Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@02:53:54 GMT

آذربایجان‎شرقی دارای ۵۲ روستای هدف گردشگری است

تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۱۴۱۹۶۳

آذربایجان‎شرقی دارای ۵۲ روستای هدف گردشگری است

مرتضی آبدار روز سه شنبه در جلسه بررسی طرح تحقیقاتی توسعه اشتغال ۶۵روستای منتخب، گفت: تمامی روستاهای هدف گردشگری استان باید در ساختار اولیه این طرح، توسط مشاور در نظر گرفته شود چرا که ایجاد اشتغال و روستاهای هدف گردشگری ارتباط مستقیم دارند.

وی بر لزوم تدوین طرح توسعه اشتغال در ۶۵ روستای منتخب استان با محوریت روستاهای هدف گردشگری تاکید کرد و افزود: با توجه به اقدامات صورت گرفته در سال های اخیر، در زمینه ایجاد زیرساخت­ ها و سرمایه­ گذاری در راستای توسعه گردشگری در روستاهای هدف، این روستا­ها قابلیت ویژه ­ای برای هدف­ گذاری در طرح مذبور برای توسعه اشتغال در شرایط کنونی را دارند که نیازمند هم افزایی از طریق مشاور و دستگاه های مسوول است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: این طرح تحت نظر دفتر امور روستایی معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری استان آغاز شده است و به‌منظور ارائه هرچه بیشتر اطلاعات مربوط به روستاهای هدف گردشگری، در نشست مشترکی با حضور کارشناسان حوزه ­های مرتبط اداره کل با مشاور طرح به بررسی و ارائه موارد حائز اهمیت خواهیم پرداخت.

برچسب‌ها گردشگری آذربایجان شرقی ریاست سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری توسعه روستایی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گردشگری آذربایجان شرقی ریاست سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری توسعه روستایی گردشگری آذربایجان شرقی ریاست سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری توسعه روستایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۴۱۹۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هزینه بیش از ۶ هزار میلیارد تومان برای زیرساخت های ایلام

                                                                     

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ حسن بهرام‌نیا در نشست شورای اداری استان با اشاره به اینکه طی ۲ سال گذشته، ۶ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان برای زیرساخت‌های استان هزینه شده است، اظهار داشت: از این میزان ۵ هزار میلیارد تومان صرف زیرساخت راه‌های مواصلاتی استان در حوزه اربعین است.

وی در ادامه افزود: استان ایلام دارای، ده بیمارستان دولتی و سه بیمارستان خصوصی است و بیش از ۵۰۰ پزشک و  ۱۹۳ سالن ورزشی و تعداد ۳۷ هزار ورزشکار سامان‌دهی شده دارد.

استاندار ایلام با بیان اینکه سال گذشته ۳۲۰ هزار تن گندم در استان تولید شده است، عنوان کرد: با توجه نزولات جوی امسال تولید گندم به ۴۰۰ هزار تن خواهد رسید.

وی اضافه کرد: بیمارستان ملکشاهی طی دو ماه آینده و سد میمه با ۷۲ درصد پیشرفت فیزیکی در ماه‌های آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

بهرام نیا همچنین تصریح کرد: استان ایلام ۵۹۰ روستا دارد و تراکم جمعیت شهری ۶۸ و تراکم جمعیت روستایی ۳۲ درصد و دارای ۴۳۵ کیلومتر مرز مشترک با سه استان کشور عراق است.

نماینده عالی دولت در استان ایلام اضافه کرد: استان ایلام دارای ۶ درصد منابع نفتی و ۱۱ درصد منابع گازی است که بخشی از ظرفیت‌ها بالفعل شده است.

وی در پایان با قدردانی از صدا و سیما، رسانه‌ها و مجموعه اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان، افزود: سال گذشته از سوی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، استان ایلام به عنوان استان نوظهور گردشگری در کشور شناخته شد.

دیگر خبرها

  • اجرای ۱۰۰۰ میلیارد پروژه عمرانی در روستاهای یزد
  • ضرورت استفاده از ظرفیت‌های رسانه‌ای برای معرفی ظرفیت های گردشگری
  • پوشش اینترنت در ۳ روستای گردشگرپذیر سرولایت افزایش یافت
  • هزینه بیش از ۶ هزار میلیارد تومان برای زیرساخت های ایلام
  • تأمین آب کامل شهر توپ آغاج بیجار با اجرای ۴ کیلومتر خط انتقال آب
  • کلنگ احداث هتل و تله‌کابین خوشاکو ارومیه به زمین زده شد
  • پایان تدوین برنامه عملیاتی و تحولی رشد اقتصادی آذربایجان‌شرقی
  • روستاهای آبپخش نیازمند توجه بیشتر مسؤولان هستند
  • آبرسانی به ۱۸۰ روستای خوزستان در قالب طرح محرومیت‌زدایی
  • بافق دارای بالاترین میزان تراکم دانش آموزی در استان یزد