Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون علمی و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی گفت: دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی ظرفیت ایجاد ۲۵۰ شرکت دانش بنیان با حداقل ۱۰۰ میلیارد تومان خلق ثروت را دارد.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، زرقی، معاون علمی و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی امروز در میزگرد پژوهشی حرکت به سمت دانشگاه نسل سوم که به مناسبت گرامیداشت هفته پژوهش برگزار شد، گفت: دانشگاه‌های نسل سوم در امتداد دانشگاه‌های نسل یک و دو قرار دارند در واقع این دانشگاه‌ها دانشگاه‌های ثروت آفرین هستند و باید دانش را به جامعه منتقل کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه انتشار سه مقاله به ازای هر استاد بیانگر این است که دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی در عرصه پژوهش به بلوغ رسیده بنابراین این دانشگاه باید وارد فضای فناوری شود، تصریح کرد: در دانشگاه‌های نسل سوم استاد و دانشجو باید متناسب با این دانشگاه‌ها بوده و فناور باشند.

زرقی با بیان اینکه استاد دانشگاه نسل سوم باید قابلیت تبدیل ایده به محصول را داشته باشد، افزود: استادی که صنعت و نیاز سلامت را نمی‌شناسد نمی‌تواند در دانشگاه‌های نسل سوم دانشجو تربیت کند؛ البته ما اصلا به دنبال فناور کردن همه و عوض کردن اساتید نیستیم، ولی دانشگاه‌های نسل سوم باید اتوبانی داشته باشند که هر کس وارد این عرصه می‌شود بتواند از تسهیلات استفاده کند.

معاون علمی و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی با اشاره به اینکه ما نمی‌توانیم یک دانشگاه نسل سوم باشیم، ولی از ایده حمایت نکنیم، افزود: دانشکده‌های نسل سوم به شدت نیازمند دانشکده‌های فنی مهندسی هستند تا بتوانند انتقال تکنولوژی را انجام دهند. با این وجود ما برای تحقق این مهم در دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی برای انتقال تکنولوژی نیاز به ارتباطات بین المللی داریم.

وی با اشاره به اینکه در دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی منابع مالی فناوری از منابع مالی پژوهشی جدا شده و در حال حاضر برند‌های فناوری به صورت جداگانه هستند، تصریح کرد: همچنین ما به صندوق‌های فناوری وصل هستیم؛ به گونه‌ای که بیشترین وام را در دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی که رقم آن چهار و نیم میلیارد تومان با تنفس بازپرداخت بوده به فناوران پرداخت کرده ایم.

زرقی به برگزاری یکصد کارگاه فناوری کسب و کار، خطرپذیری، ارتباط با صنعت و محافظت از ایده در دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی اشاره کرد و افزود: ما در دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی به دنبال ایجاد ستاد کارآفرینی هستیم و هدف از تشکیل این ستاد این است که برای فارغ التحصیلان توانمند و مهارت دیده فضای کسب و کار ایجاد کند البته ما به دنبال شراکت، کسب و کار و تجارت نیستیم و فقط هدف ما هدایت و حمایت است.

معاون علمی و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان اینکه هدف دانشگاه‌های نسل سوم انتقال دانش است، افزود: در سال ۱۳۹۲ تنها دو شرکت دانش بنیان در دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی وجود داشت، اما در حال حاضر تعداد آن‌ها به ۷۷ شرکت افزایش یافته است همچنین در سال ۹۸، ۱۱۳ نمونه تجاری در این دانشگاه ثبت شده که ۴۶ نمونه تجاری سازی شده است.

وی با بیان اینکه ما نمی‌گوییم دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی دانشگاه نسل سوم است، ولی می‌خواهیم نسل سوم باشیم و به همین منظور احساس کردیم که باید دانشکده فناوری در این دانشگاه تاسیس شود، افزود: در ۷۷ شرکت دانش بنیان این دانشگاه بیش از ۲۵۰ تحصیلکرده مشغول به کار هستند.

زرقی با بیان اینکه شرکت‌های دانش بنیان این دانشگاه توانسته اند ۳.۵ میلیارد تومان خلق ثروت را ثبت کنند، افزود: البته دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی ظرفیت ایجاد ۲۵۰ شرکت دانش بنیان با حداقل ۱۰۰ میلیارد تومان خلق ثروت را دارد.

معاون علمی و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی با اشاره به اینکه سال ۲۰۱۹ برای دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی سال درخشانی بوده به گونه‌ای که این دانشگاه براساس نظام رتبه بندی لایدن جزو ۵۰۰ دانشگاه برتر دنیا قرار گرفت، تصریح کرد: نظام رتبه بندی لایدن ۲۲ هزار دانشگاه در سطح دنیا را مورد سنجش قرار می‌دهد که با زحمات اساتید و دانشجویان، دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی در رتبه بندی صورت گرفته جزو ۵۰۰ دانشگاه برتر دنیا قرار گرفت.

وی با بیان اینکه در دانشکده فناوری کار‌های خوبی برای انتقال فناوری صورت گرفته تصریح کرد: یکی از مشکلات ما ثبت یافته‌ها است با این وجود در حال حاضر آموزش ثبت یافته‌ها را در دست اقدام داریم.

زرقی با تاکید بر اینکه نباید شتاب علمی به عنوان یکی از تاکیدات رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم کم شود، تصریح کرد: همچنین در بیانیه گام دوم تاکید شده است که شتاب علمی باید به گونه‌ای جهت دهی شود که به پژوهش‌های ثروت آفرین بینجامد.

معاون علمی و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی با اشاره به اینکه دانشگاه‌ها مکلف هستند تا دو درصد از بودجه خود را صرف پژوهش کنند، تصریح کرد: بیستمین جشنواره پژوهشی ابوریحان دوم دی ماه در دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی برگزار می‌شود.

وی افزود: ۱۱۳ نفر کاندیدای برترین‌های بخش‌های مختلف جشنواره ابوریحان بودند که از بین این افراد ۱۹ نفر به عنوان نفرات برتر انتخاب شدند. همچنین هم زمان با این جشنواره یک پژوهشگر ملی در سطح کشور و یک پژوهشگر موفق ایرانی در خارج از کشور معرفی و مورد تجلیل قرار می‌گیرند.

زرقی از آئین نامه‌ها و قوانین به عنوان یکی از چالش‌های پیش روی تحقق دانشگاه‌های نسل سوم در کشور نام برد و افزود: از جمله چالش‌های ما نظام پولی و مالی است که در دولت حاکم بوده و با دانشگاه نسل سوم فاصله دارد. همچنین دومین چالش پیش روی ما در دانشگاه نسل سوم بحث تفکر است چرا که در دانشگاه‌های نسل سوم می‌گویند نخبه باید علم را به ثروت پیوند دهد، اما ما همواره گفته ایم علم بهتر است یا ثروت. همچنین یکی دیگر از چالش‌های پیش رو نظام‌های ارزشیابی ما هستند که باید مورد توجه قرار بگیرند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: زرقی هفته پژوهش دانشگاه شهیدبهشتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۴۰۴۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استفاده از ظرفیت دانشگاه آزاد در توسعه فناوری شهری

افشین مظفری شهردار ایلام در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا با قدردانی از فعالیت‌های رسانه‌های این استان اظهار کرد: در راستای تبدیل شهر ایلام به شهر الکترونیک، یکی از اقدامات خوب شهرداری این شهر نصب دوربین‌های ثبت تخلفات در شهر بوده و به‌زودی مرکز مانیتورینگ شهر در منطقه چغاسبز قبل از اربعین امسال افتتاح خواهد شد. با افتتاح این مرکز کل شهر ایلام به دوربین‌های پایش تصویری مجهز می‌شوند و بخشی از نارضایتی مردم درباره ترافیک شهر با پایش این دوربین‌ها کاهش می‌یابد.

وی عنوان کرد: بیش از ۴۰ پروژه عمرانی ازجمله سیلبند، پل روگذر، نورپردازی، المان، تعریض خیابان‌ها، جدول‌گذاری، ایجاد بلوار، پل عابر پیاده در سال گذشته توسط شهرداری ایلام اجرایی شده که بیشتر این پروژه‌ها در راستای مطالبات مردم شهر ایلام بوده و ایجاد بازارچه مرکزی شهر ایلام پیرو تأکید استاندار ایلام تا پایان سال جاری تکمیل خواهد شد. ایجاد پارکینگ طبقاتی یکی دیگر از پروژه‌های مهم شهرداری ایلام است که در ۲هزار و ۷۰۰ مترمربع با همکاری بخش خصوصی ساخته می‌شود.

شهردار ایلام با اشاره به پروژه فرهنگ‌سرای شهر ایلام گفت: تکلیف فرهنگ‌سرای این شهر به‌زودی مشخص می‌شود در صورت عدم فعالیت سرمایه‌گذار قبلی این پروژه به سرمایه‌گذار جدید واگذار می‌شود.پارک صخره‌ای یکی دیگر از اقدامات شهرداری ایلام در ورودی ارغوان این شهر ایلام بوده که زیرساخت‌های آن آماده شده است.

مظفری بیان کرد: خروجی شهر ایلام به سمت کنارگذر شرقی با اعتبار ۴ میلیارد تومان در حال ساماندهی است. نورپردازی و ایجاد المان در ورودی و خروجی شهر ایلام از دیگر اقدامات مهم شهرداری ایلام در راستای مطالبات مردم بوده که این مهم در حال انجام است. لاین غربی بام ایلام نیز به‌زودی ایجاد خواهد شد و بار ترافیکی این منطقه به‌ویژه برای دانشگاه‌های استان و بیمارستان رازی تسهیل می‌شود.

وی مطرح کرد: مطالبات پیمانکاران و کارگران شهرداری پرداخت شده و ۸۶۰ میلیارد تومان بودجه شهرداری ایلام در سال جاری بوده که ۴۰ درصد آن در بخش عمرانی و مابقی آن هزینه‌های جاری خواهد بود این بودجه از منابع داخلی تأمین شده؛ البته این بودجه تا یک هزار میلیارد تومان قابل افزایش است.

شهردار ایلام با اشاره به همکاری با نهاد‌ها و ارگان‌ها به‌ویژه دانشگاه‌های استان توضیح داد از ظرفیت دانشگاه آزاد اسلامی به‌ویژه در طراحی آلمان‌های شهری و زیباسازی شهر ایلام استفاده می‌کنیم. ظرفیت دانشگاه آزاد اسلامی به‌ویژه در زمینه رشته‌های مرتبط با شهرداری و علم و فناوری بی‌نظیر است و باید این ظرفیت به کمک توسعه شهر ایلام بیاید. برای واگذاری طرح‌ها و پروژه‌های خلاقانه و زیباسازی شهر ایلام و آموزش‌های کوتاه‌مدت دانشگاه‌های استان در اولویت قرار دارند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رقابت بیش از ۱۲ هزار نفر در آزمون دستیاری پزشکی/افزایش ۱۲درصدی ظرفیت برای امسال
  • فوت پزشک طرحی در جاسک تکذیب شد
  • اعضای بیمار مرگ مغزی به ۶ نفر در مشهد اهدا شد
  • زنگ خطر جمعیت در کاشان به صدا درآمد
  • یک مرکز غیرمجاز درمانی و سقط جنین در یزد پلمب شد
  • حمایت دانشگاه علوم پزشکی شیراز از بیماران مبتلا به به سلیاک
  • استفاده از ظرفیت دانشگاه آزاد در توسعه فناوری شهری
  • راه‌اندازی پارک علم و فناوری در عراق با استفاده از ظرفیت‌های پارک فناوری تهران
  • رئیس جدید دانشگاه علوم پزشکی هوشمند معرفی شد
  • رییس هیات اجرایی سی‌امین جشنواره علوم پزشکی رازی منصوب شد