Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک کارشناس اقتصادی می گوید با توجه به گرانی بنزین موارد متعددی تحت تاثیر قرار خواهد گرفت اما این اتفاق به صورت همزمان رخ نخواهد داد. ۲۶ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۲ رسانه ها خواندنی نظرات - اخبار رسانه ها -

به گزارش گروه رسانه های خبرگزاری تسنیم، علی نهالی کارشناس امور اقتصادی در گفت وگو با جام جم آنلاین مطرح کرد: اکنون یکی از بدیهی ترین اصل های اقتصادی این است که گرانی بنزین بر روی موارد متعددی تاثیر گذار خواهد بود و تاثیرگذارترین مورد به گرانی مجدد برمی گردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نهالی گفت: برای مسئله گرانی در اقتصاد ایران نمی توان دیگر حد و مرز تعیین کرد اما آنچه که مشخص به نظر می رسد این است که از گرانی مجدد گریزی نیست و به نظر من تمام آنچه که خلاف این گفته می شود واقعیت ندارد.

این کارشناس اقتصادی افزود: ما بی شک با یک گرانی دیگر مواجه خواهیم شد. اما تفاوت آن با دفعات قبلی این است که گرانی آتی به صورت موج نخواهد بود و به تدریج رخ می دهد. منظور این است که قرار نیست مثلا مواد غذایی و یا لوازم خانگی به طور همزمان گران شوند.

وی در ادامه گفت: این گرانی به صورت همزمان نخواهد بود. به تدریج گرانی کنونی تشدید می شود و در اجناس و موارد مختلف با گرانی جدیدی روبرو می شود. مسلم است که بازار خودرو و لوازم یدکی جز نخستین مواردی هستند که با گرانی مجدد روبرو خواهند شد.

نهالی یادآور شد: البته در مقطع کنونی ما گرانی نخواهیم داشت. ثباتی بر روی قیمت انواع کالا و مواد غذایی وجود دارد که پیش بینی می شود این ثبات تا پنج ماه آینده وجود داشته باشد.

کارشناس امور اقتصادی تاکید کرد: البته ممکن است پیش از موعد مقرر اتفاقات دیگری رخ دهد و گرانی زودتر از این برسد. در واقع باید بگویم پیش بینی اینکه تا پنج ماه ثبات خواهیم داشت مربوط به قبل از گرانی بنزین بود.

وی بیان داشت: اکنون با شرایط جدیدی روبرو هستیم که می تواند همه چیز را تحت تاثیر خود قرار بدهد. الان مدام بر روی این تاکید می کنند که چیزی قرار نیست گران شود اما در اینجا هم پیش بینی می شود که ممکن است گرانی در برخی اقلام تا پیش از پایان سال جدید به وجود بیاید.

نهالی در ادامه گفت: قیمت خودرو همین الان هم تحت تاثیر قرار گرفته و شاهد افزایش آن هستیم. البته با تدبیر و برنامه ریزی می توان در بازار خودرو ثبات را از همین اکنون به وجود آورد.

این کارشناس تصریح کرد: کنترل قیمت لوازم یدکی اتومبیل یکی از علل اصلی جلوگیری از افزایش قیمت هاست. باید بتوانیم در اینباره راهکارهای مناسبی را پیدا کنیم تا از به وجود آمدن گرانی مجدد در بازار خودرو جلوگیری کنیم.

وی در پایان گفت: مسئله گرانی می تواند به بحران بزرگی تبدیل شود. می توان پیش از تبدیل شدن آن به یک بحران بزرگ با راهکارهای متعددی از بروز آن جلوگیری کرد تا این بحران به وجود نیاید.

انتهای پیام/

بازگشت به صفحه رسانه‌ها

R41383/P/S9,1299/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۳۳۴۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علت گرانی شدید قیمت پیاز مشخص شد

میانگین قیمت محصول پیاز در فروردین‌ماه امسال در مزرعه حدود ۱۴هزار تومان بوده است.

به گزارش خبرآنلاین، حسین اصغری، درباره چرایی افزایش قیمت پیاز گفت: درحال‌حاضر برخی از محصولات کشاورزی از مناطق جنوبی کشور از جمله منطقه جنوب کرمان، سیستان و بلوچستان، فارس و... تامین می‌شود و بارندگی‌های شدید در دهه سوم فروردین‌ماه موجب توقف برداشت پیاز به صورت مقطعی شده است.

وی با بیان اینکه ایران یکی از معدود کشور‌های دنیاست که به دلیل اقلیم خاص امکان تولید سبزی و صیفی در چهار فصل سال را دارد، گفت: البته هزینه تولید در فصول سرد بسیار بالاتر است.

مدیرکل دفتر سبزی و صیفی وزارت جهاد کشاورزی اضافه کرد: با توجه به برنامه‌های وزارت جهاد کشاورزی برای ارتقاء بهره‌وری و صرفه‌جویی در مصرف آب، کاهش سطح زیر کشت سبزی و صیفی و افزایش عملکرد در واحد سطح در اولویت اجرا قرار دارد.

وی عنوان کرد: برنامه تولید محصول پیاز با برآورد نیاز کشور با رویکرد رعایت الگوی کشت و تولید متعادل به صورت چهار فصل تهیه و جهت اجرا به سازمان‌های جهاد کشاورزی استان‌های تولیدکننده ابلاغ می‌شود.

برهمین اساس برنامه ابلاغی تولید استمرار و بهاره سال زراعی جدید (۱۴۰۳ – ۱۴۰۲) محصول فوق ذکر براساس تاریخ کشت به استان‌های تولیدکننده ابلاغ شده است و براساس این برنامه در محصول تولید زمستان سطح زیر کشت ۱۳هزارو۴۵۰ هکتار با برآورد تولید ۶۴۴هزارو۳۰۰ تن و تولید بهار نیز سطح زیر کشت ۱۲هزارو۲۰۰ هکتار و تولید ۵۷۱هزار و۲۲۰ تن خواهد بود.

وی همچنین اضافه کرد: تولید محصول در زمستان حدود ۸۰۹ هزار تن بوده و تولید بهار بیش از ۶۱۰ هزار تن پیش‌بینی می‌شود که نسبت به برنامه ابلاغی افزایش تولید مشاهده می‌شود.

مدیرکل دفتر سبزی و صیفی وزارت جهاد کشاورزی در ادامه گفت: برنامه تولید محصول در فصل تابستان و پاییز امسال نیز با هدف‌گذاری یک میلیون و ۶۶۶ هزار و۸۲۰ تن ابلاغ و پس از تولید به بازار عرضه خواهد شد.

به گفته وی میانگین قیمت محصول پیاز در فروردین‌ماه امسال در مزرعه حدود ۱۴هزار تومان بوده است.

گفتنی است براساس مشاهدات میدانی از مغازه‌های سطح شهر تهران قیمت هر کیلو پیاز به بیش از ۳۰ هزارتومان رسیده و تا ۳۸ هزار تومان هم بالا رفته است.

دیگر خبرها

  • نزول طلا و ارز ادامه دارد | افزایش تیراژ تولید خودرو
  • دپوی بیش از ۶۰۰ میلیارد ریال لوازم یدکی قاچاق در انبار لو رفت
  • جریمه بیش از ۵ میلیارد ریالی، فرجام قاچاق لوازم یدکی خودرو در تایباد
  • پیش‌بینی قیمت‌ها در بازار خودرو؛ وارداتی‌ها گران‌تر می‌شوند؟!
  • کمبودی در توزیع لاستیک خودرو‌های سواری نداریم
  • قیمت عجیب حواله‌های خودرو؛ ۱۲ میلیارد تومان ناقابل!
  • علت گرانی شدید قیمت پیاز چیست؟
  • علت گرانی شدید قیمت پیاز مشخص شد
  • چالش تغییر تعرفه های گمرکی برای بازرگانان و فعالان اقتصادی
  • آتش‌سوزی گسترده انبار کالا در جنوب تهران