Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید زین العابدین موسوی در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن اشاره به بارش بی سابقه 112.5میلی متر باران ظرف روز گذشته در آبادان افزود: روز گذشته از صبح تا 6 بعد از ظهر تنها 6 میلی متر بارندگی داشتیم اما پس از آن به یک باره شاهد بارش بی سابقه باران بودیم.

وی اظهار کرد: با توجهه به تشکیل کمیته بحران و برگزاری جلسات مرتب ظرف دیروز و پریروز نقاط ضعف شناسایی شد و توانستیم تا حدود زیادی مشکل آبگرفتگی را برطرف کنیم به طوریکه در مناطقی همچون امیری و احمدآباد این مشکل ظرف دو ساعت برطرف شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه مشکل آبگرفتگی معابر در بخش مرکزی و اروندکنار به اندازه شهر آبادان نبود، تصریح کرد: از شب گذشته تاکنون نیروهای شهرداری، آبفا، پالایشگاه، اداره بندر و عتبات دست به دست یکدیگرداده تا در جهت رفع مشکل آبگرفتگی معابر هر چه می توانند انجام دهند.

فرماندار ویژه شهرستان آبادان یادآور شد: به منظور کمک به تسریع در امر تخلیه مناطق از آب تجمیع شده ناشی از بارندگی بی سابقه،2 دستگاه پمپ را معاونت عمرانی استانداری در اختیار ما قرار داد ضمن اینکه 2 تیم تخصصی نیز از بندرامام برای کمک به رفع بحران اعزام شدند.

به گفته موسوی، سوای از دستگاههای پمپاژ آب مربوط به شهرداری و آبفا، اداره بندر2 دستگاه پمپ، جهادکشاورزی 3 دستگاه پمپ و پالایشگاه 2 دستگاه پمپ را در اختیار کمیته بحران شهرستان قرار دادند تا موضوع رفع آبگرفتگی معابر با سرعت بیشتری دنبال و به انجام برسد.

وی با بیان اینکه در حال حاضردر بسیاری از مناطق آبگرفتگی برطرف شده است، افزود: در چند نقطه از شهر همچون کوی ولیعصر، زمین شهری، ذوالفقاری به ویژه ایستگاه پنج، چهل و سی متری و امیرآباد هنوز وضعیت مناسبی ندارند و در حال حاضر نیز دو تیم تخصصی اعزامی که از دیشب کارشان را آغاز کرده اند همچنان مشغولند، انتظارمان آن است که ظرف امشب و یا در نهایت فردا صبح مشکل آبگرفتگی معابر رفع شود.

وی اظهار کرد: ادارات عضو ستاد بحران نیز به صورت منطقه به منطقه و با نظارت معاونت عمرانی فرانداری مشغول فعالیت هستند، خوشبختانه هماهنگی های انجام شده در جلساتی که پیشتر و با حضور اعضای اصلی ستاد بحران همچون شهرداریها، آبفا، منطقه آزاد و پالایشگاه انجام شد در رفع مشکل آبگرفتگی در بسیاری از مناطق شهری تاثیرگذار بود.

رئیس ستاد بحران شهرستان آبادان تصریح کرد: از شب گذشته نیز هلال احمربا تشکیل کمیته ای تخصصی و فراهم سازی امکانات مورد نیاز، اقدام به برپایی تعداد زیادی چادر در محل سالن ولیعصر مجموعه دهداری واقع در بلوار دهداری کرده اند تا در صورت نیاز شهروندانی که در اثر آبگرفتگی منازلشان نیاز به کمک و اسکان دارند این کار به طور سریع انجام شود.

موسوی یادآور شد: البته برخی از شهروندانی که به فرمانداری مراجعه و اعلام کردند که خانه هایشان دچار آبگرفتگی شده در این محل اسکان دادیم اما برخی ها نیز حاضر به انجام این کار نشدند هر چند که با اطلاع رسانی که در این باره و از طریق صدا و سیما انجام شد، کسی مراجعه نکرد.

وی گفت: بیشترین منطقه ای که خانه هایش به دلیل مشکلاتی که در شبکه فاضلاب آن مناطقه هست، دچار آبگرفتگی شد فیه (به ویژه لاله 7 و 8) بود که نیروها همچنان در حال فعالیت در این منطقه اند البته در شهرک دریا و کوی ذوالفقاری نیز شاهد آبگرفتگی منازل بودیم اما نه به اندازه ای که در لاله 7 و 8 بود، بیشتر منازل حیاط شان مملو از آب شد و برخی ها هم که آب به درون اتاقهایشان نیز نفوذ کرد و این به دلیل شدت و میزان بالای بارندگی بود.

وی با اشاره به آماده باش کامل ستاد بحران افزود: تمام اعضای ستاد بحران به طور شبانه و تا اتمام کامل مشکل همچنان پای کار باقی می مانند تا مناطق مشکلشان حل شود، برای مدیران دستور عدم خروج از منطقه صادر شده است.

وی درباره قطعی برق مناطق نیز اظهار کرد: قطعی برق در برخی مناطق آبادان اتفاق افتاد اما نیروهای اداره برق در کمترین زمان ممکن (حداکثر 20 دقیقه) نسبت به رفع مشکل خاموشی ها اقدام کردند.

وی با تاکید بر اینکه گزارشی از تخریب منازل نداشتیم، تصریح کرد: موضوع تنها در حد آبگرفتگی منازل یا در حیاط و یا گاها در اتاقها بوده است، نه تخریب منزلی و نه آسیب دیدگی ناشی از تخریب منزل داشته ایم، البته مواردی از چکه کردن سقف منزل به دلیل ایزوگام نبودن سقف داشته ایم که برای کمک به آنها نیز اقدام شده است.

فرماندار ویژه شهرستان آبادان یادآور شد: با توجه به برنامه ریزی های انجام شده و استقرار یک دستگاه پمپ مربوط به پالایشگاه، در الوانیه و حاشیه بهمنشیر نیز گزارشی از ورود آب به داخل منازل نداشتیم در حالیکه در دفعات قبلی این اتفاق رخ داده بود.

موسوی گفت: هیچ یک از دستگاههای پمپاژ خاموش نبودند مگر تلمبه خانه ایستگاه فیه که به منظور جلوگیری از ورود آسیب جدی به تجهیزات در اثر شدت بارندگی برای ساعاتی خاموش شد.

کد خبر 4800733

منبع: مهر

کلیدواژه: فرمانداری آبادان آبگرفتگی معابر بوشهر انتخابات مجلس شورای اسلامی ایلام بارش برف تعطیلی مدارس گرگان قزوین مجلس شورای اسلامی یاسوج شهرکرد خطبه های نماز جمعه بیرجند هفته پژوهش بارش باران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۴۲۸۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش شدید باران در عربستان+فیلم/ هشدار قرمز صادر شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسکای نیوز، مقامات عربستانی امروز چهارشنبه مدارس را در برخی مناطق این کشور به علت بارش شدید باران و راه افتادن سیل تعطیل کردند.

منابع خبری تصاویری از آبگرفتگی معابر و گرفتار شدن خودروها در سیل در در منطقه القصیم عربستان منتشر کردند.

مقامات عربستانی برای این منطقه که حدود ۵ میلیون نفر جمعیت دارد و برخی مناطق دیگر از جمله منطقه الشرقیه مشرف به خلیج فارس و نیز ریاض و مدینه در نزدیکی دریای سرخ در غرب این کشور هشدار قرمز صادر کردند.

منابع هواشناسی عربستان درباره باران همراه با وزش باد شدید و کاهش دید افقی، بارش تگرگ و به راه افتادن سیل و رعد و برق در این مناطق به شدت هشدار داد.

مدارس در منطق الشرقیه و ریاض غیرحضوری شد. شهر ریاض نیز امروز دچار آبگرفتگی شد.

کد خبر 6094268

دیگر خبرها

  • ۱۷۰۰ نیروی شهرداری برای رفع آب‌گرفتگی معابر کرمانشاه پای کار هستند
  • بارش شدید باران در عربستان+فیلم/ هشدار قرمز صادر شد
  • ۱۷۰۰ نیروی شهرداری برای رفع آبگرفتگی معابر کرمانشاه پای کارند
  • رگبار و رعد وبرق در تهران/ احتمال آبگرفتگی معابر
  • هشدار جدی آبگرفتگی و وقوع سیلاب در رودخانه‌های کردستان
  • چهار هزار میلیارد ریال صرف احداث طرح های جمع آوری آبهای سطحی و ساماندهی آبگرفتگی معابر کرج شده است.
  • ‌آغاز فعالیت سامانه بارشی از امشب در فارس‌/ مراقب آبگرفتگی معابر باشید
  • آبگرفتگی معابر شهر ایلام بر اثر شدت بارش باران
  • امواج بارشی آذربایجان‌غربی را فرا می‌گیرد
  • فعالیت امواج بارشی و وزش باد شدید از اواخر وقت امروز در آذربایجان‌غربی