Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-27@05:08:18 GMT

تصاویر/ میهمانان زمستانی کشف‌رود

تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۱۴۰۵۷۴

تصاویر/ میهمانان زمستانی کشف‌رود

این روز‌ها شاهد حضور پرندگان مهاجر از کشور‌های سردسیر همچون آسیا میانه و روسیه به ایران هستیم و استان خراسان هم در پهنه‌های آبی و خاکی خود میزبان آن‌هاست.

به گزارش سرویس چندرسانه ای شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ این روز‌ها شاهد حضور پرندگان مهاجر از کشور‌های سردسیر همچون آسیا میانه و روسیه به ایران هستیم و استان ما هم در پهنه‌های آبی و خاکی خود میزبان آن‌هاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پرندگانی همچون اردک سرسبز و تاجدار، عقاب صحرایی، سنقر خاکستری و... که تالاب‌های حوزه کشف‌رود، دریاچه بزنگان، سد دوستی و دیگر سد‌های استان را برای حضور در زمستان انتخاب کرده و جاذبه‌های بی ‌‌بدیلی در این پهنه‌ها فراهم ساخته اند.
هر سال سرشماری پرنده‌های مهاجر آبزی، کنار آبزی و خشک زی در خراسان رضوی از ۱۲ دی تا ۵ بهمن ادامه پیدا می‌کند و طبق آمار سازمان محیط زیست در سال گذشته ۴۰ گونه از این پرندگان، در خراسان رضوی شناسایی شده که درمجموع تعدادشان ۱۵ هزار و ۷۰۰ قطعه بوده است. بیشترین جمعیت آن‌ها هم به اردک سرسبز تعلق داشته است.

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۴۰۵۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نجات ده‌ها پناهجو در سواحل مراکش

نیروهای دریایی مراکش ۸۵ مهاجر را از خطر غرق شدن نجات دادند.

به گزارش ایسنا، طبق بیانیه منتشر شده از سوی نیروهای مسلح مراکش این مهاجران، غیرقانونی و اتباع کشورهای جنوب صحرای آفریقا هستند.

پس از ارائه کمک‌های اولیه، مقامات محلی آنها را به منظور طی مراحل قانونی به نیروهای امنیتی تحویل داده‌اند.

کشورهای شمال آفریقا مانند تونس، لیبی و مراکش به دلیل نزدیکی به دریای مدیترانه به عنوان نقطه عزیمت مهاجران غیرقانونی برای رسیدن به اروپا مورد استفاده قرار می‌گیرد.

به گزارش آناتولی، وزارت کشور مراکش در بیانیه خود در ۲۳ ژانویه سال جاری میلادی (۲۰۲۴) اعلام کرده بود سال گذشته ۷۵ هزار و ۱۸۴ مهاجر غیرقانونی دستگیر شده‌اند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • خریدهای زمستانی پرسپولیس برای انتقام در اراک
  • آب تالاب‌های پلدشت ۴۰ درصد افزایش یافت
  • نجات ده‌ها پناهجو در سواحل مراکش
  • بزرگترین مزرعه پرورش ماهی در مشگین شهر احداث می شود
  • عطش سه گانه قهرمانی ویه‌را با پرسپولیس
  • «برمودا» همه رازها را افشا می‌کند حتی راز آقای مجری!
  • تالاب کجی نمکزار نهبندان ۳۰ درصد آبگیری شد
  • آبگیری ۳۰ درصد از تالاب کجی نمکزار نهبندان
  • مونوریل قم از خواب زمستانی بر می‌خیزد
  • حـذف کودکان مهاجر از سلامت