Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-30@03:36:11 GMT

۳آلاینده منشا بوی نامطبوع تهران مشخص شد

تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۱۴۱۰۰۹

۳آلاینده منشا بوی نامطبوع تهران مشخص شد

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایلنا، جلسه بررسی منبع بوی نامطبوع تهران در استانداری تهران برگزار شد.

محسن بندپی، استاندار تهران دراین باره گفت: مقرر شد؛ کارخانه سیمان شهرستان ری از سوخت گاز استفاده کند و مصرف سوخت مازوت متوقف شود.

بندپی گفت: همچنین مقرر شد؛ کارگروه بررسی عوامل ۲۰ گانه منشا بو گزارش خود را طی مدت ۱۰ روز ارائه دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار تهران تاکید کرد: شهرداری تهران مکلف به خرید دستگاه سنجش گاز شد.‌

وی درباله منشا بو گفت: سه گاز سولفید هیدروژن sh2، دی اکسید گوگردso2 و با احتمال کمتر آمونیاک به عنوان منشا بوی نامطبوع مشخص شده است.

او تصریح کرد: درباره جایگاه دفع زباله آرادکوه نیز شهرداری تهران مکلف شد، نسبت به تاسیس ایستگاه هواشناسی و سنجش غلظت آلاینده‌های گازی در آنجا اقدامات لازم را انجام دهد و برای هدایت ۴۰۰ هزارمتر مکعب آب‌های سطحی که در آن منطقه جمع می‌شود اقدامات لازم صورت گیرد.

وی درباره عوامل این بوی نامطبوع تصریح کرد: متهمین اصلی کارخانه هایی هستند که از سوخت مازوت استفاده می کنند، در شهر ری در ساعتی میزان دی اکسیدگوگرد حدود ۲۰۰ برابر روز قبل بوده است.

محسنی بندپی تصریح کرد: شرکت گاز مکلف شده است نسبت به تامین سوخت این کارخانه امروز اقدام کند و تا زمانی که از سوخت دیگری استفاده می کند، فعالیتش ممنوع باشد.

وی خبر از حضور یک گروه کارشناسی ژاپنی در آرادکوه برای بررسی منابع بو خبر داد و گفت: اکنون کارشناسان ژاپنی در منطقه درحال بررسی هستند، البته خودمان کارشناسان صاحب نظری داریم که می توانند چنین کاری را انجام دهند.

او در پاسخ به این سوال که به شهرداری تا چه زمانی مهلت داده اید؟ گفت: تا ده رو آینده باید تعیین تکلیف م شود.

وی در پاسخ به این سوال که شهردار تهران اعلام کرد اگر باران نمی بارید شهر باید تخلیه می شد؟ گفت: بله تا ساعت دو شب شرایط اینگونه بود.

استاندار تهران درباره آمار مراجعه به اورژانس تهران در تهران گفت: میزان مراجعه مردم به اورژانس در تهران۱۴۴۹ نفر بوده است که آمار مراجعین تنفسی۵۲۴ و مراجعین قلبی ۹۲۵ نفر بوده‌است.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: انوشیروان محسنی بندپی بوی نامطبوع تهران آرادکوه بوی بد تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۴۱۰۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی مشکل مجوز‌های مالکان زمین «تپه سیف جاجرود» در کمیسیون اصل نود

علی خضریان در تشریح نشست کمیسیون اصل نودم قانون اساسی در خصوص تعیین تکلیف مشکل مجوز‌های مالکان زمین تپه سیف جاجرود اظهار داشت: این مجموعه صنعتی که در فاصله ۱۲۰ کیلومتری شرق تهران قرار دارد، دارای زمین‌هایی با موقعیت تجاری است که از سال ۱۳۷۵ به متقاضیان آن اختصاص یافته است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی در ادامه تصریح کرد: این در حالی است که شرکت بالادستی عمران پردیس از تعیین تکلیف مالکیت این زمین‌ها با استناد به مصوبه هیأت وزیران، عدول کرده از این رو شکایتی از سوی مالکان این زمین‌ها در خصوص طرز کار دستگاه‌های دولتی به ویژه وزارت راه و شهرسازی به کمیسیون اصل نود واصل شد. 

خضریان در ادامه با اشاره به نتیجه این جلسه، بیان داشت: در این جلسه ضمن بررسی جوانب موضوع و پس از استماع مشکلات نماینده مالکان و همینطور نمایندگان وزارت راه و سازمان حفاظت محیط زیست، مقرر شد گزارشی از سوی شورای عالی محیط زیست جهت تعیین تکلیف این منطقه و لکه‌های صنعتی فاصله ۱۲۰ کیلومتری تهران ارائه شود. 

سخنگوی کمیسیون اصل نودم قانون اساسی در مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: بر اساس این گزارش شورای معماری باید نسبت به بازنگری و جابجایی حدود مرزی شهر پردیس اعلام نظر کند و تصمیمات لازم در چارچوب کمک به تولیدکنندگان در سال ۱۴۰۳ که به شعار «جهش تولید با مشارکت مردم» مزین شده است، اتخاذ شود.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

دیگر خبرها

  • نرخ خرید بازار مسکن؛ با ۵ میلیارد تومان صاحب‌خانه شوید +جدول
  • جدیدترین قیمت مسکن در منطقه ۱۹ تهران
  • سازمان برنامه مکلف به نظارت برنحوه نقشه‌برداری سازمان ثبت شد
  • مشکلات و موانع تولیدکنندگان شهرک های صنعتی استان تهران بررسی شد
  • هیئت انتخاب رویداد استارت‌آپی فیلمنامه‌نویسی مشخص شدند
  • مشکل مجوزهای مالکان زمین تپه سیف جاجرود بررسی شد
  • زمان پایان لیگ بیست و سوم مشخص شد + برنامه بازی ها
  • بررسی مشکل مجوز‌های مالکان زمین «تپه سیف جاجرود» در کمیسیون اصل نود
  • ایجادشعبه ویژه پیگیری و رسیدگی به اخذ رشوه در شهرداری تهران
  • نرخ رهن در بازار تهران؛ رهن مسکن در محله شادآباد ۵۸۰ میلیون تومان