Web Analytics Made Easy - Statcounter

لیگ ووشو بانوان در شرایطی دنبال می‌شود که نماینده قم در این رقابت‌ها امید زیادی به کسب رتبه‌های بالا و حتی قهرمانی دارد. ۲۶ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۲ استانها قم نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، بانوان به‌عنوان تشکیل‌دهنده نیمی از جامعه به‌شمار می‌آیند که به علت شرایط مختلف در عرصه‌های گوناگون نتوانسته‌اند آن‌ چنان‌ که باید و شاید به خواسته‌های خود  برسند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از این خواسته‌های بانوان حضور در رشته‌های مختلف ورزشی است که باید بسترهای این حضور در کشور بیش‌ از پیش فراهم شود تا بانوان هم در کنار آقایان افتخارآفرین رشته‌های ورزشی در کشور باشند.

مدیرکل ورزش و جوانان قم، ورزش را سبب افزایش نشاط اجتماعی در جامعه به‌ویژه در حوزه بانوان دانست و افزود: باید بسترهای فعالیت ورزشی بانوان در استان فراهم شود، چرا که ورزش سبب نشاط در بانوان می‌شود.

به گفته رسول منعم سهم بانوان استان در برنامه‌های ورزشی باید مورد توجه قرار گیرد و فضاهای برخی از بوستان‌های شهر باید برای استفاده بانوان در نظر گرفته شود.

شیرآقایی: لیگ ووشو را پرقدرت آغاز کردیم/ برای نخستین قهرمانی تلاش می‌کنیمافشارزاده: علی‌نژاد در وزارت ورزش هم می‌تواند مثل فدراسیون ووشو موفق باشدآغاز فصل جدید لیگ برتر ووشو با برتری ارزشمند دانشگاه آزاد

ورزش ووشو هم یکی از رشته‌های ورزشی بوده که در سال‌های گذشته در کنار مورد توجه ویژه قرار گرفتن، توانسته در عرصه‌های بین‌المللی افتخارآفرینی‌های زیادی در کشور به‌ویژه در بخش بانوان داشته باشد.

در همین راستا مسابقات قهرمانی بانوان استان قم با حضور 120 شرکت‌کننده در چهار رده سنی به میزبانی خانه ووشو قم برگزار شد که در پایان افراد برتر این مسابقات شناسایی و در بهمن‌ماه عازم مسابقات قهرمانی کشور می‌شوند.

در همین راستا رئیس هیئت ووشو استان قم در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم، با اشاره به اینکه رقابت‌های قهرمانی استان در دو بخش تالو و ساندا پیگیری شد اظهار داشت: پیکارهای قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی بانوان از 15 بهمن‌ماه به میزبانی استان مازندران برگزار می‌شود که تمرینات این تیم به‌زودی آغاز می‌شود.

جواد محمدزاده درباره تیم لیگ برتری ووشو بانوان قم گفت: با توجه به تمرینات پیش‌بینی می‌شود نماینده خوبی را در هر دو بخش راهی مسابقات کنیم تا افتخاری برای ورزش قم به ارمغان آید.

مصاف نماینده قم با تیم دانشگاه آزاد

رئیس هیئت ووشو استان قم عنوان کرد: بر اساس برنامه مسابقات، نمایندگان استان در پایان هفته جاری به مصاف تیم دانشگاه آزاد می‌رود تا رسماً نخستین بازی خود در لیگ 98 را استارت بزنند.

به گفته وی تیم‌های نوجوانان و جوانان ووشو همچنان تحت نظر مربیان خود تمرین می‌کنند تا افتخارات خوبی در مسابقات انتخابی نصیب هیئت قم شود.

محمدزاده درباره وضعیت تیم دسته اولی ووشو استان نیز توضیح داد: این تیم با نام هیئت ووشو راهی مسابقات که در دو بخش تالو و ساندا به مصاف می‌رود که البته تاکنون با همت بازیکن این تیم صدرنشین این مسابقات است.

وی با بیان اینکه حمایت‌های جدی مسئولان می‌تواند قهرمانی بانوان لیگ یکی قم را در پی داشته باشد، چرا که ظرفیت بالایی در این رشته رزمی نهفته است، عنوان کرد: در صورتی قهرمانی ظرفیت‌های بسیار بالایی نیز در حوزه قهرمانی و همگانی رشته ووشو به دست می‌آید که از همین‌جا از تمام متولیان انتظار نگاهی جدی‌تر به بانوان را داریم.

انتهای پیام/458/ح

R7854/P/S6,62/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۳۲۸۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ووشوکاران ایران سه مدال طلا و نقره دیگر کسب کردند

به گزارش خبرگزاری مهر، در ادامه رقابت‌های انتخابی جام‌جهانی ووشو ۲۰۲۴ که با حضور بیش از ۳۰۰ ورزشکار از ۳۸ کشور جهان به میزبانی شهر «جیانگ‌یئن» در کشور چین جریان دارد نمایندگان کشورمان همچنان به کسب مدال ادامه می‌دهند.

صبح امروز پنجشنبه و در روز دوم، فرم «نان‌چوان»، شاهین بنی‌طالبی با نمره ۹.۶۹۳ به عنوان قهرمانی دست یافت و مصطفی حسن‌زاده با امتیاز ۹.۶۸۳ در رده دوم جای گرفت. با این نتیجه مدال طلا و نقره این فرم به کشورمان رسید. همچنین ورزشکاری از نپال با امتیاز ۹.۶۶۳ در این فرم سوم شد.

روز گذشته نیز مصطفی حسن‌زاده و شاهین بنی‌طالبی مدال‌های طلا و نقره فرم نن گوئن در رقابت‌های ووشو انتخابی جام جهانی را به خود اختصاص داده بودند.

در مبارزات وزن ۶۰- کیلوگرم بانوان، سهیلا منصوریان ملی‌پوش کشورمان در جدال با حریفی از ترکیه به پیروزی رسید و به مدال نقره دست یافت. مسابقات این وزن به صورت دوره‌ای برگزار شد و منصوریان به دلیل قبول یک شکست در مبارزه با نماینده چین، به مدال نقره دست یافت و صاحب عنوان نایب قهرمانی شد.

با احتساب مدال‌های روز نخست تیم ملی ووشو ایران تا کنون موفق به کسب ۸ مدال طلا، سه نقره و سه برنز شده است.

کد خبر 6088376

دیگر خبرها

  • اولین جلسه شورای راهبری بانوان سازمان تبلیغات برگزار شد
  • پیام تبریک وزیر ورزش به مناسب قهرمانی ووشو
  • جریمه یک میلیاردی خیبر خرم آباد در کمیته انضباطی
  • حضور ۲۳۰ ورزشکار در مسابقات بوکس قهرمانی نوجوانان کشور در ملایر
  • کمیته انضباطی؛ خیبری‌ها 100 میلیون جریمه شدند
  • ووشوکاران ایران سه مدال طلا و نقره دیگر کسب کردند
  • کسب ۱۰ مدال در روز نخست برای ووشوکاران ایران
  • قهرمانی نخبگان گیلان در لیگ برتر شطرنج بانوان کشور
  • حضور قدرتمند شرکت پتروشیمی امیرکبیر در ۲۰۲۴ CHINAPLAS
  • درخشش کاراته‌کاهای کرمانی با پنج مدال