Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-06@19:12:46 GMT

۲ شهرک ماهیان زینتی در بیرجند و قائن احداث می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۱۴۲۶۵۶

۲ شهرک ماهیان زینتی در بیرجند و قائن احداث می‌شود

ایسنا/خراسان جنوبی مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: تفاهم نامه‌ای بین استانداری و جهاد کشاورزی استان با شرکت شهرک‌های کشاورزی کشور منعقد شده که از این طریق دو شهرک ماهیان زینتی در شهرستان‌های بیرجند و قائن احداث می‌شود.

محمدمهدی سعیدی، امروز سه شنبه ۲۶ آذر گفت: سرانه مصرف انواع ماهی در استان به ازای هر نفر، چهار و نیم کیلو گرم است و با توجه به سلیقه مردم، قزل‌آلا پرتقاضاترین نوع ماهی استان بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی از وجود ۷۰۰ باب استخر پرورش ماهی در استان خبر داد و افزود: در ۹ ماهه نخست امسال هزار تن انواع ماهی گرم آبی و ۴۰ تن ماهی سردآبی (قزل آلا) در استان تولید شده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی، وی اظهار کرد: همه ساله انواع ماهیان گرم آبی به صورت یارانه ای بین استخرداران توزیع می‌شوند.

مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی ادامه داد: با استفاده از بند الف تبصره ۱۸ متقاضیان و علاقه‌مندان پرورش ماهی می‌توانند از تسهیلات ۷ درصدی بهره‌مند شوند.

سعیدی در خصوص وضعیت تولید ماهیان زینتی در استان، افزود: بیش از یک میلیون قطعه انواع ماهی زینتی تا کنون در استان تولید شده است.

وی به پرورش ماهی تیلاپیا در استان اشاره و خاطرنشان کرد: به دلیل پرورش ماهی تیلاپیا در دمای ۳۰ درجه شرایط پرورش آن در نیمه دوم سال میسر نشده است، اما با تفاهم نامه‌ای که با سازمان شیلات ایران منعقد شد، انتقال و توزیع ۵۰۰ هزار قطعه از این نوع ماهی به فروردین ماه سال آینده موکول شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی ماهیان زینتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۴۲۶۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گزارش آخرین وضعیت سیل در خراسان‌جنوبی 

ایسنا/خراسان جنوبی معاون مدیریت بحران استانداری خراسان‌جنوبی گفت: با توجه به بارندگی‌های شبانه‌روز گذشته ۴۰۰ روستا درگیر سیل شدند و تمامی تیم‌های مدیریت بحران در آماده‌باش کامل هستند.

محمودرضا تیمورپور، در گفت‌وگو با ایسنا گفت:در اثر بارندگی‌های شبانه‌روز گذشته حدود ۴۰۰ روستا در خراسان جنوبی درگیر سیل شدند.

وی بیان کرد: تیم‌های مدیریت بحران استان برای اعزام به مناطق سیل‌زده در آمادگی کامل هستند و در هر روستا و یا منطقه‌ای که مسیر دسترسی بازگشایی شود سریعا تیم‌های ارزیاب برای بررسی میزان خسارات و گزارش‌ها اعزام می‌شوند.

تیمورپور گفت: با توجه به بارندگی‌های شب و روز گذشته بیشترین بارندگی در روستای بیشه خوسف به میزان ۶۰ میلی‌متر بوده است.

معاون مدیریت بحران استانداری خراسان‌جنوبی بیان کرد: بارندگی‌های گزارش شده امروز مربوط به محورهای بیرجند_ خوسف، بیرجند_قاین، بیرجند_سربیشه و سربیشه_درح و در سایر نقاط به صورت نقطه‌ایی ممکن است بارندگی باشد.

وی بیان کرد: محورهای شهداد به نهبندان نیز به دلیل عدم ایمنی مسدود بوده و محورهای طبس به خرو، بیرجند به شوشود، دهک به مختاران و کلیه راه‌های فرعی بخش سرداران خوسف به سرچاه عماری به دلیل طغیان رودخانه مسدود است.

تیمورپور با اشاره به اینکه بیشترین خسارات مربوط به شهرستان خوسف و نهبندان است، یاداور شد: به برخی از راه‌ها و ابنیه‌های روستایی، آبنماها، بخش کشاورزی، قنوات، اراضی زمین‌های کشاورزی نیز خسارت وارد شده است.

معاون مدیریت  بحران استانداری خراسان‌جنوبی بیان کرد: عملیات امدادرسانی به مناطق سیل‌زده با همکاری همه گروه‌های آغاز شده و از بخش خصوصی و معادن نیز برای استفاده از ماشین‌آلات سنگین کمک گرفته شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • لزوم آغاز عملیات اجرایی احداث ایستگاه مسافربری بیرجند
  • آماده همکاری مشترک مطالعاتی با دانشگاه محقق اردبیلی هستیم
  • خسارت ۳۹۰ میلیاردی سیل به باغات خراسان شمالی
  • خسارت ۳۹ میلیارد تومانی سیلاب به حوزه کشاورزی خراسان شمالی
  • میدان عرضه دام در چهارمحال‌وبختیاری احداث می‌شود
  • واحد‌های بزرگ پرورش مرغ گوشتی در قم احداث می‌شود
  • بهره‌برداری از ایستگاه تحقیقات ماهیان زینتی محلات در سال آینده
  • برداشت گل محمدی از ۵۰۰ هکتار از گلزار‌های خراسان شمالی
  • همایش زائران حج تمتع خراسان جنوبی به روایت تصویر
  • گزارش آخرین وضعیت سیل در خراسان‌جنوبی