Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-05-06@11:22:45 GMT

مزایده «بترانس» با طعم خروج

تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۱۳۳۶۳۲

مزایده «بترانس» با طعم خروج

پول نیوز - ظاهرا «وبانک» عزم جدی در فروش سهام شرکت های بورسی دارد و برای دومین روز متوالی، دومین مزایده بلوکی را آگهی کرد تا پس از «پکرمان»، از «بترانس» نیز خارج شود.

به گزارش واحد تحلیل و ارزیابی پول نیوز (تاپ)، شرکت «سرمایه گذاری گروه توسعه ملی» خیلی سریع دومین بلوک از سهام تحت تملک خود را به مزایده گذاشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شب گذشته از این شرکت خبر رسید که در نظر دارد تمام سهام تحت تملک «پکرمان» را به مزایده بگذارد و حال امروز آگهی مزایده بلوک

34 درصدی شرکت «ایران ترانسفو» منتشر شد.

بر اساس این گزارش، شرکت «سرمايه گذاري گروه توسعه ملي» در نظر دارد نسبت به واگذاري 34.06 درصد از سهام شرکت «ایران ترانسفو» به‌صورت بلوکی، يکجا و نقد طبق شرايط اعلامي از طريق سازمان بورس و اوراق بهادار تهران اقدام کند.

بیشتر بخوانید:

♦ «وبانک» در فکر کسب سود 505 ريالی فرو رفت

به این ترتیب، بیش از 1.2 میلیارد سهم «بترانس» روز سه شنبه 24 دی ماه سال جاری به قیمت هر سهم 14158 ريال به مزایده گذاشته خواهد شد و در صورت فروش، به طور کامل از این سهم خارج می شود.

شایان ذکر است که قیمت هر سهم «بترانس» هم اکنون 10777 ريال و حدود 31 درصد کمتر از قیمت مزایده است.

نکته دیگر این که بهای تمام شده هر سهم این شرکت برای «وبانک» فقط 2332 میلیارد ريال معادل 1825 ريال به ازای هر سهم است؛ بنابراین، در صورت فروش رفتن این بلوک، 969 ريال به سود هر سهم شرکت افزوده خواهد شد.

این مزایده نیز همانند «پکرمان» یکجا و نقد است و با توجه به این که خرید این بلوک نقدینگی در حدود 18 هزار میلیارد ريال نیازد دارد، باید دید برای این بلوک مشتری دست به نقد پیدا می شود یا خیر!

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: شرکت ایران ترانسفو سهام سازمان بورس سود هر سهم نقدینگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۳۳۶۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رییس سازمان خصوصی سازی: ۵ میلیارد سهام ترجیحی به نام کارگران شد

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا از سازمان خصوصی سازی، ابراهیم بازیان با تبریک روز جهانی کار و کارگر و هفته کار و کارگر اعلام کرد: تعداد ۵ میلیارد و ۲۲۱ میلیون و ۶۲۷ هزار و ۷۱۰ سهم متعلق به ۶۴ هزار و ۱۶۱ نفر در ۱۵۴ شرکت که در سال‌های قبل واگذار شده بود، از وثیقه آزاد و سهام به نام کارگران منتقل شده است.

وی ادامه داد: با توجه به سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی مبنی بر گسترش مالکیت در سطح عموم مردم به منظور تامین عدالت اجتماعی، تشویق اقشار مردم به پس‌انداز و سرمایه‌گذاری و بهبود درآمد خانوار و در اجرای تبصره (۳) ماده «۲۰» قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴، از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون تعداد ۳۰۵ میلیون و ۸۹۳ هزار و ۵۶۲ سهم دولت در ۱۰ شرکت مشمول واگذاری به ۳۰۰۸ نفر از کارکنان و کارگران شاغل و بازنشسته به عنوان سهام ترجیحی واگذار شده است.

سرپرست سازمان خصوصی سازی افزود: مطابق مقررات، واگذاری سهام ترجیحی به صورت صد درصد اقساط با مدت ۱۰ سال صورت می‌گیرد و بهای سهام واگذار شده از محل سود سهام مورد واگذاری پرداخت می‌شود.

ارایه تخفیف قیمتی در واگذاری سهام ترجیحی به کارگران

بازیان در بخش دیگری از سخنان خود، از برنامه دولت برای حمایت از کارگران خبر داد و گفت: دولت در نظر دارد با هدف حمایت از کارگران؛ قیمت سهام ترجیحی شرکت‌های قابل واگذاری را با اعمال تخفیف به آنها واگذار کنند.

وی اضافه کرد: کلیات این پیشنهاد به تصویب هیات واگذاری رسیده و پس از تصویب جزئیات و طی مراحل قانونی، در واگذاری سهام ترجیحی مبنای عمل قرار خواهد گرفت.

سرپرست سازمان خصوصی سازی از یک تصمیم دیگر هیات واگذاری خبر داد و گفت: به موجب تصمیم دیگر هیات واگذاری، سهام ترجیحی مستقل از سهام بلوکی به کارکنان واگذار خواهد شد و بر این اساس کارکنان شرکت مشمول واگذاری، صرف‌نظر از فروش یا عدم فروش سهام بلوکی؛ قبل از خرید سهام توسط بخش خصوصی، سهامدار شرکت محل اشتغال خود خواهند شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پشت پرده خروج ضمانت‌نامه ۸۰ میلیاردی از باشگاه استقلال؛ پای معاون سابق در میان است!
  • رییس سازمان خصوصی سازی: ۵ میلیارد سهام ترجیحی به نام کارگران شد
  • پشت پرده خروج ضمانت‌نامه ۸۰ میلیاردی از باشگاه استقلال
  • ۵ میلیارد سهم به نام کارگران شد
  • وارن بافت سهام اپل را فروخت | تلاش برای تصاحب بازار کشور های آسیای میانه
  • افزایش شرکت های بورسی در کرمانشاه
  • سهام استارباکس ۳۱ درصد ضرر کرد
  • سهام ترجیحی ۶۴ هزار نفر از کارگران به نامشان شد
  • سهام ترجیحی ۶۴ هزار نفر از کارگران به نامشان شد+ فیلم
  • ◄ ناچار به خروج کامل از صنعت حمل و نقل ریلی خواهیم بود