Web Analytics Made Easy - Statcounter

پنجمین کنفرانس بین‌المللی پل سازی، با حضور وزیر راه و شهرسازی به میزبانی دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار شد.

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، مهندس محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در این کنفرانس بین‌المللی گفت: بودجه عمرانی در سال آینده با رشد ۴۴ درصدی نسبت به امسال همراه بوده است

وی افزود: پیشرفت و توسعه بدون باور قلبی رخ نمی‌دهد و آن باور، این است که کشور را باید خودمان بسازیم و ظرفیت انسانی ما فراتر از آنچه در کشور جذب می‌شود، است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مهندس اسلامی تصریح کرد: تعداد طرح‌های در دست اجرا در کشور اگر چه طولانی شده است، اما همواره به دنبال یافتن الگو‌های مناسب و بهره گیری از بخش غیردولتی بوده ایم.

وی با بیان اینکه ۲۲۰ هزار کیلومتر راه روستایی و شهری در کشور داریم که ۱۲ هزار میلیارد تومان برای نگهداری آن نیاز داریم گفت: بودجه عمرانی در سال پیش رو ۱۱ هزار میلیارد تومان است که نسبت به امسال رشد ۴۴ درصدی داشته است.

وزیر راه و شهرسازی گفت: باید هزار و ۱۰۰ کیلومتر راه آهن تا پایان دولت اضافه شود و امسال در بودجه تلاش شده است از سرمایه گذاری بخش خصوصی استفاده بیشتر شود.

مهندس اسلامی ادامه داد: یکی از پیوست‌های هر طرحی، پیوست مالی است تا توسعه پایدار عملیاتی شود و از روال سنتی استفاده از بودجه دولتی فاصله بگیریم.

وزیر راه و شهرسازی در ادامه گفت: پیوند دانشگاه و صنعت باید وجود داشته باشد تا دانش به روز باشد. امروز در بحث قیر در مقوله ترکیبات و سازگاری با محیط نیاز به دانش و علم روز کاملاً احساس می‌شود که همین نگاه در ساخت و نگهداری از پل‌ها نیز باید باشد.

وی افزود: شرکت‌های پیمانکاری باید متصل به دانش روز باشند تا دانشگاه نشاط داشته باشد و فناوری موثر و ماندگار خلق کند.

در ادامه این مراسم از برترین‌های صنعت پل سازی کشور مبتنی بر دانش و فناوری با حضور وزیر راه و شهرسازی تقدیر شد.

 

آغاز پروژه پایش سلامت پُل‌ها

دکترعلیرضا رهایی رییس پنجمین کنفرانس بین‌المللی پل‌سازی گفت: پروژه‌های پایش سلامت پل‌ها را آغاز کرده‌ایم و اکنون در آزاد راه تهران - شمال در حال اجرا است اما با توجه به اهمیت موضوع باید ارتباط دانشگاه و مدیران دولتی در این زمینه بیشتر شود.

وی افزود: در این کنفرانس باتوجه به دعوتی که از همه محققان از کشورهای مختلف داشتیم به دلیل برخی مشکلات عده ای از آنها نتوانستند در کنفرانس حضور یابند اما مقالات آنها ارائه می شود.

دکتررهایی ادامه داد: از دهه ۷۰ اولین کنفرانس بین المللی پل آغاز برگزار شد و در سال ۶۹ که موضوع جنگ مطرح بود اما در همان شرایط نیز از ۱۴ کشور محققانی در این کنفزانس حضور یافتند و پیشرفت هایی نیز به دست آمد.

رییس کنفرانس بین المللی پل‌سازی اظهارداشت: برای توسعه راه سازی و راه آهن سرمایه گذاری هایی انجام می شود و از مصالح و فناوری های نوین نیز استفاده می شود اما مسئله مهم در این زمینه بازرسی، تعمیر و نگهداری است که مغفول مانده که با تعامل سازمان راه سازی به این موضوع اهمیت داده شده است.

دکتر رهایی تصریح کرد: ما با سازمان حمل و نقل، راه آهن و بنیاد مستضعفان همکاری مناسبی داشته ایم و زمینه خوبی برای یک همکاری بین دانشگاهی شکل گرفته است که در این مسیر دانشگاه‌های تهران، علم و صنعت و خواجه نصیر با ما تعامل خوبی داشتند.

وی در ادامه افزود: ۲۱۷ چکیده مقاله به کنفرانس ارسال شد و پس از داوری کمیته علمی ۱۷۱ مقاله پذیرفته شد. همچنین برای مشکلات در خصوص خرابی پل‌ها کارگاه های آموزشی و فنی برگزار شده است و تجربیات موفقی در طراحی، ساخت، تعمیر و نگهدای پل‌ها داشته ایم.

عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر تصریح کرد: در این کنفرانس توسعه تعاملات بین‌المللی و حضور محققان از کشورهای مختلف زمینه همکاری مشترک را آغاز کرده است.

در این کنفرانس بین‌المللی، دکتر سیداحمد معتمدی رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر، مهندس محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی، مهندس محمد سعیدی کیا وزیر اسبق راه و ترابری، دکترمحمد شکرچی زاده رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، دکتر خیرالله خادمی معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل، مهندس عبدالهاشم حسن نیا معاون وزیر و مدیرعامل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای و همچنین جمعی از صاحب نظران، پژوهشگران، دانشجویان، اساتید، مهندسین و مسئولان دستگاه های اجرایی در حوزه های ابنیه فنی و عمران نیز حضور داشتند.

گفتنی است پنجمین کنفرانس بین‌المللی پُل ۲۶ و ۲۷ آذرماه ۹۸ با حضور اساتید و متخصصان داخلی و خارجی در دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار می‌شود؛ در این کنفرانس تعداد قابل توجهی مقاله از کشورهای مختلف از جمله آمریکا، انگلیس، استرالیا، مالزی، کانادا و فرانسه دریافت شده است.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: جنگ راهداری و حمل و نقل جاده سازمان حمل و نقل صنعت وزیر راه و شهرسازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۴۸۹۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشر آموت با ۱۸۰ عنوان به نمایشگاه کتاب می‌آید

به گزارش خبرنگار مهر، مسؤولان و دست‌اندرکاران نشر آموت می‌گویند این‌ناشر در سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران با بیش از ۱۸۰ عنوان کتاب حضور دارد.

به گفته یوسف علیخانی مدیر نشر آموت، این‌ناشر از زمان سی و چهارمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران تا دوره جدید این رویداد ۲۰ عنوان جدید منتشر کرده که در سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران عرضه می‌شوند.

کد خبر 6091787 فاطمه میرزا جعفری

دیگر خبرها

  • «رافائل گروسی» به ایران سفر می‌کند
  • یک دانشگاه آزادی عضو کمیته اجرایی کنفرانس بین‌المللی پرتغال شد
  • یک دانشگاه آزادی عضو کمیته اجرایی در کنفرانس بین‌المللی پرتغال شد
  • معرفی ۲۵۰ موقعیت شغلی در نمایشگاه کار دانشگاه صنعتی امیرکبیر
  • حرکتی بزرگ برای تجاری‌سازی دستاوردهای علمی دانشگاه امیرکبیر
  • کنفرانس فیزیک بنیادی ایران ۱۲ اردیبهشت در قم برگزار می‌شود
  • موزه دانشگاه صنعتی امیرکبیر افتتاح شد
  • ۳ عنوان نشریه دانشگاه قم به ISC ورود پیدا کرد
  • نقش دانشگاه امیرکبیر در تحقق شعارهای سال و اقتصاد دانش‌بنیان
  • نشر آموت با ۱۸۰ عنوان به نمایشگاه کتاب می‌آید