Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب اهواز ضمن عذرخواهی از مردم این شهرستان، گفت: ظرف مدت زمان ۴۸ تا ۷۲ ساعت دیگر آب از مناطق درگیر آبگرفتگی در اهواز خارج خواهد شد و وضعیت به حالت عادی باز خواهد گشت.

بهنام مریدی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به آخرین وضعیت دفع آب های سطحی پس از بارندگی شب گذشته در شهرستان اهواز و آبگرفتگی بسیاری از خیابان ها و معابر این شهرستان اظهار کرد: شب گذشته در مدت سه ساعت حدود ۹۰ میلیمتر بارندگی داشتیم و این حجم بارندگی در طول این مدت زمان وارد شبکه و کانال های دفع آب های سطحی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: شبکه فاضلاب و همچنین کانال های دفع آب های سطحی شهر اهواز توانایی ورود این حجم از آب را برای ورود ندارند و این مساله باعث شد تا شاهد پس زدگی فاضلاب و همچنین ورود آب به معابر شهر اهواز باشیم.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب اهواز تصریح کرد: زمانی که کانال دفع آب های سطحی در شهر اهواز وجود نداشته باشد، آب باید وارد شبکه فاضلاب شود و فاضلاب اهواز نیز عملا توان و کشش دفع آب های سطحی را ندارند و این مساله باعث می شود تا شاهد ورود آب به معابر و آبگرفتگی خیابان ها باشیم.

مریدی با بیان اینکه اگر در طول روز بارندگی بیشتر از ۱۰ میلیمتر باشد، شبکه فاضلاب آب را پس می زند و نمی تواند آن را دفع کند، گفت: این مساله باعث می شود تا در دفع فاضلاب و همچنین دفع آب باران در شهر اهواز دچار مشکل شویم. با توجه به اینکه ۹۰ میلیمتر باران در سه ساعت وارد شبکه شد، شاهد چنین وضعیت آبگرفتگی در اهواز هستیم.

وی ادامه داد: اگر این بارش ها با تعلل و در طول بازه زمانی بیشتری می بارید، شاید می توانستیم به شکلی این آب ها را مدیریت کنیم اما حجم ۹۰ میلیمتری بارندگی در سه ساعت شرایط را بسیار دشوار کرد و برای شبکه فاضلاب اهواز مشکلاتی را ایجاد کرد.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب اهواز عنوان کرد: آبی که در سطح خیابان ها وجود دارد، خطوط فاضلاب شهر اهواز را دچار مشکل می کند و تا زمانی که این آب ها دفع نشوند، قطعا با مشکلات در بحث فاضلاب نیز مواجه هستیم.

مریدی گفت: همه ایستگاه های پمپاژ و پمپ های دفع فاضلاب در مدار و در حال کار هستند تا شرایط دفع فاضلاب بهبود پیدا کند اما توان آن ها محدود است. در این زمینه باید گفت که خیابان ها و مناطقی که در حال حاضر دچار آبگرفتگی هستند، ظرف مدت زمان ۴۸ تا ۷۲ ساعت دیگر آب از مناطق خارج خواهد شد و وضعیت به حالت عادی باز خواهد گشت.

وی با اشاره به ورود آب به درون برخی از خانه های مردم در شهر اهواز اظهار کرد: از همه مردم شهر اهواز که در طول این مدت زمان، دچار مشکلات فراوانی شدند عذرخواهی می کنم. ما همه تلاش را خواهیم کرد تا در سریعتر زمان ممکن شرایط اهواز به حالت عادی بازگردد.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب اهواز خاطرنشان کرد: تا زمانی که شبکه دفع آب های سطحی که متولی اجرای آن شهرداری اهواز است، ایجاد نشود، هر زمان که بارندگی در اهواز بیش از ۱۰ میلیمتر باشد، اهواز را آب خواهد گرفت.

مریدی گفت: آب اکنون در برخی از مناطق فروکش کرده و خشک شده است اما برخی از مناطق نیز دچار آبگرفتگی هستند و در این زمینه تلاش خواهیم کرد تا آب ظرف مدت ۴۸ ساعت یا ۷۲ ساعت آینده کاملا از اهواز خارج شود.

لینک کوتاه: asriran.com/002xBa

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: اهواز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۴۴۶۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قصه فاضلاب بندرعباس و تدبیر دولت ‌برای پایان بی‌تدبیری‌ها

بخش عمده‌ای از مطالبه عمومی مردم بندرعباس با عزم جدی که در دولت سیزدهم دیده می‌شود بالاخره قرار است بعد از سال‌ها وعده ‌وعید نهایتا تا سال آینده به نتیجه برسد و بخش مهمی از فاضلاب شهر جمع‌آوری و مشکلات فعلی به حداقل برسد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، فاضلاب یکی از مهم‌ترین مشکلات سالیان اخیر در شهر بندرعباس بود که به ویژه ورود آن به دریا موجی از اعتراضات مردمی و محیط زیستی را در پی داشت. 

بر همین مبنا در دولت گذشته طرح ساماندهی فاضلاب و انتقال پساب به صنایع غرب این شهر آغاز شد در آن دولت البته این طرح به نتیجه نرسید اما با آغاز به کار دولت سیزدهم شاهد پیشرفت چشمگیر این پروژه هستیم. 

استاندار هرمزگان در این رابطه گفت: پروژه فاضلاب یکی از نیازهای اساسی شهر بندرعباس است، این پروژه در ابتدای دولت یک بخش توسعه محدود بود کل قراردادهای منعقد شده آن نهایتا 17 میلیارد تومان بود اما الان به بیش از 3 هزار میلیارد تومان قرارداد رسیده که بخشی قابل توجهی نیز پرداخت شده است. 

وی با تاکید بر اینکه پیشرفت پروژه قابل قبول است و 3 فاز از پروژه به پایان رسیده افزود: سه فاز دوم هم آغاز شده و پیشرفت مناسب و مطابق برنامه دارند یک سری مشکلات هم وجود دارد یکی از مسائل ثبت سفارش و مسائل ارزی است که برای تامین آن از تهران پیگیری خواهیم کرد.

استاندار هرمزگان با اشاره به لزوم پوشش کامل شهر بندرعباس در این طرح اظهار داشت: این پروژه بالغ بر 6 هزار میلیارد تومان اعتبار می‌خواهد این میزان همه فاضلاب بندرعباس را پوشش نمی‌دهد اما مشکل اساسی را حل می‌کند اما لازم است این پوشش به تمام سایر طرح‌ها از جمله نهضت ملی مسکن و مسکن مهر نیز برسد.

وی با تاکید بر اینکه با برنامه ریزی صورت گرفته و پیش‌بینی آینده شهر بندرعباس این پروژه 15 سال آینده نیاز شهر را پوشش می‌دهد گفت: برنامه داریم تا سال 1404 این پروژه و بخش‌هایی که آغاز شده به پایان برسد فعلا متناسب با برنامه، پروژه در حال انجام است.

استاندار هرمزگان ضمن بازدید از آخرین پیشرفت های فازهای ‌‌شش‌گانه این پروژه بزرگ ضمن برگزاری جلسه با مسئولان طرح، مسائل اصلی و مشکلات مهم پیش‌روی این پروژه را احصا کرد وی در خصوص مسائل دیرینه فاضلاب بندرعباس از جمله ورود فاضلاب برخی محلات به خورها و سپس به دریا و تصمیمات اخذ شده برای حل این مسائل با اشاره به سه مسئله مهم فاضلاب بندرعباس شامل ریختن مستقیم فاضلاب از برخی محلات به خورها، فرسودگی خطوط فاضلاب و شکستگی لوله‌ها و افزودن برخی تأسیسات برای رفع آلودگی فاضلاب گفت: بر همین اساس در جلسه مشترک مصوب شد از 130 کیلومتر بافت لوله و شبکه فرسوده در فاز اول 38 کیلومتر به فوریت آغاز شود. 

وی ادامه داد: پروژه ایجاد شبکه فاضلاب در محلاتی هم که فاضلابشان مستقیم به خورها می‌ریزد و در طرح اولیه فاضلاب دیده نشده‌اند با سرعت بیشتری از محل مولد سازی املاک دولت آغاز خواهد شد و تا 18 ماه آینده بخش عمده ای از فاضلابی که به خورها ریخته می‌شود جمع آوری کنیم و نوسازی لوله‌ها را نیز سرعت ببخشیم.  

حال با وجود پیشرفت قابل توجه این پروژه، آیا تاکنون طرح تصفیه فاضلاب و انتقال پساب به صنایع توانسته اثر مثبتی بر فاضلاب این شهر و مسائل محیط زیستی بگذارد؟

شجاعی مدیرعامل شرکت تامین و توسعه زیرساخت خلیج فارس در پاسخ به این سوال با اشاره به اینکه طرح ساماندهی فاضلاب و انتقال پساب با پیشرفت خوبی در حال انجام است گفت: در دو فاکتور مهم توانسته‌ایم فاضلاب شهر بندرعباس را به استانداردهای زیست محیطی برسانیم و سایر شاخصها نیز طی یک ماه آینده مورد ارزیابی از سوی محیط زیست استان قرار خواهد گرفت. 

به گزارش تسنیم، اما آنچه مهم است ذکر این مطلب است که بخش عمده ای از مطالبه عمومی مردم بندرعباس با عزم جدی که در دولت سیزدهم دیده می‌شود بلاخره قرار است بعد از سالها وعده و وعید نهایتا تا سال آینده به نتیجه برسد و بخش مهمی از فاضلاب شهر جمع آوری و مشکلات فعلی به حداقل برسد. 

.

انتهای پیام/864/.

دیگر خبرها

  • قصه فاضلاب بندرعباس و تدبیر دولت ‌برای پایان بی‌تدبیری‌ها
  • پاسخ عجیب آبفا خوی به بوی بد فاضلاب: مربوط به برخی فصول سال است!
  • رنجش شهروندان زابلی از پس زدگی آب فاضلاب در معابر + تصاویر
  • آماده باش تیم‌های عملیاتی نیشکر برای مقابله با آبگرفتگی
  • مشکل سرایت بنزین به آب‌های سطحی اهواز در حال رفع است
  • خسارت سیلاب به خط انتقال آب ۳ روستای دزفول
  • وضعیت عادی برق در اهواز / آبگرفتگی معابر به سرعت تخلیه شد
  • وعضیت عادی برق در اهواز / آبگرفتگی معابر به سرعت تخلیه شد
  • بارش ۳۰ میلی‌متر باران طی ۳۰ دقیقه در اهواز
  • دریچه‌های فاضلاب خیابان ادهم اهواز و دردسر‌های آن برای رانندگان به روایت فیلم