Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر پژوهش‌های کاربردی برون مرزی صدا و سیما گفت: این پژوهش ها در زمینه تحولات سیاسی و روابط بین الملل، دستاوردهای محور مقاومت، اقتصاد مقاومتی، طرح صلح هرمز، حقوق بین الملل محیط زیست، سیاست های توسعه طلبانه ترامپ در اقصی نقاط جهان، دیپلماسی گردشگری، هژمونی دلار، تحولات بالکان، غرب آسیا و افریقا، اروپا و امریکا لاتین و موضوعات فرهنگی و رسانه ای منتشر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

احمد کاظمی عناوین و محورهای اصلی تعدادی از این پژوهش ها را شامل راهکارهای رسانه ای برون مرزی برای تقویت صنعت گردشگری ایران، رویکرد امریکا به نفت شیل (با تاکید بر تبعات زیست محیطی و رویکردهای رسانه ای)،‌ نقش آمریکا، رژیم صهیونیستی و عربستان سعودی در بحران لیبی و سودان،‌ راهکارهای رسانه ای برون مرزی برای بهره برداری از اشتراکات ایران و تاجیکستان برای توسعه مناسبات،‌ استفاده ابزاری آمریکا از دلار و چشم‌انداز آن،‌ چابهار؛ شاهراه همکاری و همگرایی منطقه‌ای،‌ ماهیت جنبش جلیقه‌زردها در فرانسه و چشم‌انداز جنبش‌های مشابه در اروپا، تبیین نقش و جایگاه ایران در امنیت تنگه هرمز با تاکید بر دکترین دفاعی ایران، ابعاد نقض حقوق بین الملل محیط زیست توسط آمریکا در دوره ترامپ عنوان کرد.

به گفته وی چشم انداز روابط ترکیه و امریکا در دوره ترامپ، چشم انداز مناسبات ایران و پاکستان در دوره عمران خان، چشم‌انداز مذاکرات هسته‌ای کره شمالی و آمریکا در دوره ترامپ، نقش آمریکا در تداوم اختلافات در دریای جنوبی چین و چشم‌انداز آن، تدوین راهبردهای مطلوب برای تولیدات نمایشی در برون مرزی صداوسیما، تحولات کشمیر در سال ۲۰۱۹ میلادی، فعالیت تکفیری ها در بالکان و چشم انداز آن، نظرسنجی از دانشجویان دانشگاه های بیروت درباره شبکه های العالم، الکوثر و آی فیلم عربی، هیدروپلیتیک ترکیه در حوضه آبریز دجله و فرات و تأثیر آن برمنطقه (باتاکید بر رویکرد رسانه ای)، درآمدی بر سطح بندی زبان های رادیویی برون مرزی و نگاهی کرونولوژیک به اعدام های دسته جمعی در عربستان سعودی از جمله عناوین دیگر پژوهش های منتشر شده توسط این معاونت است.

مدیر پژوهش‌های کاربردی برون مرزی اعلام کرد: پژوهش های مذکور در حوزه‌های مختلف مأموریت‌ برون‌مرزی و در دو قالب «پژوهش‌های برنامه‌ای» و «مجموعه‌ راهبردهای پژوهشی رسانه‌ای و کاربردی» و بر اساس نیازسنجی صورت گرفته و با استفاده از پژوهشگران برجسته و اساتید دانشگاه با رویکرد رسانه ای و آینده پژوهانه منتشر شده اند.

کاظمی گفت: واحد پژوهش‌های کاربردی برون‌مرزی صدا وسیما همچنین راه اندازی سامانه مرکزی نظرسنجی ویژه برون مرزی، تولید برنامه های چند رسانه ای پژوهش مدار، انتشار کتاب رسانه های برون مرزی در جهان، انتشار چهارمین شماره پژوهشنامه رسانه بین الملل، برگزاری نشست های اندیشه ورزی و ده‌ها تحقیق با محوریت پژوهش‌های منتهی به برنامه‌سازی و پژوهش‌های معطوف به آسیب‌شناسی، تکمیل و توسعه آرایش رسانه‌های برون‌مرزی را تولید یا در دست اقدام دارد.

مدیر پژوهش‌های کاربردی برون مرزی با تاکید بر اهمیت نظرسنجی و مخاطب شناسی در کنار پژوهش گفت: رسانه برون مرزی به عنوان خط مقدم محور مقاومت در جنگ نرم، با داشتن ۳۳ رادیو و هشت شبکه تلویزیونی و با چشم‌انداز توسعه، نیاز روزافزونی به سنجش ذائقه مخاطبان، افکار سنجی، روند سنجی، پژوهش های برنامه ای، پیمایشی و میدانی دارد.

 وی افزود: «سامانه مرکزی نظرسنجی» با طراحی جامع و متشکل از اجزاء و بخش های بهم پیوسته، زیرساخت های لازم برای انجام نظرسنجی درباره شبکه های رادیویی و تلویزیونی در قالب یک سامانه مرکزی را فراهم می سازد. تمام زیرساخت ها و پتانسیل هایی که در اینترنت و فضای مجازی برای اخذ نظرسنجی ازمخاطبان وجود دارد، در این سامانه پیش بینی شده است، طوریکه سامانه با بکارگیری روشهای مدرن و ترکیبی و همراه با صرفه جویی، امکان نظرسنجی های متقن از مخاطبان در حوزه های رادیویی و تلویزیونی و تهیه گزارش های نظرسنجی در قالب های روزانه، هفتگی، ماهانه، روندسنجی سالانه و مقایسه ای را فراهم می سازد.

وی افزود: واحد پژوهش های کاربردی در طول نزدیک به سه دهه فعالیت، صدها پژوهش در حوزه تحولات منطقه ای و بین المللی با محوریت رویکردهای رسانه ای منتشر کرده است، پژوهشگران علاقمند جهت آگاهی از فعالیت های این مرکز پژوهشی و فراخوان های منتشره آن و دسترسی به سایت پژوهشنامه رسانه بین المللمی توانند به آدرس اینترنتی http://arc.irib.ir/ مراجعه کنند.

برچسب‌ها سازمان صدا و سیما جمهوری اسلامی ایران هفته پژوهش

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان صدا و سیما جمهوری اسلامی ایران هفته پژوهش سازمان صدا و سیما جمهوری اسلامی ایران هفته پژوهش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۳۳۱۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستور وزیر ورزش به معاونت قهرمانی در مورد مراسم تدفین مرحوم اسکویی 

کیومرث هاشمی به معاونت قهرمانی وزارت ورزش و جوانان دستور داد برگزاری مراسم‌های پس از درگذشت استاد اسکویی گوینده رادیو ورزش را بصورت ویژه پیگیری کند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، در پی درگذشت استاد اسکویی از گویندگان قدیمی رسانه و رادیو، کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان به معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای دستور داد پیکر این پیشکسوت عرصه رسانه‌های ورزشی در قطعه نام‌آوران به خاک سپرده شود.

وزیر ورزش و جوانان همچنین از سید محمد شروین اسبقیان معاون قهرمانی خواست بصورت ویژه پیگیر برگزاری مراسم‌های این چهره شناخته شده ورزش ایران باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان ورزشی سایر حوزه ها

دیگر خبرها

  • دستور وزیر ورزش به معاونت قهرمانی در مورد مراسم تدفین مرحوم اسکویی 
  • پشت‌پرده گزارش بی‌بی‌سی درباره مرگ نیکا شاکرمی
  • کسب یک هزار و ۳۰۰ مدال کشوری و ۴۰ مدال برون مرزی توسط ورزشکاران قمی
  • کاظمی قمی: داعش خراسان، تهدید مشترک برون پایه برای منطقه است
  • انتشار کتاب ساختار سؤال‌های پژوهش در معماری
  • قدردانی سرلشکر سلامی از صداوسیما برای انعکاس عملیات وعده صادق
  • قدردانی سرلشکر سلامی از صداوسیما جهت انعکاس عملیات وعده صادق
  • قدردانی سرلشکر سلامی از صداوسیما
  • انتشار کتاب «ساختار سؤال‌های پژوهش در معماری» در چهارمحال و بختیاری
  • فرهنگ خیر و احسان ایرانی در حوزه برون‌مرزی ترویج می‌شود