Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-30@23:16:11 GMT

این دارو روی «مغز» کودک اثر منفی می‌گذارد

تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۱۴۶۴۷۱

به گزارش فارس به نقل از دیلی‌میل، نتایج تازه‌ترین پژوهش‌ها حاکی از آن است داروهای ضد افسردگی در دوران بارداری ممکن است با تأثیر بخشی از مغز، احساس لمس کودک را تغییر دهد.

محققان یک گروه از موش‌های باردار را در معرض فلوکستین، یک داروی ضد افسردگی رایج که باعث افزایش سطح سروتونین در مغز می‌شود را قرار دادند؛ موش‌های تازه متولد شده هنگامی که پنجه‌های جلوی آنها خم شد، فعالیت غیرطبیعی از مغز داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این فعالیت غیرمعمول تا بزرگسالی ادامه یافت و نشان می‌دهد که داروهای ضد افسردگی ممکن است روی مغز تأثیر منفی بگذارد.

یک مطالعه جدید نشان می‌دهد، مصرف داروهای ضد افسردگی در دوران بارداری می‌تواند به طور دائمی روش پردازش در مغز کودکان را تغییر دهد.

افسردگی نوعی اختلال خلقی جدی است که باعث احساس مداوم غم و اندوه می‌شود و بر توانایی انجام فعالیت‌های روزانه تأثیر می‌گذارد.

طبق تحقیقات کلینیک مایو، حدود هفت درصد از زنان در دوران بارداری دچار افسردگی می‌شوند.

یک مطالعه  از پژوهشگران دانمارکی در سال ۲۰۱۳ نشان داد که افسردگی در دوران بارداری با زایمان زودرس، وزن کم هنگام تولد و خطر شش برابری افسردگی پس از زایمان مرتبط است.

نویسندگان این مطالعه جدید می‌گویند: پزشکان به طور فزاینده‌ای داروهای ضد افسردگی را برای بیماران باردار بدون درک کامل اثرات روی جنین تجویز می‌کنند.

برخی از تحقیقات حتی داروهای ضد افسردگی را در دوران بارداری با افزایش خطر نقص قلبی همراه کرده‌اند.

یان جونز، استاد روانپزشکی در دانشگاه کاردیف در ولز گفت: این یک مطالعه جالب است که درک ما از پیامدهای مصرف داروی SSRI در بارداری را می‌افزاید.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۴۶۴۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چکاپ‌های مهم برای بارداری در سنین بالا (فیلم)

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: فواید فوق العاده انجیر در دوران بارداری (فیلم) مهم‌ترین عوامل ناباروری در بانوان (فیلم) کدام مواد غذایی در زیبایی جنین تاثیر دارد؟ (فیلم)

دیگر خبرها

  • ارسال ۹۲ تن دارو به افغانستان
  • گرمایش جهانی چگونه بر وقوع بلایای طبیعی تاثیر می‌گذارد؟
  • چکاپ‌های مهم برای بارداری در سنین بالا (فیلم)
  • رتبه‌بندی داروخانه‌ها بر چه اساسی است؟
  • چکاپ‌های مهم برای بارداری در سنین بالا + فیلم
  • هزینه‌ها کلانی که هوش مصنوعی روی دست مایکروسافت می‌گذارد
  • فواید فوق العاده انجیر در دوران بارداری (فیلم)
  • این میوه از افسردگی جلوگیری می‌کند
  • بازی برای کودکان خیلی مهم است اما جایگاه ادبیات هم حفظ شود
  • قالیباف: نباید به مجلس ظلم شود، نخستین بار است که مجلس یازدهم جداول را به رأی نمایندگان می گذارد