Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@10:58:46 GMT

ترکیه و لیبی یادداشت همکاری امنیتی امضا کردند

تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۱۳۳۵۴۴

ترکیه و لیبی یادداشت همکاری امنیتی امضا کردند

کمیسیون روابط خارجی پارلمان ترکیه تفاهم‌نامه جامع همکاری امنیتی و دفاعی میان لیبی و ترکیه را تایید کرد و قرار است این توافقنامه فردا چهارشنبه ۱۸ دسامبر در صحن علنی پارلمان به رای گذاشته شود.

به گزارش ایسنا، این تفاهم‌نامه دفاعی و امنیتی در کنار یک توافق دیگر برای محدود کردن قلمرو دریایی در مدیترانه روز ۲۷ نوامبر میان مقامات ارشد دولت‌های این دو کشور امضا شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش روزنامه حریت، این توافق‌ مبنایی حقوقی برای همکاری در زمینه دفاعی و امنیتی از جمله ایجاد دفاتر دفاعی در کشور مقابل، آموزش، تخصیص وسایل نقلیه و تجهیزات هوایی، زمینی و دریایی، برگزاری مانورهای مشترک و اقدامات اطلاعاتی ارائه می‌کند.

فاروق قایماقچی، معاون وزیر امور خارجه ترکیه در خصوص این توافق به کمیسیون روابط خارجی پارلمان این کشور گفت: درخواست‌ها برای افزایش همکاری امنیتی و نظامی‌مان از سوی لیبی مطرح شد. ما هم‌اکنون روی این مساله کار کرده‌ایم و روند آن را تسریع کرده‌ایم.

به گفته این معاون وزیر، این تفاهم‌نامه به ترکیه کمک خواهد کرد که از حقوق خود در شرق مدیترانه و شمال آفریقا حفاظت کرده و به ثبات در لیبی کمک کند. او همچنین اطلاع داد که ترکیه توافق‌نامه‌های مشابهی در زمینه امنیتی با ۷۷ کشور دیگر امضا کرده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: امضای توافقنامه امنیتی تركيه ليبي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۳۳۵۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وعده صادق نتیجه همکاری جریان‌های علمی و دفاعی کشور بود

رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها گفت: اگر جریان علمی کشور در کنار جریان‌های دفاعی قرار نمی‌گرفت افتخارآفرینی وعده صادق رقم نمی‌خورد. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، حجت الاسلام والمسلمین مصطفی رستمیان رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها، در مراسم معرفی اساتید نمونه کشوری گفت: اگر بناست اتفاقات مورد آرزو رقم بخورد حتما با توجه به صحنه علم، دانش و تکریم دانشمندان، استادان و دانشجویان رقم خواهد خورد.

حجت الاسلام رستمی: برنامه‌های دشمن در محیط دانشگاه شکست خورده است

وی افزود: افتخاری که امروز در بخش‌های مختلف کشور می‌بینیم محصول تلاش علمی دانشمندان، اساتید و معلمان و هم جریان حمایت مداوم از علم است.

رستمیان به حماسه وعده صادق اشاره کرد و گفت: اگر جریان علمی کشور در کنار جریان های دفاعی کشور قرار نمی گرفت این افتخارآفرینی رقم نمی خورد.

وی افزود: این موضوع نشان داد اگر دانشگاه قوی باشد جریان اقتصادی هم در برابر آن تسلیم می‌شود. همان طور که شاهد بودیم جریان اقتصادی در برابر جریان دفاعی تسلیم شد.

پایان پیام/

دیگر خبرها

  • وعده صادق نتیجه همکاری جریان‌های علمی و دفاعی کشور بود
  • ایران و روسیه در حوزه دفاتر اسناد رسمی تفاهم نامه امضا کردند
  • امضا تفاهم‌نامه‌ همکاری شرکت ملی نفت برای توسعه میدان‌های گازی
  • دستگیری اعضای یک باند وابسته به داعش در ترکیه
  • شرکت ملی نفت برای توسعه میدان‌های گازی تفاهم‌نامه‌های همکاری امضا می‌کند
  • تفاهم‌نامه همکاری ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان و پالایشگاه نفت آبادان امضا شد
  • سه تفاهم‌نامه همکاری بین‌المللی در بخش کشاورزی امضا شد
  • تفاهم‌نامه همکاری صندوق‌های حمایت از صنایع پیشرفته و ضمانت صادرات امضا شد
  • تفاهم‌نامه همکاری مشترک صندوق حمایت از صنایع پیشرفته و صندوق ضمانت صادرات امضا شد
  • سنگ‌اندازی واشنگتن در توافق راهبردی عراق و ترکیه