Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، سیدجلال سیدمحمدی عصر سه شنبه در جلسه جذب سرمایه گذاری که در سالن اجتماعات فرمانداری صومعه سرا برگزار شد هدف از برگزاری این جلسه را شناسایی ظرفیت های بالقول شهرستان و برنامه ریزی برای بهره گیری از این ظرفیت ها عنوان کرد.

وی با بیان اینکه شهرستان صومعه سرا جزو شهرستان مهم گیلان است که در بخش ها و حوزه های مختلف توانمندی و ظرفیت های بسیاری دارد، افزود: نیازمند توجه و برنامه ریزی اصولی تر هستیم تا بتوانیم از این ظرفیت ها در راستای افزایش سطح درآمدزایی و اشتغال زایی بهره گیری شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار صومعه سرا با تأکید بر لزوم پشتیبانی و حمایت از فعالان این حوزه از سوی مسئولان، گفت: تأکیدات مقام معظم رهبری در راستای حمایت از تولید ملی و تحقق اقتصاد مقاومتی سبب شد تا دولت در راستای بهره گیری از ظرفیت ها و توانمندی های داخلی و فراهم کرده زمینه توسعه اقتصادی اقدام کند.

وی در ادامه با بیان اینکه صومعه سرا در بسیاری از بخش ها جزو چندین شهرستان اول استان گیلان محسوب می شود، تصریح کرد: صومعه سرا در زمینه کشاورزی دارای بیشترین اراضی شالیزاری، دومین تولید کننده برنج، اجرای بیشترین میزان طرح توسعه تجهیز شالیزارها در گیلان است که نشان دهنده توجه مسئولان در کنار تلاش کشاورزان و سرمایه گذاران بوده که در صورت بهره مندی خوب از این ظرفیت ها می تواند زمینه ساز توسعه همه جانبه باشد.

راه اندازی واحدهای بوم سبب تقویت گردشگری روستایی

سید محمدی به ظرفیت گردشگری در حوزه روستایی شهرستان صومعه سرا اشاره و بیان کرد: توجه به راه اندازی واحدهای بوم گردی سبب تقویت گردشگری روستایی شده و بستر لازم برای برنامه ریزی و بهره گیری بیشتر از این فضا را فراهم کرده است.

وی بر لزوم حل مشکلات سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری در شهرستان صومعه سرا تأکید کرد و افزود: بر اساس پیگیری های صورت گرفته متاسفانه موانعی در دستگاه های اجرایی وجود دارد که مانع جذب سرمایه گذار می شود.

فرماندار صومعه سرا با بیان اینکه سیستم های اداری باید هموار کننده مسیر جذب سرمایه گذاران بوده نه اینکه خود مانعی بر مسیر جذب سرمایه گذاران باشند، ادامه داد: این مانع تراشی ها سبب می شود که بسیاری از فعالان بخش خصوصی که علاقه مند به سرمایه گذاری در استان گیلان و شهرستان هستند به دلیل طوالانی شدن فرآیند کار از ادامه راه منصرف می شوند.

وی بر ضرورت پیش بینی یک راهکار اساسی برای حل موانع و کوتاه تر شدن فرآیند جذب بخش خصوصی و سرمایه گذار تأکید کرد و گفت: امیدواریم بتوانیم با برداشتن گام های اساسی در این زمینه بتواینم مسیر را برای ورود سرمایه گذاران فراهم کنیم.

وجود ۳۰۸ پهنه آبی در شهرستان صومعه سرا

سید محمدی در ادامه با اشاره به وجود ۳۰۸ پهنه آبی (آب بندان) در شهرستان صومعه سرا، اظهار کرد: در سطح استان صومعه سرا بیشترین پهنه آبی را دارد و به عنوانی یکی از ظرفیت های مهم برای اشتغالزایی محسوب می شوند که در صورت توجه می توانیم از ابعاد مختلف آن آورده مالی و اقتصادی شهرستان را افزایش دهیم.

وی با بیان اینکه یکی از مهم ترین ابعاد بهره برداری از آب بندان ها تأمین آبی زراعی اراضی کشاورزی است، ادامه داد: عدم لایروبی آب بندان های در سال های گذشته به دلیل بی توجهی به این ظرفیت عظیم سبب شده تا نتوانیم به درستی از ظرفیت کامل آنها بهره داری کنیم.

فرماندار صومعه سرا با اشاره به بهره گیری از ظرفیت بخش خصوصی در این زمینه، تصریح کرد: براساس برنامه ریزی ها مقرر شد در هر بخش شهرستان صومعه سرا ۱۰ آب بندان را به بخش خصوصی به شرط داشتن سرمایه و طرح مناسب واگذار شود.  

وی به ظرفیت بالای شهرستان صومعه سرا در زمینه زراعت چوب اشاره کرد و گفت: صنعت زراعت چوب در سطح کشور صنعتی فراموش شده است که به صورت مناسب به آن توجه نشده است. شهرستان صومعه سرا دارای اراضی مستعد صنوبرکاری است که ظرفیت خوبی برای استان گیلان و کشور محسوب می شود و نیازمند توجه ویژه به موضوع زراعت چوب در این شهرستان شود.

سید محمدی با اشاره به وجود برخی موانع که سبب ایجاد نگرانی با زراعان چوب در شهرستان را فراهم کرده است، تأکید کرد: تعیین تکلیف زمین های در اختیار زارعان از سوی منایع طبیعی، اهدای نهال های زوده بازده صنوبر و همچنین حمایت از صنوبرکاران از مهم ترین انتظارات زارعان چوب از مسئولان و متولیان امر است.

وی همچنین به وجود بخش اعظمی از تالاب در حوزه شهرستان صومعه سرا اشاره و با بیان اینکه متاسفانه در تمام این سال ها شهرستان از ظرفیت های تالاب بی بهره بوده است، ادامه داد: باید گردشگری تالاب راه اندازی شود تا سبب رونق اقتصاد روستاهای حاشیه تالاب و شهرستان صومعه سرا شود.

کد خبر 4800688

منبع: مهر

کلیدواژه: فرمانداری صومعه سرا جذب سرمایه گذاری طرح زراعت چوب بوشهر انتخابات مجلس شورای اسلامی ایلام بارش برف تعطیلی مدارس گرگان قزوین مجلس شورای اسلامی یاسوج شهرکرد خطبه های نماز جمعه بیرجند هفته پژوهش بارش باران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۴۲۷۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایشگاه اکسپو فرصتی برای ارائه ظرفیت‌های سرمایه گذاری سیستان و بلوچستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز سیستان و بلوچستان، غرفه سیستان وبلوچستان هم کانون توجه سرمایه گذاران داخل و خارجی قرار گرفته است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • زنجان چه ظرفیت‌های صادراتی دارد؟
  • همه باید در مسیر گره‌گشایی از مشکلات تولید گام بردارند
  • پلیس مانع ایجاد هرج و مرج در ورزشگاه فیروزآباد شد
  • آماده‌باش دستگاه‌ها برای بارش‌های پیش رو
  • نمایشگاه اکسپو فرصتی برای ارائه ظرفیت‌های سرمایه گذاری سیستان و بلوچستان
  • گرگان ۹۰ هزار دانش آموز دارد /هزینه پروانه ساخت و ساز مانع مولدسازی
  • خودروی سواری در تصادف با میکسر مچاله شد
  • شهروندان از شنا در آب‌های جمع شده ناشی از رواناب‌ها و سدهای خاکی خودداری کنند
  • افتتاح پل روستای نوخاله در شهرستان صومعه سرا
  • افتتاح پل روستای نوخاله شهرستان صومعه سرا