Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس هفتمین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی گفت: در این دوره از نمایشگاه ۱۰ هزار محصول ارائه می‌شود که خریداران و شرکت‌ها شامل تخفیفات نمایشگاهی می‌شوند.

به گزارش گروه فناوری خبرگزاری دانشجو، پیمان صالحی رئیس هفتمین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی، امروز در افتتاحیه این نمایشگاه و نمایشگاه هفته پژوهش گفت: طی ۶ سال اخیر که نمایشگاه تجهیزات برگزار شده بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان محصول به فروش رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه اکثر این تجهیزات و مواد آزمایشگاهی در مراکز پژوهشی و دانشگاه‌ها به کار برده شده است، گفت: معاونت علمی تاکنون ۳۵ درصد سوبسید برای خرید این تجهیزات ارائه کرده است.

معاون نوآوری و تجاری سازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با بیان اینکه در سال ۹۲ و اولین دوره نمایشگاه ۳۸ میلیارد تومان تجهیزات و مواد آزمایشگاهی به فروش رسیده گفت: در سال ۹۷ بیش از ۱۱۰ میلیارد تومان از تجهیزات و مواد آزمایشگاهی به فروش رفته است.

به گفته وی همچنین در سال ۹۷، معاونت علمی ۳۰ میلیارد تومان سوبسید به مراکز دانشگاهی و پژوهشی ارائه کرد.

وی تاکید کرد: ۳۷ درصد تجهیزات و مواد آزمایشگاهی به فروش رفته در نمایشگاه تجهیزات در تهران و مابقی در مراکز آموزشی و پژوهشی شهرستان‌ها صورت گرفته است.

صالحی با بیان اینکه هر ساله ما به دنبال بازار بین المللی برای تجهیزات و مواد آزمایشگاهی هستیم، گفت: همواره معاونت علمی و فناوری برای خرید این تجهیزات از دانشگاه ها، پژوهشگاه‌ها و مراکز علمی و پژوهشی زیرمجموعه وزارت علوم، زیرمجموعه وزارت بهداشت، مراکز و موسسات تحقیقاتی زیرمجموعه جهاد کشاورزی، دانشگاه آزاد، مراکز آموزشی و پژوهشی وابسته به دستگاه‌های اجرایی، مدارس و پژوهش سرا‌های دانش آموزی، سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای و جهاد دانشگاهی حمایت بلاعوض کرده است.

وی با اشاره به سطح بندی حمایت‌ها در نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ایران ساخت گفت: محصولات سطح سه شامل ۱۰ درصد تخفیف، محصولات سطح دو شامل ۲۵ درصد تخفیف و محصولات سطح یک شامل ۴۰ و ۵۰ درصد تخفیف برای خرید می‌شوند.

صالحی افزود: همچنین تسهیلات لیزینگ ۸ تا ۱۰ درصدی از سوی صندوق نوآوری و شکوفایی به خریداران محصولات دانش بنیان ارائه می‌شود.

وی تاکید کرد: همچنین ۱۵ میلیارد تومان تسهیلات با کارمزد کم برای تشویق شرکت‌ها به فروش بدون یارانه از دیگر تخفیف‌های نمایشگاهی این دوره از نمایشگاه تجهیزات به شمار می‌رود.

صالحی با بیان اینکه یکی از مشکلات شرکت‌های دانش بنیان همواره دریافت مجوز‌ها و استانداردهاست، گفت: ما درصدد آمدیم تا با همکاری سازمان استاندارد مشکلات شرکت‌ها را در راستای صدور گواهینامه انطباق مرتفع کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در هفتمین دوره از نمایشگاه ۵۲۰ شرکت تمایل حضور در نمایشگاه داشتند که ۶۷ درصد حائز شرایط بودند از این رو ۳۵۰ شرکت بیش از ۱۰ هزار محصول را به این نمایشگاه آوردند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: نمایشگاه تجهیزات آزمایشگاهی معاونت علمی و فناوری شرکت های دانش بنیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۳۶۰۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیاده‌سازی توسعه بهره‌وری در هوشمندسازی صنعت فولاد

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری علم و فناوری آنا، در بستر اقتصادی کنونی کشورها، «دانش» حرف نخست را می‌‌‌زند و در این راستا اقتصادهایی موفق هستند که درآمد خود را به دانش گره زده باشند و با فناوری های روز دنیا در مسیر تولید تا بازارهای جهانی در حال رقابت باشند.

استفاده از توان و ظرفیت شرکت‌های دانش‌‌‌بنیان در هر صنعتی می‌تواند سبب ایجاد بهره‌‌‌وری و ارزش‌‌‌افزوده بیشتر آن صنعت شود. البته این  توان و ظرفیت در صنعت فولاد کشور هنوز فراگیر نشده است. کارشناسان و فعالان این صنعت بر این باورند که  از این پس آنچه در زنجیره فولاد می‌تواند عامل توسعه و بالندگی شود، ایجاد دانش است ؛ علمی که با هوشمندسازی می تواند ارتقای تولید را در زمینه‌های رقابت با سایر محصولات در بازارهای جهانی رقم بزند.

زمینه اعتماد به دانش‌‌‌بنیان‌ها فراهم شود

موضوع  اعتماد به مشارکت با شرکت‌های دانش‌‌‌بنیان در زنجیره صنعت فولاد، بحثی است که هنوز به طور کامل اجرایی نشده و تردید های زیادی را در زمینه این نوع همکاری ها ایجاد کرده است. در حالی که اگر حمایت‌‌‌های مشخصی از این شرکت‌ها صورت گیرد،  شرکت‌های دانش‌‌‌بنیان با سرعت بیشتری می‌توانند رشد و توسعه پیدا کنند و مسیر بالندگی خود را در پیش بگیرند.  

در همین رابطه حسین وجودی یزدی مدیرعامل شرکت خدمات عمومی فولاد ایران درگفت‌وگو با آنا به شرایط همکاری با شرکت های دانش‌بنیان اشاره کرد و گفت: برای توسعه در مراکز خدماتی فولاد ایران هدف‌گذاری‌هایی طراحی و با توجه به برنامه ریزی‌ها در حال اجراست. البته  با توجه به سیاست‌های تعیین شده و با کمک شرکت‌های دانش‌بنیان در تلاش برای کاهش ماشین آلات مستقر در مراکز خدمات فولادی بوده‌ایم.

وی تصریح کرد:‌ سیاست‌ها به سوی افزایش ماشین آلات نو و تکنولوژی هدایت شده است. در همین راستا ما با کمک شرکت‌های دانش‌بنیان تلاش کرده ایم تا دو دستگاه از مدار خدمت خارج شده خود را اورهال کنیم و به چرخه کار باز گردانیم.

وجودی ادامه داد: در این راستا با یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان برای تولید و نصب بلانک به تفاهم رسیده ایم و در ادامه دو دستگاه دیگر نیز برای تکمیل سیستم برش‌کاری نصب خواهد شد که این خدمت توسط شرکت دانش‌بنیان انجام می شود.

مدیرعامل شرکت فولادی با تاکید بر اینکه برای توسعه صنعت فولاد ایران، با توجه به برنامه ریزی‌، هدف‌گذاری‌هایی  تبیین و در حال اجراست، گفت: البته با توجه به سیاست‌های تعیین شده و با کمک شرکت‌های دانش‌بنیان در تلاش برای کاهش به‌کارگیری ماشین آلات مستقر در مراکز خدمات فولادی و پیاده‌سازی سیستم بهره‌وری در مدیریت هوشمندسازی این صنعت هستیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ارز ترجیحی به واردات تجهیزات پزشکی قطعاً اشتباه است
  • دهقانی: ارز ترجیحی به واردات تجهیزات پزشکی قطعاً اشتباه است
  • پیاده‌سازی توسعه بهره‌وری در هوشمندسازی صنعت فولاد
  • بومی سازی تجهیزات الکترونیکی کاربردی در صنعت دریا
  • رونمایی از هفت محصول دانش بنیان کشاورزی در دهکده فناوری و نوآوری کشاورزی خراسان رضوی
  • پرداخت ۳ همت تسهیلات به دانش‌بنیان‌ها
  • برپایی پاویون دانش‌بنیان‌ها در نمایشگاه پزشکی ویتنام ۲۰۲۴
  • برپایی پاویون ملی دانش‌بنیان‌ها در نمایشگاه پزشکی و داروسازی ویتنام ۲۰۲۴
  • پرداخت ۳ همت تسهیلات به دانش‌بنیان‌ها برای تحقق رشد تولید
  • پرداخت ۳ همت تسهیلات به دانش‌بنیان‌ها در راستای تحقق رشد تولید