Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-01@03:52:20 GMT

کسب رتبه برتر پژوهشی سازمان صمت گیلان

تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۱۳۲۸۴۶

کسب رتبه برتر پژوهشی سازمان صمت گیلان

دلق پوش از انتخاب سازمان صمت گیلان به عنوان سازمان برتر پژوهشی در جشنواره پژوهش و فناوری صنعت، معدن و تجارت خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان و به نقل از روابط عمویمی سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان، «فرهاد دلق پوش» گفت: سازمان صمت گیلان به‌عنوان سازمان برتر پژوهشی در هشتمین جشنواره پژوهش و فناوری صنعت، معدن و تجارت انتخاب شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان افزود: این سازمان پس از ممیزی و ارزیابی‌های صورت گرفته بر اساس طرح‌ها و فعالیت‌های پژوهشی تخصصی در بین ۳۱ استان کشور به‌عنوان سازمان برتر پژوهشی انتخاب شد که در این جشنواره با اهدای لوح و تندیس مورد تجلیل قرار گرفت.

 

وی پژوهش کاربردی را عامل اصلی بهبود مستمر در تولید و تجارت دانست و خاطرنشان کرد: پیدایش تکنولوژی نوین، پویایی در ساختار و افزایش بهره‌وری، حاصل تلاش پژوهشگران و محققان جامعه است و ارائه ایده‌های نوع در بخش تحقیق و توسعه واحدهای صنعتی و حمایت از صنایع دانش بنیان و هایتک از اولویت‌های سازمان صمت است.

 

دلق پوش گفت: پژوهش یکی از محورهای مهمی است که ضامن پیشرفت و توسعه پایدار در هر کشور به شمار می‌آید و اگر پژوهشی نشود، دانش بشری افزایش پیدا نمی‌کند و بدون انجام پژوهش حتی امور آموزشی نیز از پویایی و نشاط لازم برخوردار نخواهد بود.

 

وی اظهارکرد: اگر یک تولید‌ کننده خرد یا کلان، در آغاز یا ادامه فرآیند تولید، از همین ظرفیت‌های پژوهشی استفاده کرده و استراتژی خود را بر پایه نتایج حاصل از کارهای پژوهشی قرار دهد، قطعاً مزیت‌های رقابتی آن افزایش یافته و پایداری و پویایی آن واحد تولیدی تضمین است.

 

دلق پوش، انتخاب و تجلیل از سایر واحدهای صنعتی در جشنواره ملی پژوهشی و فناوری را افتخار آمیز دانست و گفت: در این رابطه واحد فنی مهندسی پویندگان بهبود کیفیت به عنوان واحد برتر فنی مهندسی، مرکز پژوهشی صنعتی و معدنی شرکت شعله صنعت به عنوان مرکز پژوهشی برتر و واحد تحقیق و توسعه شرکت فراوری و ساخت به عنوان مرکز برتر R&D  از گیلان در سطح کشور انتخاب شدند.

 

پایان پیام/163

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد مسجد کانون های مساجد کانون های فرهنگی هنری مساجد مسجد مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد کانون های مساجد اردبیل استان بوشهر سازمان صمت رتبه برتر پژوهشی رشت گیلان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۳۲۸۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۱۰۰ همت سرمایه گذاری در گیلان اجرایی می شود

اسدالله عباسی در حاشیه نمایشگاه بین‌المللی فرصت‌های سرمایه‌گذاری (اکسپو) گفت:  امروز ارتقاء بهره‌وری در استان در موضوعات مهمی چون محصولات کشاورزی، نساجی، پوشاک و گردشگری را هدف‌گذاری کرده‌ایم.

استاندار گیلان  به نمایش گذاشتن فرصت‌های اقتصادی گیلان در نمایشگاه اکسپو را فرصتی مفتنم برای جذب سرمایه ها و سرمایه گذار دانست و افزود: گیلان در بسیاری از شاخص‌ها اعم از مشارکت اقتصادی، ضریب جینی (معیاری از پراکندگی آماری در اقتصاد)، نرخ بیکاری و تعهد اشتغال از رتبه خوبی در کشور (بین چهار تا ۱۲) برخوردار است.

عباسی با اشاره به ظرفیت‌های کشاورزی این استان عنوان کرد: گیلان از رتبه‌های خوبی در محصولات برنج، چای، فندوق، بادام زمینی، گل گاو زبان، زیتون و سایر محصولات برخوردار است و در میزان تولید و صادرات خاویار هم رتبه اول کشوری را داراست.

وی با بیان اینکه در زمینه ایجاد زنجیره ارزش اقدامات خوبی در استان انجام شده‌است، عنوان کرد: بسیاری از محصولات تولیدی استان به صورت فله‌ای عرضه می‌شود که در عمل این امر ارزش افزوده و بهره‌وری بالایی ندارد اما گام‌های ارزشمندی انجام شد تا زنجیره ارزش افزوده از مزرعه تا بازار شکل گیرد و تولید برای تولیدکننده و سرمایه‌گذار مقرون به صرفه باشد.

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به صادرات کیوی و امکانات سردخانه‌ای و سورتینگ این محصول در استان اظهار کرد: اگر محصول کیوی صادر نشود باید در بخش‌های مختلف صنایع تبدیلی مورد استفاده قرار گیرد که بدین منظور گام‌هایی برداشته شده‌است.

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه برای شکوفایی گیلان در بخش‌های مختلف به همدلی، هماهنگی و استفاده از همه ظرفیت‌ها نیاز است، ادامه داد: برای این موضوع باید از همه نخبگان استانی و ملی استفاده شود و همه نهادها و مسئولان پای کار باشند.

عباسی به شعار سال «جهش تولید با مشارکت مردم» اشاره کرد و افزود: دولت برنامه راهبردی خوبی را تعیین و تدوین کرده و تاکید رییس جمهور و وزیر کشور در بخش‌های مختلف برای ما تکلیف است تا بتوانیم در افق چشم‌انداز میان مدت و بلندمدت به نتیجه برسیم البته در کوتاه مدت طی ۲ سال اخیرگام‌های موثر و مهمی برای تحقق اهداف از پیش تعیین شده برداشته شد.

وی با اشاره به برپایی غرفه گیلان در جشنواره بین المللی فرصت‌های سرمایه گذاری اظهار کرد: بازدیدکنندگان این غرفه اذعان کردند که گیلان در مکان محدود همه شاخص‌ها را در قالب آمار و ارقام ترسیم کرده و بازدیدگنندگان داخل و خارج کشور می‌توانند ظرفیت‌ها و فرصت‌های اقتصادی استان را مشاهده و برای سرمایه‌گذاری اقدام کنند.

نماینده عالی دولت در گیلان به استقبال تعدادی از سرمایه‌گذاران از این نمایشگاه و مراجعه آنها به وی برای اقدام در استان اشاره کرد و گفت: هماهنگی لازم در این رابطه انجام می شود.

 

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • دانشگاهیان برای رفع نیازهای پژوهشی شهرداری اصفهان مشارکت کنند
  • اسامی اساتید نمونه کشوری منتشر شد / معرفی جوان‌ترین و پیرترین استاد
  • مدرسه صادرات ایران افتتاح شد
  • صعود دانشگاه جهرم به رتبه ۲۳ فهرست نیچر ایندکس در بین دانشگاه‌های کشور
  • دفتر مطالعات و پژوهش‌های بنیاد شهید و دانشگاه جامع انقلاب اسلامی تفاهم‌نامه امضا کردند
  • برنامه‌ریزی برای پژوهش در محور‌های سوخت پاک و هوش مصنوعی
  • اسامی اساتید نمونه کشوری منتشر شد/معرفی جوان ترین و پیرترین استاد
  • بیش از ۱۰۰ همت سرمایه گذاری در گیلان اجرایی می شود
  • نخستین فراخوان نیاز پژوهشی شرکت ملی حفاری ایران در سال ۱۴۰۳ منتشر شد
  • فراخوان مقالات دوفصلنامه فقه و فقاهت منتشر شد