Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهاجرت بیش 203زنبوردار با بیش از 60هزار کلنی از مناطق سردسیر کشور به هرمزگان آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان ؛ طهماسب غلام پور گفت: همه ساله با شروع فصل سرما در مناطق مختلف کشور هرمزگان به دلیل داشتن شرایط آب و هوایی مساعد میزبان زنبورداران سراسر کشور می باشد.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی هرمزگان افزود: مهاجرت زنبورداران از آبانماه آغاز و تا اواخر اسفند ادامه خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: زنبورداران از استان‌های آذربایجان شرقی و غربی، اصفهان، خراسان رضوی و جنوبی، کرمان، فارس و همدان وارد هرمزگان می‌شوند.

این مقام مسئول اظهار داشت: تا کنون بیش از 203 زنبوردار با بیش از 60هزار کلنی به استان مهاجرت کرده اند و پیش بینی می شود با توجه به شرایط آب و هوایی این میزان مهاجرت افزایش یابد.

غلام پور اضافه کرد: شهرستان حاجی‌آباد، رودان، بستک و بندرعباس با داشتن باغ‌های مرکبات و درختان کُنار یکی از بهترین مناطق برای تولید عسل در هرمزگان است.

وی گفت: در استان هرمزگان بیش از 140 زنبوردار با بیش از 20هزار کلنی فعالیت می کنند که پیش بینی می شود بیش از 140 تن عسل از این زنبورستان ها برداشت گردد.

غلام پور گفت: در این زنبورستان ها برای بیش از 420 نفر بصورت مستقیم اشتغال ایجاد شده است.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان اضافه کرد: با اشاره به اینکه یکی از مهم‌ترین مزایای زنبور‌های عسل، گرده‌افشانی در باغات است، خاطرنشان کرد: گرده‌افشانی باغ‌ها و مزارع نقش مهمی در افزایش تولید محصول دارد.

وی ادامه داد:توصیه می گردد زنبورداران علاوه بر رعایت مسائل بهداشتی و قرنطینه ای مقررات مرتبط با مهاجرت را باستناد ماده 14 قانون نظام جامع دامپروری رعایت نمایند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: جهاد کشاورزی شرایط آب و هوایی قانون معاون هرمزگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۳۲۹۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور سند مالکیت شهرک‌های صنعتی هرمزگان

 حسن بابایی رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: اکنون با صدور چهار هزار و ۵۶۶ فقره سند مالکیت، فرایند حدنگاری شهرک‌های صنعتی هرمزگان به صورت کامل به پایان رسید.

معاون رئیس قوه قضائیه گفت: سند مالکیت همه واحد‌ها در شهرک‌های صنعتی کشور تا پایان خرداد صادر می‌شود.

بابایی با اشاره به اینکه فعالان اقتصادی مشکلات مربوط به ثبت و مالکیت فکری و معنوی شرکت را هم بیان کردند افزود:

در این جلسه مقرر شد با همکاری رئیس مرکز مالکیت معنوی، مشکلات فعالان اقتصادی بررسی شود.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • آغاز موج جدید مهاجرت خلبانان ایرانی
  • الگوی مهاجرت دانشمندان در جهان چیست؟ / فاصله جغرافیایی کم‌تر؛ احتمال انتقال دانش بیشتر
  • ادامه موج گسترده مهاجرت پرستاران به کشور‌های خلیج فارس / در عمان حقوق یک پرستار ۶ برابر ایران است
  • صدور سند مالکیت شهرک‌های صنعتی هرمزگان
  • برنامه‌های سفر رئیس قوه قضائیه به هرمزگان
  • اشتغال بیش از ۶ هزار نفر در صنعت زنبورداری استان اردبیل
  • موج مهاجرت پرستاران به کشور‌های خلیج فارس
  • مشکل کمبود پرستار با جذب نبرو حل نمی‌شود/ معیشت بزرگ‌ترین دلیل مهاجرت پرستاران
  • استادانی که جلوی مهاجرت دانشجویان را می گیرند
  • مقابله اتحادیه اروپا با بحران مهاجران با ابزار اخراج