Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@13:12:57 GMT

زنان خمین، قهرمانانِ بی‌ادعایِ سنگر اشتغال

تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۱۳۲۷۴۲

زنان خمین، قهرمانانِ بی‌ادعایِ سنگر اشتغال

به گزارش ایرنا، زن بدون حمایت حامی در کنار مشکلات اقتصادی، دچار چالش های مختلفی می شود و نبود سرپرست، خانواده را مستعد بروز ناهنجاری های مختلفی می کند.
در این نوع خانواده‌ها زن در کنار نقش مادری، وظایف سرپرستی را نیز بر عهده دارد و باید چرخ معیشتی خانواده را به تنهایی بچرخاند.
بر این اساس، نهادهای مسوول و سازمان مردم نهاد باید بیش از پیش مسئولیت اجتماعی خود را ایفا کنند تا بزهکاری به این نوع خانواده ها رخنه نیابد و موجب گرفتاری بیشتر خودشان و جامعه نشود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
 بیش از سه میلیون زن در کشور، سرپرست خانوار هستند و ٧١ درصد آنها زنانی هستند که همسرانشان فوت کرده اند و ١١ درصد نیز زنانی هستند که طلاق گرفته اند و بقیه هم شامل مواردی است که ازدواج نکرده اند.
کارشناسان مسائل اجتماعی معتقدند آسیب های اجتماعی، ریشه در مشکلات اقتصادی دارند و مشکلات مالی موثرین عامل در افزایش این آسیب های اجتماعی است که زنجیروار به یکدیگر مرتبط هستند. 
اگر نهاد های حمایتی نتوانند از زنان سرپرست خانواده حمایت کنند این بخش از جامعه با مشکلات و تهدیدهای اجتماعی مواجه می شوند که زمینه فروپاشی نهاد خانواده را ایجاد می کند.
یکی از نهادهایی که پس از پیروزی انقلاب اسلامی به حمایت از زنان سرپرست خانواده توجه ویژه ای کرده، کمیته امداد امام خمینی(ره) است.
این نهاد حمایتی با تاکید بر توانمندسازی زنان سرپرست خانواده و استقلال مالی این زنان تلاش می کند تهدیدات اجتماعی آنها را در جامعه کاهش دهد. 
بنا بر گفته عضو کمیسیون زنان مجلس شورای اسلامی و اعلام معاونت زنان ریاست جمهوری تعداد زنان سرپرست خانوار به بیش از سه میلیون و ۶۰۰ هزار نفر می‌رسد که این میزان روند رو به رشدی دارد که از جمله علل افزایش آن می‌توان به طلاق، تصادفات، از کار افتادگی همسر، زندان و اعتیاد را نام برد.
بنا بر اعلام معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، زنان سرپرست خانوار دارای مشکلات جدی هستند به همین دلیل باید برای رفع این مشکلات اقداماتی انجام داد.

ضمانت ۱۰ هزار زن سرپرست خانوار برای دریافت تسهیلات

معاون اجرایی حوزه اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور گفت: صندوق تسهیلات محرومان حاد برای نخستین بار در سال جاری ضمانت ۱۰ هزار زن سرپرست خانواررا در قبال دریافت تسهیلات تامین می کند.
«علی اکبر خادمی» اظهار داشت: زنان سرپرست خانوار که در ارایه ضمانت بانکی ناتوان هستند می توانند از امکان ایجاد شده در صندوق تسهیلات این نهاد حمایتی استفاده کنند.
وی سهم استان مرکزی برای پذیرش ضمانت تسهیلات زنان سرپرست خانوار در صندوق کشوری را ۲۰۰ نفر بیان کرد.

هدف گذاری ۱۳۱ شغل برای بانوان سرپرست خانوار استان مرکزی


مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری مرکزی گفت: طرح توسعه مشاغل خانگی زنان سرپرست خانوار این استان با رویکرد مشاغل نوین کلید خورده است.
«زهرا فرجی» افزود: زنان همسر فوت شده، مطلقه، خودسرپرست و مجرد و همسر زندانی چهار گروه هدف این طرح هستند که باید با رویکرد مهارت‌های نوین برای آنان زمینه شغلی ایجاد شود.
وی خاطرنشان کرد: در قالب این طرح ملی که تا پایان سال ۹۸ ادامه دارد، فرآیند شناسایی، مهارت آموزی، توانمندسازی شغلی و بازاریابی و تقویت زنجیره کاری برای جامعه هدف دنبال می‌شود.
مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری مرکزی ادامه داد: جامعه هدفِ این طرح برای استان مرکزی، ۱۳۱ نفر تعریف شده و راهبردهای اجرایی در توانمندسازی و فرصت شغلی برای آنان آغاز شده است.

بهره‌مندی ۲ هزار و ۳۸۰ سرپرست خانوار استان خمین از خدمات توانمند سازی 


  رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) خمین گفت: ۲هزار و ۳۸۰ زن سرپرست خانواده در این شهرستان از خدمات حمایتی و اقدامات توانمندسازی کمیته امداد بهره مند هستند.
«جواد داودی » افزود: اغلب زنان سرپرست خمین افرادی هستند که بر اثر فوت همسر و طلاق شرایط سرپرستی نامطلوبی پیدا کرده و زیر پوشش کمیته امداد قرار گفته‌اند و طیفی از آنان نیز به‌دلیل زندانی بودن و بیماری همسر نیازمند مساعدت هستند.
وی اظهار داشت: شناسایی و نیازسنجی، معیشتی، مسکن، اشتغال، فرهنگی به منظور توانمندسازی خانواده‌های متقاضی از سوی مددکاران انجام می‌شود.
رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) خمین گفت: زنان سرپرست خانوار دارای فرزند مسوولیت اقتصادی و تربیتی مهمی برعهده دارند و در برنامه این نهاد حمایتی فرزندان مورد توجه قرار گرفته و از مزایای پرداخت کمک هزینه تحصیلی، خدمات فرهنگی، تامین جهیزیه، درمان و طرح اکرام ایتام استفاده می‌کنند.
داودی افزود: ۴۰۰ میلیون ریال تسهیلات در قالب طرح ملی توسعه مشاغل خانگی به‌منظور توانمندسازی زنان سرپرست خانواده از ابتدای امسال به هشت نفر اززنان سرپرست خانوار زیر پوشش کمیته امداد خمین پرداخت شده است.
وی تصریح کرد: توانمندسازی زنان سرپرست خانوار و خروج ۱۰ درصد از مددجویان زیر پوشش در هر سال از سوی کمیته امداد امام خمینی(ره) هدف‌گذاری شده است. 
رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره)  خمین اظهار داشت: توانمندسازی مهارتی و اشتغال زنان سرپرست خانوار راهکار مهمی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی است.
داودی، نداشتن ضامن را یکی از مشکلات زنان سرپرست خانوار برای دریافت تسهیلات اشتغال بیان کرد و افزود: صندوق ضمانت تسهیلات زنان سرپرست خانوار راهکار خوبی برای حل این مشکل است.
 بدون تردید حمایت‌های مادی زنانی که مسوولیت زندگی را بدون همراهی مرد بر عهده دارند از طریق اشتغالزایی پایدار برای آنها سبب کاهش دغدغه این زنان و کاهش معضلات اجتماعی می شود.
خمین در جنوب استان مرکزی ۱۰۵ هزار نفر جمعیت دارد.

برچسب‌ها استان مرکزی اشتغال زنان خمین تسهیلات اشتغال کمیته امداد امام خمینی (ره) زن سرپرست خانواده

منبع: ایرنا

کلیدواژه: استان مرکزی اشتغال زنان خمین تسهیلات اشتغال کمیته امداد امام خمینی ره زن سرپرست خانواده استان مرکزی اشتغال زنان خمین تسهیلات اشتغال کمیته امداد امام خمینی ره زن سرپرست خانواده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۳۲۷۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چتر حمایت بهزیستی آذربایجان غربی بر سر بیش از ۹۰۰۰ زن سرپرست خانوار

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،   پروین محمد پوری   بر اهمیت توانمند سازی زنان سرپرست خانوار تاکید کرد و گفت: در سال گذشته   ۷۷۸ نفر از زنان سرپرست خانوار تحت پوشش بهزیستی از آموزش‌های مهارتی بهره‌مند شدند.

وی افزود: در حال حاضر تعداد زنان سرپرست خانوار تحت پوشش بهزیستی استان ۹ هزار و ۲۲۸ نفر است.

محمد پوری ادامه داد:  ۲ هزار و ۴۳۲ خانوار دارای فرزند دو قلو و بیشتر نیز در استان تحت پوشش این نهاد حمایتی قرار دارند.

مدیر کل بهزیستی استان از ایجاد اشتغال برای ۲ هزار و ۴۶۸ نفر مددجوی بهزیستی استان طی سال گذشته خبر داد و گفت: از  یک هزار و ۶۰۰ تعهد اشتغال ابلاغی، با صرف ۲۷۱ میلیارد تومان اعتبار، ۲۴۶۸ مورد اشتغال برای مددجویان استان ایجاد و در سامانه رصد اشتغال ثبت شده است.

وی همچنین از تأسیس ۳ گروه همیار جدید در راستای توانمندسازی زنان سرپرست خانوار در سال گذشته خبر داد و گفت: ۱۷ گروه همیار در استان وجود دارد.

محمد پوری، با اشاره به تأمین مسکن مددجویی نیز گفت: طی سال گذشته با اعتبار ۵۸ میلیارد تومان ساخت و تأمین تعداد ۵۶۱ واحد مسکونی مددجویی انجام شد که آمار مقایسه‌ای رشد ۱۳۵ درصدی نسبت به مدت مشابه سال ماقبل را نشان می‌دهد.

مدیر کل بهزیستی استان تعداد کل افراد تحت پوشش بهزیستی آذربایجان غربی را ۲۶۵ هزار و ۸۲۸ نفر، عنوان کرد و گفت: از این تعداد  ۶۷ هزار نفر مستمری بگیر هستند.

محمد پوری همچنین به آمار خانواده های تحت پوشش بهزیستی در استان نیز اشاره کرد و تصریح کرد:تعداد کل خانوارهای تحت پوشش استان ۱۰۱ هزار و ۵۶۵ نفر است که از این تعداد۶۰ هزار نفر از خانواده معلولان بوده و از کمک هزینه زندگی، بهداشت و درمان برخوردار هستند.

دیگر خبرها

  • لزوم سرعت بخشی بانک‌ها به پرداخت تسهیلات مددجویان کمیته امداد
  • توانمندسازی مددجویان راهبرد اصلی کمیته امداد است
  • بانک‌ها پرداخت تسهیلات مددجویان را سرعت ببخشند
  • پنج هزار و ۷۸۰ خانوار تحت پوشش بهزیستی
  • ۵ هزار و ۷۸۰ زن سرپرست خانوار در کرمانشاه تحت پوشش بهزیستی است
  • سقف تسهیلات اشتغال امسال افزایشی ندارد
  • ایجاد ۳۰۰ هزار طرح اشتغالزایی در سال ۱۴۰۳/ سقف تسهیلات اشتغال امسال افزایشی ندارد
  • توانمندشدن بیش از ۴ هزار خانوار کمیته امداد استان همدان
  • چتر حمایت بهزیستی آذربایجان غربی بر سر بیش از ۹۰۰۰ زن سرپرست خانوار
  • خبر خوش به بانوان بهزیستی | فرزندان این گروه از خدمت سربازی معاف می‌شوند