Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر،‌ دو کتاب «هنر خوشبختی» و «هنر رفتار با زنان» اثر آرتور شوپنهاور فیلسوف آلمانی که با ترجمه علی عبداللهی چاپ شده‌اند، به‌تازگی توسط نشر مرکز به چاپ پنجم رسیده‌اند. چاپ اول هر دو کتاب مذکور پاییز سال گذشته به بازار آمده بود و در پاییز ۹۸ چاپ پنجم آن‌ها وارد کتابفروشی‌ها شده است.

آرتور شوپنهاور فیلسوف مهم و شکاک آلمانی متولد ۱۷۸۸ و درگذشته به سال ۱۸۶۰ است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اندیشه‌های این اندیشمند موجب دگرگونی‌های مهمی در تاریخ فلسفه شده و او را به عنوان فیلسوفی صریح و داوری بی‌تعارف می‌شناسند. شوپنهاور در بیان نظریاتش حتی از ناسزاگویی،‌ فحش و رنجاندن دیگران ابایی نداشت و گاهی طرف ناسزاهایش فلاسفه‌ای چون هگل، فیشته و کانت بودند. کتاب‌های هشت‌گانه هنرهای این‌فیلسوف توسط فرانکو وولپی استاد فلسفه و شوپنهاورپژوه ایتالیایی گردآوری و تدوین شده‌اند.

«هنر خوشبختی»‌ ۵۰ قاعده درباره زندگی و اصولی را شامل می‌شود که به روش فرانسوی‌ها تدوین شده‌اند. شوپنهاور بیش از همه در دوران زندگی در برلین، پس از تلاش ناکام در رقابت با هگل برای استادی و ارائه درس‌گفتارهایش، تا زمان فرار ناگزیرش از بیماری وبا، تمایل زیادی به نگارش و تدوین رساله‌های کوچک و کم‌حجم داشت که در آن‌ها بر کاربرد عملی اندیشه‌هایش و همچنین بدبختی خود تمرکز داشت. مشهورترین اثرش در این دوره،‌ رساله «دیالکتیک جدلی» یا همان کتاب «هنر همیشه برحق بودن» است که پژوهشگران آن را از خلال نوشته‌های بازمنده در مرده‌ریگ او استخراج کردند که بعدها ویرایش و چاپ شد.

عناوین اصلی این کتاب به ترتیب عبارت‌اند از: شوپنهاور و فلسفه خوشبختی، هنر خوشبختی یا حکمت زندگی، پنجاه قاعده زندگی توام با خوشبختی، فلسفه خوشبختی،‌ برخی آثار شوپنهاور که به فارسی ترجمه شده‌اند.

چاپ پنجم این‌کتاب با ۹۶ صفحه و قیمت ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان منتشر شده است.

کتاب «هنر رفتار با زنان» هم مجموعه‌ای از نوشته‌های گردآوری‌شده شوپنهاور درباره زنان است. این کتاب هم مانند دیگر نوشته‌های شوپنهاور مطالب تند و صریحی را شامل می‌شود که البته تلخ و تاریک هم هستند. این کتاب از منظر محتوا، مواد آماده‌ای را در اختیار فمینیست‌ها قرار می‌دهد.

شوپنهاور در این کتاب به سنت قدیمی و پر از اما و اگر گذشتگان خود و همچنین سنت‌های شرق در قبال زنان توجه داشته و جالب است که در فرازهایی در موافقت با سنت شرقی در این زمینه نوشته است. اگرچه او از سنت پیشینیان خود به ویژه فیلسوفان یونان و روم باستان و حتی از هگل در این  زمینه تاثیر گرفته و پیرو همان نگاه تند به زنان است، خودش نیز آبشخوری برای اندیشه‌های نیچه شده است.

این رساله شوپنهاوری ۱۶ بخش دارد که به ترتیب عبارت‌اند از: سرشت زن، تمایزات بین زن و مرد، وظایف طبیعی زنان، برتری‌های زنان، ضعف‌های زنان، انتخاب زنِ درست، عشق، زندگی جنسی، وضع زناشویی، تک‌همسری یا چندهمسری؟، حقوق زنان، زنان فرهنگ و هنر، زنان و جامعه، زنان و سرشت شهسواری، آنچه باید بدانیم، در ستایش زنان.

چاپ پنجم این‌کتاب هم با ۸۰ صفحه و قیمت ۱۵ هزار و ۵۰۰ تومان عرضه شده است.

«هنر زنده‌ماندن» کتاب دیگری از هنرهای شوپنهاور بود که به‌تازگی با چاپ چهارم عرضه شده است. همچنین دو کتاب «هنر خودشناسی» و «هنر زنده‌ماندن» نیز از همین‌مجموعه،‌ در حال حاضر با چاپ‌های چهارم و دوم عرضه شده‌اند.

کد خبر 4799963 صادق وفایی

منبع: مهر

کلیدواژه: شوپنهاور فلسفه ترجمه نشر مرکز علی عبداللهی تجدید چاپ کتاب و کتابخوانی رایزنی فرهنگی ترجمه ادبیات ادبیات جهان ادبیات کودک و نوجوان میراث فرهنگی رونمایی کتاب تجدید چاپ بازار نشر خانه کتاب دفاع مقدس کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نقد کتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۳۳۵۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اندر احوالات وضعیت نامشخص بیرانوند

به گزارش پارس نیوز، علیرضا بیرانوند دروازه‌بان ملی‌پوش تیم فوتبال پرسپولیس، پس از آسیب‌دیدگی پُر حرف و حدیث خود در اردوی تیم ملی، حدود دو هفته‌ای دستش را گچ گرفت و حالا چند روزی است با باز کردن گچ دستش، تمرینات سبک را آغاز کرده تا دوباره آماده بازگشت به میادین شود.

در این شرایط در حالی که دوران نقاهت بیرانوند چیزی حدود سه هفته تخمین زده می‌شد و پرسپولیسی‌ها امیدوار بودند او به دیدار حساس با سپاهان در هفته بیست‌و‌پنجم برسد، دروازه‌بان ملی‌پوش پرسپولیس اما وضعیت نامشخصی برای این بازی دارد.

بیرانوند با وجود اینکه تمرینات اولیه خود را از چند روز پیش آغاز کرده است، هنوز با دست مصدومش تمرینات سنگین انجام نمی‌دهد. با این وضعیت باید پزشکان نظر نهایی را درباره دست او بدهند و فعلاً تکلیف حضور این بازیکن در دیدار با سپاهان مشخص نیست.

پرسپولیس در هفته بیست‌و‌پنجم لیگ برتر روز چهارشنبه هفته جاری در ورزشگاه آزادی به مصاف سپاهان خواهد رفت.

منبع : تسنیم

دیگر خبرها

  • بازگشت اوسمار به جاده خوشبختی یا پایان یک رؤیا؟
  • سفر حسین حسینی به تبریز با وجود محرومیت
  • سیتی همچنان روی نوار پیروزی
  • ناتینگهام فارست - منچسترسیتی؛ ترکیب رسمی
  • سرگیجه در پرسپولیس؛ ستاره تیم بازی با سپاهان را از دست داد؟
  • استون ویلا - چلسی؛ ترکیب رسمی
  • اندر احوالات وضعیت نامشخص بیرانوند
  • سلامت از ارکان اصلی خوشبختی و بهروزی/ خانواده سلامت محور «زندگی زیسته» سالمی دارد
  • وست هم - لیورپول؛ ترکیب رسمی
  • غایبان سپاهان برابر پرسپولیس