Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارگاه «روایت در فیلم کوتاه» از سری کارگاه‌های رویداد جنبی دوم جشنواره ملی فیلم کوتاه «ساباط» یزد برگزار شد. به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو به نقل از روابط عمومی رویداد، کارگاه «روایت در فیلم کوتاه» از سری کارگاه‌های رویداد جنبی دوم جشنواره ملی فیلم کوتاه «ساباط» یزد با تدریس پدرام صدرایی و با حضور علاقه‌مندان سینما برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



پدرام صدرایی مدرس سینما در این کارگاه با اشاره به اهمیت و جایگاه فیلم کوتاه در سینمای امروز به ارائه مباحثی درباره ساختار روایی فیلم کوتاه، زمان‌بندی، انتخاب لوکیشن، انتخاب سوژه فیلم و نکاتی در مورد اصول ساخت فیلم کوتاه برای حاضران پرداخت.

صدرایی با بیان اینکه فیلم کوتاه با زندگی‌های امروزی همخوانی بیشتری نسبت به فیلم بلند دارد، گفت: از آنجا که زندگی انسان امروز ماشینی شده و انسان تمایل دارد وقت کمی به هر کاری اختصاص دهد، فیلم کوتاه هم هماهنگی بیشتری با سبک زندگی امروزه دارد همچنین به دلیل همین کم‌بودن زمان فیلم، یک فیلم کوتاه بد نسبت به یک فیلم بلند بد، ناراحتی کمتری برای مخاطب ایجاد می‌کند.

وی اظهار کرد: در گذشته فیلم‌های کوتاه در واقع نسخه کوتاه شده فیلم‌های بلند بودند یعنی معمولاً قواعد فیلمسازی بلند برای فیلم‌های کوتاه هم استفاده می‌شد اما امروز جریان ساخت فیلم کوتاه، اصول و قواعد خاص خود را دارد و به عنوان یک جریان پیشرو در سینما حتی بر ساخت فیلم‌های بلند هم اثرگذار شده است.

این استاد دانشگاه با اشاره به مزیت‌های فیلمسازی در عرصه فیلم کوتاه، بیان کرد: امروزه از آنجا که جشنواره‌های فیلم کوتاه متنوع و زیادی در کشور و در دنیا برگزار می‌شود، ساخت یک فیلم کوتاه موفق می‌تواند درآمد و امتیازات بسیاری برای فیلم‌ساز ایجاد کند. از طرفی در صورتی که یک فیلم کوتاه ناموفق هم باشد، اثر چندانی بر کار سازنده آن نمی‌گذارد و فضا برای جبران آن اشتباه فراهم است.

وی در پایان گفت: فیلمسازان تازه کار باید در نظر داشته باشند، لذت حاصل از هر موفقیت هنری در نهایت تا یک سال برای آنها ماندگار است و بعد از آن همه چیز عادی می‌شود بنابراین اینکه یک هنرمند در چه سنی و در چه مرحله‌ای به موفقیت مدنظر برسد، مهم نیست. در واقع در عرصه سینما مقصدی وجود ندارد و آنچه مهم است نقطه عزیمت و مسیر طی شده توسط فیلمساز است پس باید به هر فیلم به عنوان یک تجربه برای موفقیت‌های بعدی نگریسته شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: جشنواره ساباط فیلم کوتاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۴۱۵۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ملایر میزبان نخستین جشنواره موسیقی تاک

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، دبیر جشنواره موسیقی تاک گفت : این جشنواره با هدف شناسایی و استفاده از ظرفیت‌های موجود در موسیقی سنتی و محلی ایران و معرفی هنرمندان بومی در حال برگزاریست.

قدسی افزود: جشنواره تاک در چند بخش شامل اجرا‌های صحنه‌ای (کنسرت)، موسیقی سنتی و محلی، برگزاری کارگاه‌های آموزشی متنوع با موضوعات مختلف شعر و موسیقی و سازسازی، برپایی دومین دوره نمایشگاه ساز، تور گردشگری شهر و بازدید از اماکن تاریخی و دیدنی ملایر همراه با برپایی نمایشگاه صنایع دستی و سوغات خواهد بود.

موضوعات کارگاه‌ها شامل پیوند شعر و موسیقی، تاثیر شعر در موسیقی، اصول و مبانی سازسازی، چوب شناسی، فیزیک سوت و رگلاژ ساز، اصول نگهداری از ساز، تحلیل ساختار موسیقی، آسیب‌شناسی موسیقی ایرانی در چند دهه اخیر، اصول و مبانی گروه‌نوازی، ریتم‌شناسی و وزن‌خوانی، ارتباط هنر با صنعت، گردشگری موسیقی، بررسی سبک‌ها و مکتب‌های مختلف آواز و مناسب‌خوانی است.

دیگر خبرها

  • راهیابی فیلم کوتاه هنرمند گیلانی به فستیوال پاناما
  • فراخوان جایزه داستان و بازآفرینی منتشر شد
  • ملایر میزبان نخستین جشنواره موسیقی تاک
  • رابطه این فیلم با ماجرای قتل بابک خرمدین | اسم فیلم را عوض کردم تا...
  • از رکوردها تا یک تفاهم‌نامه تئاتری و...
  • عاشقانه شمس و مولانا رکورد کمدی‌ها را زد/تغییر ناگهانی دبیر اقوام
  • کارگاه آشنایی با عکاسی فیلم در موزه سینما برگزار می‌شود
  • برگزاری کارگاه آشنایی با عکاسی فیلم در موزه سینما
  • اخبار کوتاه خراسان رضوی / ۶ اردیبهشت
  • فراخوان جشنواره فیلم کوتاه تهران