Web Analytics Made Easy - Statcounter

آمنه جمشیدی رودبار سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهار داشت: جهادکشاورزی استان گلستان ۱۸ هزار و ۹۰۰ بهره بردار خسارت دیده از سیل را پس از تشکیل پرونده به بانک های عامل معرفی کرد که در این راستا تاکنون حدود یک هزار و ۵۰ میلیارد ریال کمک بلاعوض به حساب آن ها واریز شده است.

به گفته وی، با بررسی صورت گرفته پس از سیل و آبگرفتگی امسال استان گلستان ۲۰ هزار و ۵۰۰ بهره بردار حوزه کشاورزی نیازمند کمک بلاعوض دولت شناسایی شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: یک هزار و ۶۰۰ بهره بردار دیگر خسارت دیده از سیل هم باوجود تشکیل پرونده به دلایلی هنوز کمک بلاعوض دولت را دریافت نکرده‌اند که سازمان جهاد کشاورزی گلستان موضوع را در دست پیگیری دارد.

معاون سازمان جهاد کشاورزی گلستان همچنین پرداخت یک هزار و ۲۳۰ میلیارد ریال وام به پنج هزار و ۵۰۰ نفر را مورد اشاره قرار داد و گفت: تاکنون ۱۸ هزار پرونده برای دریافت تسهیلات تشکیل و به بانک های عامل ارسال شده است.

جمشیدی رودبار افزود: نداشتن رغبت برخی بهره برداران کشاورزی بویژه اهل تسنن برای دریافت تسهیلات بانکی، دوره کوتاه بازپرداخت و میزان سود و نداشتن ضامن از جمله موانع شتاب گرفتن تسهیلات پرداختی به کشاورزان استان گلستان است.

به گفته وی، کشاورزان خسارت دیده استان گلستان ۲۹ هزار فرم خسارت را ثبت کرده و در انتظارند.

طبق مصوبه ۳۱ فروردین ماه ۹۸ هیات وزیران، پرداخت غرامت به بهره برداران کشاورزی متناسب با درصد خسارت و با تایید کارگروه استانی و همکاری بانک‌های عامل صورت می گیرد.

در هیمن رهگذر رییس سازمان جهادکشاورزی گلستان نیز به اقدامات بازسازی زیرساخت های خسارت دیده بخش کشاورزی استان در پی ابلاغ اعتبار توسط دولت اشاره کرد و گفت که لایروبی کانال‌های زراعی خسارت دیده از سیل، اولویت نخست این سازمان است.

مختار مهاجر افزود: بازسازی قنوات و جاده‌های بین مزارع گلستان در اولویت بعدی سازمان بوده تا کشاورزان مناطق درگیر سیل برای زراعت و برداشت و حمل محصول مشکل نداشته باشند.
به گفته وی، یک هزار و ۱۱۸ میلیارد ریال اعتبار برای بازسازی زیرساخت‌های کشاورزی خسارت دیده از سیل امسال به استان اختصاص یافته و اکنون هم پیگیر برگزاری مقدمات فراخوان جذب پیمانکار برای اجرای این طرح ها هستیم.

استان گلستان در مجموع ۲۴۰ هزار نفر بهره بردار حوزه کشاورزی دارد که سالانه افزون بر ۵ میلیون تن انواع تولیدات زراعی، باغی و دامی دارند.

بارش شدید، طوفان و جاری شدن سیلاب در روزهای پایانی سال قبل و ابتدای امسال موجب آبگرفتگی بخشی وسیعی از گلستان شد و خسارت‌های زیادی به بخش‌های گوناگون وارد کرد؛ خسارت وارده به بخش کشاورزی هم شامل زراعی، باغی، دام و طیور، آبزیان و تاسیسات زیربنایی ۱۹ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال از سوی کارشناسان سازمان جهادکشاورزی استان برآورد شد.

در جریان سیل امسال گلستان ۱۱ نفر نیز در شهرهای مختلف استان جان باختند.

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت بنزین بودجه 99 استان گلستان تسهیلات بانکی جمهوری اسلامی روزهای پایانی سال سیل قیمت خودرو قیمت بنزین بودجه 99 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۴۵۰۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این ۱۰۰ شرکت سال ۱۴۰۲ ارز نیمایی گرفتند | گمرک اسامی ارزبگیران را منتشر کرد

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تسنیم، اخیرا گمرک ایران در گزارشی آمار عملکرد ۱۰۰ وارد کننده اصلی کشور طی سال ۱۴۰۲ را با جزئیات تهیه کرده است. شرکت های بازرگانی دولتی ایران، آوا تجارت صبا، پشتیبانی امور دام و ماهیدشت کرمانشاه، خودروسازی مدیران، وزارت دفاع، پاک دیده، کرمان موتور، کوروش موتور، اکسون، غذایی کوروش، ذوب اهن، بهمن موتور، صبا پیشرو، طبیعت، ایران خودرو دیزل، داریا همراه پایتخت، فولاد مبارکه، کروز، سایپا و آرین موتور در صدر این لیست قرار دارند.

در این لیست واردات شرکت بازرگانی دولتی حدود ۴۲ درصد و کالای ترخیص شده شرکت پشتیبانی امور دام ۵۳ درصد کاهش یافته است. اما واردات شرکت ماهیدشت کرمانشاه حدود ۱۱۲ درصد و ترخیص اقلام مرتبط با وزارت دفاع ۱۲۳ درصد افزایش یافته است. واردات شرکت فولاد مبارکه تقریبا نصف شده اما ترخیص اقلام مرتبط با شرکت خدمات حمایت کشاورزی ۵۲درصد زیاد شده است.

در فهرست برترین های واردات ۱۴۰۲ واردات شرکت توسعه کشت و صنعت اکسون ۲۳۶ درصد افزایش یافته است.

چندی قبل بانک مرکزی هم اعلام کرده بود؛ جزییات ارز تخصیص یافته و تامین شده برای شرکت های مختلف را منتشر خواهد کرد. جزئیات این فهرست می تواند تا حدودی وضعیت اولویت دهی تخصیص ارز به شرکت ها و بنگاه های اقتصادی را شفاف کند و از این طریق می توان یک برآورد اولیه از میزان ارز دولتی و نیمایی تخصیص یافته به این شرکت ها در دست داشت.

کد خبر 847365 برچسب‌ها ارز - بازار داخلی خبر مهم وزارت دفاع بانک مرکزی

دیگر خبرها

  • کشت قراردادی پنبه در یک هزار هکتار از مزارع سیستان وبلوچستان اجرا می‌شود
  • ۵۴۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان، برآورد اولیه خسارت سیل به بخش کشاورزی
  • ۵۴۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان، برآورد اولیه خسارت سیل به بخش کشاورزی خراسان جنوبی
  • ۳۶۳ هزار هکتار از اراضی کشاورزی ایلام آفت‌زدایی شد
  • شرکت ملی نفت منطقه تربت‌حیدریه افزون‌ بر ۷۰۰ بازدید انجام داد
  • مدیران استان بوشهر برای رفع مشکلات کشاورزان پای کار باشند
  • خسارت جبران‌ناپذیره بهره‌برداران به دلیل کشت غیراصولی پسته
  • کشت غیراصولی پسته خسارت جبران‌ناپذیری به بهره‌برداران وارد کرده است
  • کیفیت‌سنجی بیش از ۳۵هزار تُن انواع کود وارده به استان گلستان
  • این ۱۰۰ شرکت سال ۱۴۰۲ ارز نیمایی گرفتند | گمرک اسامی ارزبگیران را منتشر کرد