Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام محمدباقر برقراری روز سه شنبه در آیین گرامیداشت شهادت دکتر مفتح و سالروز وحدت حوزه و دانشگاه در دانشگاه آزاد اسلامی واحد ملایر افزود: خون مطهر شهید مفتح موجب ترقی این ۲ حوزه شده است.

وی تاکید کرد: حوزه و دانشگاه در اهداف متعالی باید با هم متحد باشند و با علوم انسانی و علوم روز، کشور را آباد، مستقل و دشمن‌شکن قرار دهند و یک ثبات واقعی را در تمامی عرصه‌ها به وجود آورند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه ملایر به اعطای سه سرمایه بدنی، غریضی و معنوی از سوی خداوند متعال به بشریت اشاره و بیان کرد: اگر این ۲ سرمایه بدنی و غریضی در خدمت سرمایه معنوی قرار گیرد، انسان رشد می‌کند.

حجت الاسلام برقراری افزود: چنانچه سرمایه بدنی و غریضی در خدمت معنویت، خدا و دستورات الهی قرار نگیرد، انسان سقوط می‌کند.

وی گفت: حوزه و دانشگاه ۲ بالی هستند که می‌توانند سرمایه‌های وجودی انسان را به دست معنویت بسپارند و خروجی آن امثال شهید شهریاری و احمدی روشن شود.

تعالی بشر؛ هدف اصلی حوزه و دانشگاه

رییس دانشگاه آزاد اسلامی همدان نیز بر لزوم وحدت بیشتر حوزه و دانشگاه تاکید کرد و افزود: این وحدت موجب مشترک شدن نگاه این ۲ نهاد به هستی می‌شود.

مرتضی قائمی بیان کرد: زمانی بین حوزه و دانشگاه وحدت ایجاد می‌شود که در مبنا و هدف آنها وحدت وجود داشته باشد.

وی هدف اصلی در حوزه و دانشگاه را تعالی بشر عنوان کرد و گفت: اگر هدف رفاه بشر و لذت محوری باشد، دیدگاه لیبرال وارد شده و این ۲ نهاد از یکدیگر فاصله می‌گیرند.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی همدان وحدت در گفتمان، مبانی معرفتی و شناختی، ارزش‌گذاری در ارزش‌های انسانی و اخلاقی و وحدت در هدف را عاملی موثر در نزدیک کردن ۲ نهاد حوزه و دانشگاه برشمرد.

قائمی همچنین وحدت در توحید محوری، معاد اندیشی، مسوولیت‌محوری و هدف‌گذاری را از دیگر عوامل در ایجاد وحدت بین حوزه و دانشگاه عنوان و بیان کرد: اگر مبنای سکولار داشته باشیم، از حوزه فاصله می‌گیریم.

به گفته وی اساتید باید معاد اندیش، توحیدمحور و مسوولیت‌مدار باشند و همه باید مبنای خودی دینی را بشناسیم و از آن فاصله نگیریم.

قائمی بر تلاش برای تحقق دانشگاهی توحیدمدار و حوزه‌ای توحیدمحور تاکید کرد و افزود: حوزه و دانشگاه در هدف یکی هستند، هر چند با هم فاصله مکانی داشته باشند.

بیانیه گام دوم انقلاب؛ وظیفه مهم حوزه و دانشگاه

رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ملایر نیز حوزه و دانشگاه را ۲ نهاد تاثیرگذار در کشور دانست و اظهار داشت: اگر ارتباط بیشتری بین این ۲ نهاد برقرار شود، می‌توانیم شاهد جامعه‌ای رو به رشد از نظر معنوی و علمی باشیم.

محمدعظیم خدایاری به گفتمان‌سازی در گام دوم انقلاب به عنوان یکی از اهداف مهم حوزه و دانشگاه اشاره و بیان کرد: هر ۲ نهاد موظف به حرکت در راستای تحقق فرامین رهبر معظم انقلاب در گام دوم انقلاب و رسیدن به تمدن نوین اسلامی هستند.

وی ادامه داد: هرگاه بین حوزه و دانشگاه به ویژه قبل از انقلاب اسلامی فاصله ایجاد شد، به جامعه آسیب زد.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ملایر علم و فناوری، اقتصاد، عدالت و مبارزه با فساد را از جمله توصیه‌های رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب عنوان کرد و افزود: با وحدت حوزه و دانشگاه می‌توانیم به اهداف بلند انقلاب اسلامی دست پیدا کنیم.

خدایاری ادامه داد: این ۲ نهاد تاثیرگذار می‌توانند کار علمی و پژوهشی و گفتمان‌سازی انجام و نیروهای انسانی متناسب با ۴۰ ساله دوم انقلاب تربیت و تحویل جامعه دهند.

۲۷ آذر سالروز شهادت دکتر مفتح به نام روز وحدت حوزه و دانشگاه نامگذاری شده است.

برچسب‌ها دانشگاه آزاد اسلامی همدان ملایر همایش

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دانشگاه آزاد اسلامی همدان ملایر همایش دانشگاه آزاد اسلامی همدان ملایر همایش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۴۲۹۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری آیین معارفه مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی همدان

به گزارش خبرگزاری مهر، آیین تکریم و معارفه فرمانده حوزه بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی همدان با حضور غلامرضا خاکساری سپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان همدان، حجت الاسلام رضا محمدی مسول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان همدان، حمید پورحسینی مسئول بسیج دانشجویی استان همدان برگزار شد؛ در این مراسم ضمن تقدیر از زحمات حسین زیادی، محمد حسین عزیزی به عنوان فرمانده حوزه بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی همدان معرفی شد.

کد خبر 6092430

دیگر خبرها

  • ظهور تحول در دانشگاه های جهان را باید نتیجه خون‌های ریخته شده در غزه دانست
  • برگزاری آیین معارفه مسوول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی همدان
  • برگزاری آیین معارفه مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی همدان
  • تشکل جامعه اسلامی در حوزه سیاست‌گذاری دانشگاه اثرگذار بوده است
  • الگوی مکتب دانشگاهی انقلاب اسلامی را استخراج کردیم
  • جهان ایران را به عنوان قدرت برتر پذیرفت
  • عملیات «وعده صادق» امید به مقاومت در سایر کشورها را افزایش داد
  • بودجه دولتی برای حوزه‌های علمیه | جمع مبلغ نهاد‌های فرهنگی و مذهبی ۶۷ هزار میلیارد تومان!
  • شهرداری همدان ۵۰ میلیارد تومان به حوزه پژوهش اختصاص داد
  • دیدار مدیران مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(س) با رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان+تصاویر