Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-03@22:41:40 GMT

خطر انقضای بطری آب معدنی را جدی بگیرید

تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۱۴۵۵۰۶

خطر انقضای بطری آب معدنی را جدی بگیرید

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، بطری پلاستیکی که آب در آن نگهداری می‌شود، تاریخ انقضا دارد. به این ترتیب که مواد سمی موجود در پلاستیک هنگامی که در معرض گرمای زیاد قرار می‌گیرند، به داخل مایعات نفوذ می‌کنند.

این موضوع نه تنها می‌تواند بر طعم آب تأثیر بگذارد، بلکه می‌تواند یک خطر جدی برای سلامتی به وجود آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به طور مثال برای سیستم غدد درون ریز اختلال ایجاد کرده و باعث ایجاد مشکلات باروری، سرطان‌های مختلف، مشکلات عصبی و آسیب رساندن به سیستم ایمنی بدن می‌شوند.

اما چگونه تاریخ انقضا شما را از این موضوع مصون نگه می‌دارند؟ هیچ روشی برای پیش بینی دقیق زمانی که آب موجود در بطری دیگر برای آشامیدن مناسب نیست وجود ندارد ، اما هرچه بطری بیشتر در گردش باشد، احتمال اینکه در معرض گرما قرار داشته باشد یا به طور کلی شروع به تخریب کند، بیشتر است؛ از این رو متخصصان تاریخ انقضای این بطری‌ها را دو سال می‌دانند.

متخصصان معتقدند کیفیت آب می‌تواند به چندین عامل مختلف بستگی داشته باشد. آنها می‌گویند: حتی یک بطری پلاستیکی جدید که ساعت‌ها در یک کامیون تحویل گرم قرار دارد می‌تواند ترکیبات مضر و سمی را در آب داشته باشد. اما به طور کلی تا زمانی که، بلافاصله پس از خرید، آب را طولانی مدت در معرض حرارت شدید قرار ندهید و یک بار آن را در فریزر قرار دهید، آب باید کاملاً بی خطر باشد.

منبع: خبرآنلاین

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار سلامت دانستنی ها بطری های پلاستیکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۴۵۵۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چشمه اصلی آبگرم معدنی «موییل» در ارتفاعات دامنه کوه سبلان

دریافت 113 MB کد خبر 6095759

دیگر خبرها

  • امام جمعه اردبیل به سفیر اسرائیل در آذربایجان /ظاهرا آذری‌ها را موجودات نادانی فرض کرده که می‌تواند دروغ هایش را به ما بفروشد
  • چشمه اصلی آبگرم معدنی «موییل» در ارتفاعات دامنه کوه سبلان
  • دستگاه پرکن مایعات چیست و چند نوع هستند
  • تشخیص زودهنگام بیماری‌های کبد را جدی بگیرید
  • پژوهش جدید دانشمندان همه باورهای مربوط به کف پای صاف را رد کرد
  • درخواست کیهان برای حمایت از «طرح نور»: با ۱۱۰ تماس بگیرید!
  • سیلزدگان بلوچستان در معرض خطر بیماری مالاریا هستند
  • سیل‌زدگان بلوچستان در معرض خطر بیماری مالاریا
  • زیستگاه های مرجانی خلیج فارس در معرض خطر
  • سرو شراب با بطری در سریال پرحاشیه تلویزیون!