Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@00:28:09 GMT

حضور ۱۰ هزار محصول دانش بنیان در نمایشگاه تجهیزات

تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۱۳۴۴۰۰

حضور ۱۰ هزار محصول دانش بنیان در نمایشگاه تجهیزات

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر پیمان صالحی امروز در افتتاحیه این نمایشگاه و نمایشگاه هفته پژوهش گفت: طی ۶ سال اخیر که نمایشگاه تجهیزات برگزار شده بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان محصول به فروش رسیده است.

وی با بیان اینکه اکثر این تجهیزات و مواد آزمایشگاهی در مراکز پژوهشی و دانشگاه ها به کار برده شده است، گفت: معاونت علمی تاکنون ۳۵ درصد سوبسید برای خرید این تجهیزات ارائه کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون نوآوری و تجاری سازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با بیان اینکه در سال ۹۲ و اولین دوره نمایشگاه ۳۸ میلیارد تومان تجهیزات و مواد آزمایشگاهی به فروش رسیده گفت: در سال ۹۷ بیش از ۱۱۰ میلیارد تومان از تجهیزات و مواد آزمایشگاهی به فروش رفته است.

به گفته وی همچنین در سال ۹۷، معاونت علمی ۳۰ میلیارد تومان سوبسید به مراکز دانشگاهی و پژوهشی ارائه کرد.

وی تاکید کرد: ۳۷ درصد تجهیزات و مواد آزمایشگاهی به فروش رفته در نمایشگاه تجهیزات در تهران و مابقی در مراکز آموزشی و پژوهشی شهرستان ها صورت گرفته است.

صالحی با بیان اینکه هر ساله ما به دنبال بازار بین المللی برای تجهیزات و مواد آزمایشگاهی هستیم، گفت:  همواره معاونت علمی و فناوری برای خرید این تجهیزات از دانشگاه ها، پژوهشگاه ها و مراکز علمی و پژوهشی زیرمجموعه وزارت علوم، زیرمجموعه وزارت بهداشت، مراکز و موسسات تحقیقاتی زیرمجموعه جهاد کشاورزی، دانشگاه آزاد، مراکز آموزشی و پژوهشی وابسته به دستگاه های اجرایی، مدارس و پژوهش سراهای دانش آموزی، سازمان آموزش فنی و حرفه ای و جهاد دانشگاهی حمایت بلاعوض کرده است.

وی با اشاره به سطح بندی حمایت ها در نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ایران ساخت گفت: محصولات سطح سه شامل ۱۰ درصد تخفیف، محصولات سطح دو شامل ۲۵ درصد تخفیف و محصولات سطح یک شامل ۴۰ و ۵۰ درصد تخفیف برای خرید می شوند.

صالحی افزود: همچنین تسهیلات لیزینگ ۸ تا ۱۰ درصدی از سوی صندوق نوآوری و شکوفایی به خریداران محصولات دانش بنیان ارائه می شود.

وی تاکید کرد: همچنین ۱۵ میلیارد تومان تسهیلات با کارمزد کم برای تشویق شرکت ها به فروش بدون یارانه از دیگر تخفیف های نمایشگاهی این دوره از نمایشگاه تجهیزات به شمار می رود.

صالحی با بیان اینکه یکی از مشکلات شرکت های دانش بنیان همواره دریافت مجوزها و استانداردهاست، گفت: ما درصدد آمدیم تا با همکاری سازمان استاندارد مشکلات شرکت ها را در راستای صدور گواهینامه انطباق مرتفع کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در هفتمین دوره از نمایشگاه ۵۲۰ شرکت تمایل حضور در نمایشگاه داشتند که ۶۷ درصد حائز شرایط بودند از این رو ۳۵۰ شرکت بیش از ۱۰ هزار محصول را به این نمایشگاه آوردند.

کد خبر 4800011 میترا سعیدی کیا

منبع: مهر

کلیدواژه: جهاد کشاورزی وزارت بهداشت تحقیقات علمی نوآوری فناوری فضایی امنیت اطلاعات معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری فناوری نانو فیس بوک شرکت دانش بنیان هفته پژوهش ربات موبایل ایالات متحده آمریکا گوگل محمد جواد آذری جهرمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۳۴۴۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرکت‌های دانش‌بنیان به رفع مشکل پرداخت بر پایه ارز در حوزه گردشگری بپردازند

سرپرست دفتر اصفهان کارت و مدیر عامل شرکت نیک‌اندیش گفت: در حوزه گردشگری در بخش پرداخت بر پایه ارز در کشور مشکل داریم، ما نیز در مراکز تفریحی شهر با این دغدغه روبه‌رو هستیم و اگر شرکت‌های دانش‌بنیان‌ محصول آماده‌ای دارند که بتواند به حوزه گردشگری کمک کند، از آن استقبال می‌کنیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، فرهاد گلی امروز _پنجشنبه ششم اردیبهشت_ در برنامه پنجشنبه‌های فناور (فصلی نو در حمایت از زیست بوم فناوری)، ارزش‌آفرینی از دارایی‌های دیجیتال در حوزه‌های حمل‌ونقل و ترافیک، اصفهان کارت اظهار کرد: زیر ساخت‌های سرویس‌هایی که ارائه می‌شود، توسط گروه‌های مختلف دانش‌بنیان ایجاد شده است و رشد ایجاد شده به‌واسطه تعامل با بخش خصوصی است.

وی افزود: در ۱۵ سال گذشته فعالیت‌هایی که انجام شده در دو بخش توسعه زیرساخت‌ها و افزایش ضریب نفوذ بوده است.

سرپرست دفتر اصفهان کارت و مدیر عامل شرکت نیک‌اندیش با تاکید بر اینکه هاب هماهنگی میان بانک‌ها، شرکت‌ها و سازمان‌ها و گروهی از سرویس گیرنده‌ها هستیم که سازمان یا پذیرنده هستند، یادآور شد: نخستین تراکنش به سال ۱۳۸۹ بازمی‌گردد، اما سال به سال ضریب نفوذ را افزایش دادیم و سال جاری نیز به‌دنبال توسعه سیستم هستیم.

گلی با تشریح سرویس‌های مختلف اصفهان کارت اظهار کرد: هفت میلیون کارت با نام و بدون نام در دست مردم است که ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار کارت فعال که در شش ماه گذشته تراکنش داشته است، داریم.

وی ادامه داد: جمع تراکنش (شارژ) مصرف روزانه ۵۰۰ هزار تراکنش است، در حالی که در سال گذشته ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار بلیت در مراکز تفریحی صادر شده است.

سرپرست دفتر اصفهان کارت و مدیر عامل شرکت نیک‌اندیش ادامه داد: کسب و کارهایی که در حوزه خصوصی با ما تعامل دارند، در سال ۱۰۰ میلیارد تومان پول به سمت خودشان می‌برند، در این راستا روزانه یک میلیارد تومان تراکنش مختلف در حوزه‌های مختلف انجام می‌شود.

گلی با اشاره به نیازها و چالش‌ها در این بخش تصریح کرد: در حوزه حمل‌ونقل گردشگری و پرداخت بر پایه ارز در کشور مشکل و ضعف داریم، ما نیز در مراکز تفریحی با این دغدغه روبه‌رو هستیم، اگر شرکت‌های دانش‌بنیان محصول آماده‌ای دارند که بتواند به حوزه گردشگری کمک کند، از آن استقبال می‌کنیم؛ موضوع مهمی که در هر نشست برای توسعه حوزه گردشگری به آن تاکید می‌شود، اما نتوانستیم درباره آن پیشرفتی داشته باشیم.

وی همکاری با سایر سامانه‌های گردشگری برای فروش بلیت در مراکز زیرمجموعه شهرداری را با تعامل مشترک مهم دانست و گفت: برای ایجاد پکیج حمل‌ونقل گردشگری جهت مدیریت تقاضا و عرضه در ساماندهی گردشگران داخلی و خارجی در حوزه شهری ضعف داریم که دلیل آن سخت بودن هماهنگی‌های بین بخشی است.

وی با اشاره به تأمین مالی جمعی پروژه‌های مختلف شهرداری اصفهان گفت: علاقمند هستیم تا از سرمایه‌های کوچک برای پروژه‌های بزرگ استفاده کنیم.

سرپرست دفتر اصفهان کارت و مدیر عامل شرکت نیک‌اندیش تصریح کرد: اعطای اعتبار مالی به شهروندان یا سازمان‌ها، ارائه زیرساخت اعتباری به عموم شهروندان، اجرای مدل‌های شبیه «برات کارت» برای پیمانکاران شهرداری، راه‌اندازی «اصفهان مارکت» با هزینه بسیار کم با توجه به شبکه گسترده فروشگاه‌ها و کاربران اصفهان کارت از دیگر نیازهای این مجموعه است.

کد خبر 747801

دیگر خبرها

  • ارز ترجیحی به واردات تجهیزات پزشکی قطعاً اشتباه است
  • دهقانی: ارز ترجیحی به واردات تجهیزات پزشکی قطعاً اشتباه است
  • پیاده‌سازی توسعه بهره‌وری در هوشمندسازی صنعت فولاد
  • بومی سازی تجهیزات الکترونیکی در صنعت دریا
  • بومی سازی تجهیزات الکترونیکی کاربردی در صنعت دریا
  • رونمایی از هفت محصول دانش بنیان کشاورزی در دهکده فناوری و نوآوری کشاورزی خراسان رضوی
  • برپایی پاویون دانش‌بنیان‌ها در نمایشگاه پزشکی ویتنام ۲۰۲۴
  • تولید محصول دانش‌بنیان نیروگاهی باهدف جلوگیری از خروج ارز
  • شرکت‌های دانش‌بنیان به رفع مشکل پرداخت بر پایه ارز در حوزه گردشگری بپردازند
  • برپایی پاویون ملی دانش‌بنیان‌ها در نمایشگاه پزشکی و داروسازی ویتنام ۲۰۲۴