Web Analytics Made Easy - Statcounter

در پی بازدید معاون گردشگری از سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح، امضای تفاهم‌نامه مشترک به منظور بهره‌مندی از ظرفیت‌های مشترک دو حوزه در دستور کار قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری شبستان، به نقل از روابط‌عمومی معاونت گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، «ولی تیموری» معاون گردشگری کشور ضمن بازدید از سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح  در نشست با سرتیپ دکتر مجید فخری معاون وزیر دفاع و رییس سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح، به احصای زمینه‌های همکاری مشترک پرداختند و طرفین از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های یکدیگر با هدف توسعه صنعت گردشگری کشور آشنا شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

بر مبنای این دیدار امضای تفاهم‌نامه مشترک در دستور کار قرار گرفت تا پس از بررسی مفاد و ترسیم چشم‌انداز پیش رو اقداماتی  از جمله تهیه اطلس‌های گردشگری، آماده‌سازی نقشه‌های گردشگری در مقیاس‌های مختلف، چاپ اقلام تبلیغات تخصصی مشترک، تهیه اپلیکیشن‌های کاربردی در حوزه گردشگری و نیز پیشبرد تحقیقات و پژوهش‌های مشترک به عنوان برنامه‌های عملیاتی مورد توجه قرار گیرد.

 

همچنین تصمیم بر آن شد تا از مطالعات میدانی و اطلس‌های تخصصی موجود در سازمان جغرافیایی از جمله کویر، جنگل و منابع آبی در برنامه‌ریزی، مطالعات و در نهایت تصمیم‌سازی‌های حوزه گردشگری به کار گرفته شود.

 

علاوه بر این با برقراری پلی میان منابع مطالعاتی گسترده سازمان جغرافیایی در زمینه طبیعت کشور شامل غار، دریا، اقلیم، تغییرات آب و هوایی و  پوشش گیاهی با بخش اکوتوریسم معاونت گردشگری، برنامه‌های اجرایی و تخصصی مشترک شکل خواهد گرفت.

 

 

پایان پیام/47

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد طرح ملی فهما کانون های مساجد اردبیل روزنامه خبرگزاری شبستان فهما قرآن کریم حوزه علمیه سازمان جغرافیایی گردشگری تفاهم نامه همکاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۴۸۵۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عزم جدی مقامات ایران و ازبکستان برای توسعه همکاری‌های فرهنگی

محمدعلی اسکندری سفیر کشورمان در ازبکستان با آزاد بیک نظربیک اف وزیر فرهنگ این کشور ملاقات کرد.

به گزارش ایسنا، در این دیدار راهکارهای تحقق اهداف تبیین شده توسط روسای جمهور در حوزه های تمدنی، فرهنگی و هنری به ویژه در سال 1403 بررسی شد.
 
در این نشست اسکندری سفیر کشورمان ظرفیت ها و توانمندی های کشورمان در حوزه فیلم و سریال، اسناد و مستند سازی، کتاب، موزه، موسیقی،تجهیزات فنی حوزه فرهنگ، شهرک های سینمایی و غیره را تشریح کرده و بر آمادگی کشورمان جهت همکاری های مستمر تاکید کرد.

در  این دیدار همکاری برای گرامیداشت  مفاخر علمی به صورت مشترک و همکاری فرهنگی در نهادهای منطقه  ای و بین المللی نیز بررسی شد.

آزادبیک نظربیک اف وزیر فرهنگ ازبکستان نیز ضمن مثبت خواندن و روبه رشد مناسبات در عرصه های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی،  بودن همکاری های دو جانبه، فرهنگ و تمدن مشترک را زیربنای مناسبی برای تقویت همکاری در تمامی زمینه اعلام کرد.

وی گفت امیدوار است با تهیه برنامه اقدام مشترک در حوزه فرهنگ، راهکارهای عملیاتی برای تحقق اهداف مورد نظر روسای جمهور ازبکستان و ایران را تدوین کنیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • همکاری وزارت علوم و معاونت علمی در حوزه دارایی‌های فکری
  • محور تحولات و حذف دشمن مشترک
  • تعاملات اقتصادی و سیاسی ایران با کشورهای دوست راهبرد برد- برد است
  • ظرفیت های استان تهران برای تعامل اقتصادی با «واسط»عراق مهیا است
  • ایران و زیمباوه با ارزهای ملی خود تعاملات اقتصادی انجام دهند
  • روابط ایران با سایر کشورها بر اساس راهبرد برد-برد است
  • توسعه روابط با کشورهای آفریقایی راهبرد اساسی ایران است
  • حسینی: گرایش سیاسی اکثر نمایندگان منتخب مجلس دوازدهم مشخص است / امیدواریم در مجلس دوازدهم تعامل سازنده بین نمایندگان و دولت بیشتر باشد + فیلم
  • امضای دو توافقنامه همکاری میان وزرای دفاع روسیه و قرقیزستان
  • عزم جدی مقامات ایران و ازبکستان برای توسعه همکاری‌های فرهنگی