Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-07@17:18:21 GMT

800 بیمه شده خراسان جنوبی در آزمون وُسع شرکت کردند

تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۱۴۰۱۰۵

800 بیمه شده خراسان جنوبی در آزمون وُسع شرکت کردند

اربابی گفت: از 13 آبان تا کنون 800 بیمه شده خراسان جنوبی در آزمون وُسع شرکت کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، علی اربابی مدیرکل بیمه سلامت خراسان‌ جنوبی پیش از ظهر امروز در نشست خبری اظهار کرد: آیین‌نامه اجرایی بند الف ماده ۷۰ قانون برنامه ششم توسعه در خصوص بیمه پایه اجباری بعد از مدتی ابلاغ شده و بنابراین آیین‌نامه داشتن بیمه سلامت برای آحاد مردم اجباری شده که باید برای تعیین وضعیت سلامتی خود یک بیمه داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این‌ که مشخص شدن افراد در کدام یک از دهک‌های درآمدی بر اساس آزمون وُسع و توسط بانک اطلاعاتی وزارت رفاه صورت می‌گیرد، افزود: از 13 آبان ماه آزمون وُسع آغاز شده و از ابتدای طرح تاکنون 800 نفر از خراسان‌جنوبی در آزمون شرکت کردند.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان‌جنوبی بیان کرد: وضعیت اولین گروه از بین 800 نفر که دربین کدام دهک ها قرار خواهند گرفت، فردا اعلام خواهد شد ضمن اینکه 100 نفر از این تعداد اعلام کردند خودشان هزینه بیمه را پرداخت خواهند کرد.

بیش از 475 هزار نفر دارای بیمه سلامت در استان هستند

اربابی عنوان کرد: در سطح استان 475 هزار و 255 نفر بیمه شده داریم که شامل بیمه سلامت کارکنان دولت، همگانی، روستایی، ایرانیان و سایر اقشار می‌شوند.

وی اظهار کرد: از بین تمام بیمه شدگان بیمه سلامت استان 629 نفر بیماران خاص هستند.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان‌جنوبی با بیان این‌که وزارت رفاه آیتم‌های خاصی برای مشخص شدن دهک‌های خانوارها دارد، گفت: بیمه برای دهک یک تا سه رایگان، دهک چهار 50 درصد هزینه را باید بیمه شده پرداخت کند و دهک بالاتر از چهار یعنی افرادی که وضعیت درآمدی خوبی دارند باید 100 درصد هزینه بیمه را خودشان پرداخت کنند.

70 درصد هزینه‌های بیمه برای بیماران بستری پرداخت می‌شود

اربابی با اشاره به این‌که بیشترین هزینه‌هایی که بیمه سلامت برای بیماران پرداخت می‌کند مربوط به هزینه‌های بستری است، گفت: 70 درصد هزینه‌های بیمه برای بیماران بستری پرداخت می‌شود و عمده کنترل و ساماندهی ما نیز مربوط به بخش بستری است.

وی در پاسخ به مشکلاتی که برای مددجویان تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) در بحث بیمه سلامت به وجود آمده، تاکید کرد: در گذشته مددجویان از بیمه "پایه تکمیلی" استفاده می‌کردند.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان‌جنوبی ادامه داد: بیمه پایه تکمیلی به گونه‌ای بود که خدمات بخش پایه برعهده بیمه سلامت و تکمیلی بر عهده کمیته امداد بود و در واقع چون بیمه پایه تکمیلی با هم ادغام بود مددجویان احساس می‌کردند هزینه کمتری پرداخت می‌کنند. اما در حال حاضر بیمه پایه و تکمیلی از یکدیگر جدا شده است. خدمات بیمه‌ای به بیمار پرداخت می‌شود اما چون این دو مورد از یکدیگر جدا شده مددجو احساس می‌کند هزینه‌ای که برای درمان پرداخت می‌کند بیشتر است. درصورتی که خدمات‌دهی تغییری نکرده فقط بیمه پایه از تکمیلی جدا شده ضمن اینکه در حال حاضر بیمه سلامت و کمیته امداد نیز به سهم خود به مددجوی بیمار کمک می‌کنند.

افزایش قیمت دارو طی یک ماه گذشته نداشتیم

اربابی در پاسخ به افزایش قیمت دارو بعد از افزایش قیمت بنزین، تصریح کرد: از ابتدای سال شاهد افزایش قیمت دارو بوده‌ایم اما طی یک ماه اخیر یا به واسطه افزایش قیمت بنزین هیچ افزایش قیمت دارویی وجود نداشته است.

وی بیان کرد: شاید برخی داروهای جدیدی که مصارف استفاده زیادی نیز دارد و هوز تحت پوشش بیمه قرار نگرفته قیمت زیادی داشته باشد اما برای سایر داروها شاهد افزایش قیمت طی یک ماه گذشته نبوده‌ایم.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان‌جنوبی در پاسخ به سوال خبرنگاری دیگر در مورد افزایش تعرفه پزشکان طی یک ماه گذشته نیز، گفت: تعرفه پزشکان را مراجع قانونی تعریف می‌کنند نه افزایش قیمت بنزین. اما چنانچه مردم شاهد افزایش تعرفه پزشکان بودند موضوع را به مراجع ذیربط اطلاع دهند.

اربابی با اشاره به مطالبی که در خصوص کاهش مراجعات مردم به مراکز درمانی طی ماه‌های اخیر و درپی افزایش قیمت بنزین اتفاق افتاده، تصریح کرد: این مطالب صحت ندارد و مراجعات به مراکز درمانی کاهش نداشته است.

وی ادامه داد: طی ماه‌های اخیر بار مراجعات به مراکز درمانی کاهش داشته که کاملا منطقی و به دلیل تدابیری است که در راستای ساماندهی جمعیت بیمه شده اندیشیده شده. همچنین کاهش بار مراجعات، ناشی از کاهش تقاضای القایی و ساماندهی است نه کاهش دسترسی مردم به خدمات و مراکز درمانی.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان‌جنوبی افزود: در بین دارو ها آنتی بیوتیک و مُسَکن‌ها بیشترین مصرف را دارند و پر هزینه‌ترین داروها شامل اَنسولین، داروهای بیماران سرطانی و خاص است.

پرداخت 64 میلیارد تومان طی 6 ماه

اربابی عنوان کرد: طی 6 ماه ابتدای سال جاری 64 میلیارد تومان به مراکز درمانی و داروخانه‌ها پرداخت شده است.

وی با اشاره به اینکه حدود 30 میلیارد تومان در اختیار بیمه سلامت است که هنوز پرداخت نشده، گفت: در حال حاضر وضعیت خوب است و عقب افتادگی اعتباری زیادی نداریم.

تولید 7500 نسخه الکترونیکی

مدیرکل بیمه سلامت خراسان‌جنوبی اظهار کرد: با توجه به اینکه در شهرستان‌های سرایان، بشرویه، و فردوس طرح نسخ الکترونیکی اجرا می‌شود تاکنون هفت هزار و 500 نسخه الکترونیک تولید شده است.

اربابی تاکید کرد: مردم قبل از اینکه بیمار شوند باید نسبت به بیمه شدن اقدام کنند و در حال حاضر روی تخت بیمارستان بیمه انجام نمی‌شود. همچنین افرادی که دفترچه بیمه دارند حتما کنترل کنند که از مدت اعتبار دفترچه نگذرد.

وی افزود: هر فردی فاقد بیمه است می‌تواند به یکی از صندوق‌های بیمه سلامت مراجعه کرده و با توجه به مشاوره هایی که دریافت میک‌ند نسبت به بیمه خود اقدام کند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۴۰۱۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دمای هوا افزایش می‌یابد

لطفی کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی گفت: با توجه به الگوی نقشه‌های پیش یابی و خروجی مدل‌های هواشناسی امروز به تدریج افزایش ابر را در منطقه خواهیم داشت.

او افزود: از فردا با نفوذ توده هوای ناپایدار به جو استان تا پنجشنبه، بیشتر در ساعات عصر و شب علاوه بر وزش تند باد و گرد و خاک، وقوع رگبار و رعد و برق نیز در نیمه شمالی استان پیش بینی می‌شود.  

لطفی اظهار کرد: در ۲۴ ساعت گذشته ایستگاه درح ۲ میلی متر و طبسین یک میلی متر بارش را گزارش کردند.

کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی عنوان کرد: صبح امروز خنک‌ترین ایستگاه استان در  سربیشه با کمینه دمای ۹ درجه  سلسیوس  و روز گذشته دهسلم با بیشینه ۳۶ درجه سلسیوس گرمترین نقطه گزارش شده  است.

او عنوان کرد: برای مرکز استان نیز تغییرات دما در ۲۴ ساعت گذشته  بین ۱۲ و ۲۷ درجه سلسیوس ثبت شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • افزایش میزان حمایت از بیماران تالاسمی با تأسیس صندوق بیماری‌های نادر و صعب‌العلاج
  • طرح محلات ارتقادهنده سلامت در خراسان جنوبی اجرا می‌شود
  • درمان بیماران سرطانی در مراکز دولتی رایگان است/ نشان‌دار شدن بیش از دو میلیون بیمار خاص
  • دمای هوا افزایش می‌یابد
  • سرمایه‌گذاری ۹۷۹ میلیارد تومانی‌ در صنعت برق خراسان جنوبی
  • قیمت بلیت کنسرت‌های تهران به ۹۰۰ هزار تومان رسید!
  • خرید امن و آسان از علی بابا با سپاهان همراه
  • تحقق ۱۲۸ درصدی آزمون کمیت محصولات پیش بسته بندی
  • اجرای موفقیت‌آمیز آزمون نمونه‌های طرح پیش بسته‌بندی در خراسان جنوبی
  • معیار تعرفه خدمات مهندسی نباید قیمت ماست باشد