهش یافته که با ثبت سفارش و واردات جدید پیش بینی می‌شود که قیمت برنج خارجی در بازار داخل کاهش یابد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: قیمت برنج واردات برنج تولید برنج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۳۱۳۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصرف ماهانه ۸۵ هزارتن تخم مرغ در کشور

حمیدرضا کاشانی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: قیمت کنونی هرکیلو تخم مرغ درب مرغداری ۳۰ هزارتومان و هر شانه ۶۰ هزارتومان است که متاسفانه کماکان کمتر از نرخ تمام شده و منطقی عرضه می شود.

به گفته او، با توجه به تغییر مولفه های تولید و زیان مرغداران، انتظار می رود که هرچه سریع تر قیمت مصوب اصلاح شود تا حذف گله ها شدت نگیرد.

کاشانی تولید روزانه تخم مرغ را ۳ هزار و ۷۰۰ تن اعلام کرد و افزود: بنابر آمار ماهانه حداکثر ۸۵ هزارتن تخم مرغ در کشور مصرف می شود.

رئیس اتحادیه مرغداران میهن گفت: بنابر آمار ماهانه ۱۰ هزارتن تخم مرغ مازاد تا خرداد ماه باید از مرغداران خرید تضمینی شود تا بازار به تعادل برسد.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • تولید زیر تیغ واردات یارانه‌ای!
  • گمرک لیست دریافت‌کننده‌های ارز را منتشر کرد
  • موضوع چای دبش را لاپوشانی کردند | واقعیت سفره مردم را هم منعکس نمی‌کنند
  • این ۱۰۰ شرکت سال ۱۴۰۲ ارز نیمایی گرفتند | گمرک اسامی ارزبگیران را منتشر کرد
  • افشای لیست ارزبگیران توسط گمرک با وجود وعده بانک مرکزی
  • پیش‌بینی قیمت‌ها در بازار خودرو؛ وارداتی‌ها گران‌تر می‌شوند؟!
  • صادرات دام راهکاری برای ایجاد رونق صنعت دامپروری
  • مصرف ماهانه ۸۵ هزارتن تخم مرغ در کشور
  • قیمت پیاز ، اولین شوک بازار در سال ۱۴۰۳
  • قیمت پیاز اولین شوک بازار در سال ۱۴۰۳