Web Analytics Made Easy - Statcounter

سهیلا بهادری، گفت: در راستای غنی سازی اوقات فراغت و نیز کارآفرینی بانوان، دوره های مهارت آموزی مشاغل خانگی در کانون ام ابیها روستای تل شیراز برگزار می شود و محصولات تولیدی آنها در قالب پنج شنبه بازار در این کانون فرهنگی هنری به فروش می رسد.

«سهیلا بهادری»، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان جنوب، گفت: کانون فرهنگی هنری ام ابیها تل شیراز از جمله کانون های مساجد روستایی است که ۵۰۰ عضو فعال دارد و از بدو تاسیس تاکنون برنامه های مختلفی برای تمامی گروه های سنی اجرا کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رابط خواهران کانون فرهنگی هنری ام ابیها، افزود: در راستای غنی سازی اوقات فراغت و نیز کارآفرینی بانوان، دوره های مهارت آموزی در رشته های خیاطی، قالی بافی، پته دوزی، آموزش ترشی جات و سالاد برگزار می شود، و با کمک های مردمی کارگاه قالی بافی را راه اندازی شده است.

 

وی، اضافه کرد: تاکنون با برگزاری دوره های مهارت آموزی قالی بافی زمینه اشتغال ۱۰ نفر، خیاطی ۱۲ نفر و با آموزش تهیه ترشی جات نیز زمینه اشتغال پایدار یک نفر از بانوان عضو کانون فرهنگی هنری ام ابیها فراهم شده است و در بهبود وضعیت اقتصادی آنها تاثیر بسزایی دارد.

 

بهادری، اظهار داشت: به منظور بازاریابی صنایع دستی و تولیدات خانگی این بانوان، هر هفته پنج شنبه بازار در کانون برگزار می کنیم و در آن کشک، ترشی جات، دوغ و صنایع دستی بانوان عضو کانون فرهنگی هنری ام ابیها را به فروش می رسانیم.

رابط خواهران کانون فرهنگی هنری ام ابیها، بیان داشت: اکنون کلاس های ورزشی فوتبال، تنیس روی میز و والیبال ویژه آقایان، کلاس های ورزشی والیبال و تنیس روی میز ویژه بانوان و پیاده روی همگانی در حال برگزاری است و برای کودکان نیز کلاس های فوتبال دستی برگزار می شود.

وی، ابراز داشت: به منظور آشنایی کودکان با بازی های بومی و محلی منطقه، هفت سنگ و بازی اسم و فامیل نیز ویژه این گروه سنی در حال برگزاری است.

بهادری، ادامه داد: در حوزه آموزش مسائل اخلاقی و تربیتی سعی کردیم با بازی مار و پله این موارد را به کودکان آموزش دهیم.

رابط خواهران کانون فرهنگی هنری ام ابیها، عنوان داشت: در حوزه فعالیت های قرآنی، کلاس های آموزش روخوانی، روانخوانی و حفظ قرآن کریم ویژه تمامی گروه های سنی آقا و خانم در حال برگزاری است.

وی، اضافه کرد: دوره های آموزش قرآن توسط امام جماعت مسجد با زمان بندی ۴ الی ۶ ساعت در روز برای تمامی گروه سنی برگزار می شود.

بهادری، ادامه داد: دوره آموزش تفسیر قرآن کریم نیز به شکل روزانه ویژه بانوان برگزار می شود و هر روز بعد از اقامه نماز عصر و نماز عشا یک صفحه از قرآن کریم همراه با تفسیر آن به نیت یکی از اموات قرائت می شود.

رابط خواهران کانون فرهنگی هنری ام ابیها، ابراز داشت: از دیگر فعالیت های این کانون فرهنگی هنری، اختصاص یک روز از ماه به برگزاری کلاس های تفسیر نهج البلاغه و صحیفه سجادیه ویژه آقایان و خانم هاست.

بهادری، اظهار داشت: یکی دیگر از برنامه های کانون فرهنگی هنری ام ابیها، برگزاری جلسات مشاوره خانواده است در همین راستا در دهه اول محرم نیز یک شب بخشی از سخنرانی به مسائل اعتقادی، خانواده و یا مسائل روز جامعه اختصاص داده می شود.

وی، بیان داشت: این کانون فرهنگی هنری کتاب خانه ای با بیش ۲ هزار جلد کتاب دارد و از عمده مشکلات این کتاب خانه، نداشتن قفسه کتاب است اما این مشکل نتوانسته است مانعی برای انجام فعالیت های ترویج فرهنگ کتاب و کتاب خوانی در منطقه شود.

 

بهادری، افزود: تاکنون علاوه بر اجرای طرح المپیاد کتاب خوانی در سطح روستای تل شیراز، در پنج شهرستان جنوبی کرمان از جمله عنبرآباد و رودبار جنوب به شکل ویژه در حال برگزاری است.

 

رابط خواهران کانون فرهنگی هنری ام ابیها، ادامه داد: در طرح کتاب خوانی کتاب در اختیار متقاضیان شرکت در این طرح به مدت یک هفته به شکل گردشی قرار داده می شود و هر نفر پس از مطالعه کتاب را به نفر بعدی می دهد، و پس از گذشت بازه زمانی ۳ ماه، به آن دسته از افرادی که در سطح روستا بیشترین کتاب را مطالعه کرده باشند، کمک هزینه سفر مشهد مقدس اعطا می شود و در شهرستان نیز به نفرات برتر جایزه کمک هزینه سفر کربلای معلی داده می شود.

 

پایان پیام/586

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد مسجد مسجد مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد طرح ملی فهما کانون های مساجد اردبیل کانون های فرهنگی هنری مساجد شیراز کارگاه قالی بافی اشتغالزایی کتابخوانی کتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۳۴۷۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ۱۵ میلیارد تومان تسهیلات به مشاغل خانگی در مراغه

خدایاری گفت: این تسهیلات سال گذشته از طریق ۴ دستگاه اجرایی برای ۱۷۶ طرح با اشتغال ۳۱۹ نفر پرداخت شده است.

وی افزود: سهم شهرستان مراغه از تسهیلات سال گذشته ۱۳ میلیارد تومان بود که ۵ درصد بیشتر از سهم مصوب تسهیلات پرداخت شده است.

به گفته رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی، تسهیلات مشاغل خانگی در راستای توسعه کسب و کار‌های کوچک، ایجاد اشتغال، رفع معضل بیکاری و رونق اقتصادی با سود ۴ درصد پرداخت شده است.

جواد خدایاری افزود: تسهیلات مشاغل خانگی از طریق، میراث فرهنگی، جهاد کشاورزی، صمت واداره فرهنگ و ارشاد اسلامی پرداخت شده است.

وی در ادامه گفت: این تسهیلات تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان برای هراشتغال پرداخت شد.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • شهرستان‌های لرستان میزبان برنامه‌های شاخص شب میلاد امام رضا (ع)
  • همبستگی دانشگاه پیام‌نور شیراز با دانشگاهیان حامی فلسطین در غرب
  • برپایی جشنواره بیتا در یزد
  • دانشجویان دانشگاه پیام‌نور شیراز هم به جرگه حامیان ضدصهیونیست‌ها پیوستند
  • اجرای طرح «هر کلاس یک قفسه کتاب» در خوزستان
  • بازگشت جوانان به مسجد با میانبر ورزشی یک روحانی
  • روش‌های قهری در ارتباطات فرهنگی جوابگو نیست
  • نمایشگاه صنایع‌دستی، مشاغل خانگی و صنعت‌کاران سنندج برپا شد
  • پرداخت بیش از ۱۵ میلیارد تومان تسهیلات به مشاغل خانگی در مراغه
  • پرداخت ۱۵ میلیارد تومان تسهیلات به مشاغل خانگی در مراغه