Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-28@16:26:02 GMT

پزشک یزدی که به‌جای هوای جیب خود، هوای مردم را دارد

تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۱۳۸۴۲۴

پزشک یزدی که به‌جای هوای جیب خود، هوای مردم را دارد

پزشک یزدی که در روزهای خاص سال ویزیت خود را به دلیل مشکلات اقتصادی مردم رایگان اعلام می‌کند و در طول روز هم نیازمندان را به‌صورت رایگان ویزیت می‌کند.

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، محمدجواد خاکپور. این روزها در کشور مشکلات اقتصادی کمر خیلی از خانواده‌ها را خم کرده و برخی از خانواده‌ها قادر به پرداخت هزینه درمان برای خود و خانواده‌شان نیستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این میان کسی به این نمی‌اندیشد که در دوره و زمانی که همه به فکر زندگی خود هستند و برای پیشبرد اهدافشان دست به هر کاری می‌زنند، شاید افرادی هم باشند که بدون هیچ چشمداشتی و به‌دوراز قاب‌ها و دوربین‌های تلویزیونی که غالباً برای خودنمایی توسط عده‌ای مورداستفاده قرار می‌گیرد، کارهایی را انجام دهند که مقداری از آلام مردم را در این زمانه کاهش دهند و معرفت، خو و منش ایرانی، اسلامی خود را به شکل واقعی کلمه به منصه ظهور برسانند.

این افراد خیر یا بهتر است بگوییم جهادگران واقعی، به حرفه، دانش و تخصص خود به‌مانند خیلی‌ها به دیده تجارت و ابزار کسب درآمد نمی‌نگرند بلکه آن را وسیله‌ای می‌دانند برای خدمت به ارزش‌های والای انسانی و تلاششان این است که گره‌ای از مشکلات همنوعانشان را باز کنند.

نمونه این‌گونه افراد را می‌توان دکتر حسین قاسمی، پزشک عمومی نام برد که علی‌رغم نداشتن فوق تخصص در رشته خود ولی توانسته فوق تخصص مردانگی و منش واقعی یک ایرانی را به‌خوبی نشان دهد و جالب‌تر این‌که  او در منطقه‌ای در استان یزد که بارها و بارها مطالبی در خصوص مشکلات بهداشتی و درمانی آن در خبرگزاری‌ها و روزنامه‌ها منتشرشده مشغول به خدمت است.

مشکلات درمانی بخش مروست 

وی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری فارس از یزد، مدت‌زمان فعالیت خود را 22 سال و در بخش مروست از توابع شهرستان خاتم ذکر می‌کند و می‌گوید: بخش مروست و یا کلاً منطقه شهرستان خاتم که دورترین شهرستان نسبت به شهرستان یزد واقع‌شده، ازنظر درمانی و پزشکی با مشکلات عدیده‌ای روبه‌رو است، به این شکل که در این بخش که قریب به 15 هزار نفر جمعیت دارد تنها دو پزشک عمومی خدمت‌رسانی می‌کنند که من از یزد و دیگری از شیراز در این منطقه حضور داریم.

طی کردن کیلومترها فقط برای یک آزمایش

این پزشک عمومی خاطرنشان کرد: وضعیت درمانی این منطقه به‌اندازه‌ای با مشکل مواجه است که وقتی از روز پنج‌شنبه تا شنبه من و همکارم در مروست نباشیم، هیچ پزشک دیگری وجود ندارد و فقط پزشک اورژانس و درمانگاه در این دو روز فعالیت دارند که آن‌ها هم نسبت به رفع نیازهای اولیه بیمار می‌توانند کمک کنند و اگر در مواردی بیمار نیاز به یک دکتر متخصص داشته باشد، این امکان در این منطقه وجود ندارد و یا باید به شهر هرات با 50 کیلومتر یا مرکز استان با 190 کیلومتر فاصله مراجعه کند که این مسئله یکی از چالش‌های بسیار مهم و اساسی مردم این منطقه است.

قاسمی از دیگر مشکلات مردم بخش مروست را نبود یک داروخانه شبانه‌روزی عنوان کرد و افزود: کسانی که از ساعت 9 شب به بعد نیازمند دارو هستند تا صبح روز بعد باید از داروهای اورژانسی درمانگاه استفاده کنند و صبح روز بعد که داروخانه باز می‌شود می‌توانند برای دریافت نسخه پزشک اقدام کنند که متأسفانه این مسئله نیز مشکلات زیادی را برای مردم ایجاد کرده است.

وی خاطرنشان کرد: امکانات درمانگاه‌ها هم که آن‌قدر قابل‌قبول نیست که بتوانند به یک بیمار داروی مناسبی را ارائه و تنها در حد داروهای سرپایی می‌توانند به بیمار کمک کنند.

این پزشک عمومی بخش مروست را فاقد آزمایشگاه عنوان کرد و گفت: آزمایش‌های معمولی در درمانگاه بخش مروست گرفته می‌شود ولی اگر کسی نیاز به آزمایش تخصصی داشته باشد باید به هر وسیله‌ای که شده 50 کیلومتر را طی کند تا بتواند آزمایش تخصصی بدهد.

این مسائلی که توسط دکتر قاسمی بیان شد تنها بخشی از مشکلات درمانی و پزشکی بخش مروست و شهرستان خاتم است که به‌کرات توسط نماینده مردم این شهرستان در مجلس شورای اسلامی به مسؤولین ذی‌ربط موارد و مشکلاتی اشاره‌شده بود که رفع شود ولی متأسفانه تاکنون کاری صورت نگرفته و حتی در سفر وزیر بهداشت به این شهرستان به چالش‌های این منطقه درزمینهٔ بهداشتی و درمانی اشاراتی شد و از مسؤولین استانی درخواست کردند که موارد مورد پیگیری قرار گیرد تا مردم مجبور نباشند برای یک آزمایش کیلومترها را طی کنند تا به یک مرکز درمانی مجهز دست یابند.

اما در کنار این چالش‌ها و معضلاتی که در خصوص وضعیت نامناسب بهداشتی و درمانی منطقه شهرستان خاتم بیان شد، شیرین قسمت ماجرا را می‌توان درک درست این پزشک عمومی از شرایط مردم دانست، چراکه نه‌تنها در خیلی از موارد هزینه‌ای از برخی بیماران خود که شرایط خاص و ویژه‌ای دارند دریافت نمی‌کند بلکه در مناسبت‌های مختلف مانند اعیاد و یا جشن‌های مذهبی هم تلاش می‌کند تا دیگران را به‌صورت رایگان مداوا کند.

درک مردم به خاطر شرایط نامناسب اقتصادی

وی دلیل این کار خود را شرایط بد اقتصادی و مشکلات مردم عنوان می‌کند و می‌گوید: با توجه به اینکه در فصول سرد سال مردم با بیماری‌های مختلفی روبه‌رو می‌شوند و شاید مشکلات اقتصادی سبب می‌شوند که از مراجعه به پزشک خودداری کنند به همین دلیل در طول سال و مناسبت‌های مختلف ویزیت را رایگان اعلام می‌کنم که تا همه بتوانند به پزشک مراجعه و بیماری‌های خود را درمان کنند چون اگر بیماری در شخص ماندگار باشد در سال‌های بعد مشکلات بیشتری را برایش در پی خواهد داشت.

این پزشک عمومی هزینه ویزیت با دفترچه را 17 هزار تومان و آزاد را 25 هزار تومان اعلام کرد و افزود: در طول هرروز هم اگر بیماری را احساس کنم که برای پرداخت حق ویزیت با مشکل روبه‌رو است، از او دریافت نمی‌کنم که این موارد تقریباً در روز بین 30 تا 40 درصد است.

انتهای پیام/90013

منبع: فارس

کلیدواژه: پزشک یزدی ویزیت رایگان جیب مردم دستگیری مردم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۳۸۴۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هم‌افزایی با دهیاران و شورای روستا راه‌حل غلبه بر مشکلات 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا،‌ عباس صوفی، نماینده منتخب مردم همدان، فامنین و قهاوند در مجلس شورای اسلامی در نشست با اعضای شورای روستاها، معتمدین و اعضا شورای بخش سنگستان اظهار کرد:‌ در چهار سال آینده به‌هیچ‌عنوان از مشکلات غافل نخواهیم بود؛ اما از سیاه‌نمایی‌ها نیز باید جلوگیری کرد. هر روستایی مشکل ویژه خود را دارد و با برنامه راهبردی باید در حد امکان به این معضلات رسیدگی شود.

وی با بیان اینکه دهستان سنگستان به لحاظ نزدیکی به شهر مزایا و معایب مختلفی دارد، عنوان کرد: اعتقاد دارم با هم‌افزایی و هم‌فکری با دهیاران و شورای روستا که در حقیقت نمایندگان مردم هستند، باید به مشکلات غلبه کنیم. در چهار سال پیش‌رو اختلافی بین نمایندگان وجود نخواهد داشت و با کنار گذاشتن منیت‌ها، ضمن تعامل با دکتر حاجی‌بابایی تنها به فکر مردم خواهیم بود.

نماینده منتخب مردم همدان، فامنین و قهاوند در مجلس ادامه داد: معیشت مردم، مشکلات اقتصادی و موضوعات زیرساختی مانند فاضلاب و راه در اولویت کاری روستا‌ها قرار دارد و مهم این است که بعد از چهار سال مردم به این باور برسند که نمایندگان از هیچ تلاشی برای حل مشکلات دریغ نکردند.

صوفی مطرح کرد: برنامه ما ارتباط تنگاتنگ با دهیاران و شورای روستاهاست تا مشکلات را ریزبینانه بررسی کنیم. قرار است برای بررسی مشکلات روستاها، تیمی متخصص و باتجربه را در نظر بگیریم تا با ایجاد سند اختصاصی برای هر روستا، مشکلات را حل کنند. وظیفه داریم در تک‌تک روستا‌ها با معتمدین جلسه برگزار کنیم که این موضوع قطع به یقین انجام خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پایتخت تقسیم می شود؟
  • چرا آمار خودکشی پزشکان بالا رفته؟ / این طبقه مانند گذشته نزد مردم محترم نیست
  • هشدار مهم به مردم؛ افزایش احتمال مرگ‌ومیر با این عمل پرطرفدار!
  • هم‌افزایی با دهیاران و شورای روستا راه‌حل غلبه بر مشکلات 
  • شوراها در گره‌گشایی از مردم پیشتاز باشند
  • تصاویری از حال و هوای منزل سیدحسین خمینی بعد از فوت مادرش + تصاویر
  • تصاویری از حال و هوای منزل سیدحسین خمینی بعد از فوت مادرش
  • سال اول مجلس دوازدهم سال تعیین کننده‌ای  خواهد بود
  • وضع برخی جاده‌های شرق اصفهان در بدترین شرایط است
  • انعکاس مشکلات شما در صدای مردم ششم اردیبهشت ماه استان قزوین