Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، فاطمه زهرا توکلی مدیرکل بهزیستی لرستان گفت: این استان به لحاظ شیوع معلولیت رتبه دهم کشور را دارد و هم اکنون ۲۰ هزار معلول با عارضه شدید و خیلی شدید تحت پوشش این سازمان هستند.

فاطمه زهرا توکلی در دیدار با رییس دیوان محاسبات لرستان افزود: سازمان بهزیستی تنوع مختلفی در بین گروههای اقشار آسیب پذیر به عنوان مخاطبین خود دارد و به چهار گروه معلولین، کودکان، زنان سرپرست خانوار و سالمندان خدمت می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او  ادامه داد: اطلاعات ۵۰ هزار نفر معلول در سامانه استان ثبت شده که حدود نیمی از این افراد دارای ضایعه نخاعی و جسمی حرکتی هستند به نحوی که ۲۱ هزار و ۳۶۴ بیمار با ضایعه جسمی و حرکتی بیشترین تعداد جامعه معلولان استان را تشکیل داده اند که خدمات مستمر و غیرمستمر بهزیستی را دریافت می کنند.

مدیرکل بهزیستی لرستان با بیان اینکه تشخیص معلولیت به عهده سازمان بهزیستی است تصریح کرد: ضایعات بینایی، ذهنی، روانی، شنوایی و صوت و گفتار، عارضه سایر معلولان استان است و این سازمان به ۲ هزار معلول در مراکز روزانه و شبانه ارائه خدمت می کند.

توکلی ژنتیک و نواقص مادرزادی را اصلی ترین دلیل فراوانی معلولان جسمی حرکتی استان برشمرد و اظهار داشت:‌ همچنین حوادث از جمله تصادف های رانندگی دومین علت معلولیت ها در لرستان است.

او تصریح کرد: با توجه به اهمیت غربالگری های ژنتیکی، سال گذشته قراردادهایی با برخی آزمایشگاههای استان منعقد و کمک هزینه هایی برای این مهم لحاظ شده، تا با انجام آزمایش های خاص ژنتیک، از تولد نوزادان با عوارض جسمی و حرکتی تا حدودی پیشگیری شود.

مدیرکل بهزیستی لرستان گفت: همچنین برگزاری دوره های آموزشی برای دانش آموزان و دانشجویان در دستور کار قرار گرفته تا با شناخت عوامل موثر در بروز معلولیت های مادرزادی، نسبت به ازدواج های فامیلی دقت بیشتری داشته باشند و آزمایش های لازم را انجام دهند.

توکلی با بیان اینکه هشت هزار و ۸۰۰ زن سرپرست خانوار در قالب ۱۴ هزار نفر تحت پوشش بهزیستی استان هستند گفت: از مجموع ۱۷۰ هزار جمعیت سالمند استان نیز حدود هفت هزار نفر تحت حمایت سازمان هستند.

او افزود: همچنین یکهزار کودک بی سرپرست و بد سرپرست را به شکل مستقیم و غیر مستقیم حمایت می کنیم.

مدیرکل بهزیستی لرستان یکی از خدمات این نهاد را فعالیت جهت کاهش آسیب های اجتماعی عنوان و بیان کرد: در حال حاضر ۱۶۰ تا ۲۰۰ معتاد متجاهر ماهانه در مرکز استان نگهداری می شود.

انتهای پیام/ر

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بهزیستی لرستان شیوع معلولیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۴۸۹۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت حق بیمه بیش از ۲ هزار زن سرپرست خانوار هرمزگانی

احمد سالاری جائینی معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد هرمزگان گفت: سال گذشته بیش از ۱۴ میلیارد و ۱۲۸ میلیون تومان از محل اعتبارات کمیته امداد، بابت حق بیمه اجتماعی زنان سرپرست خانوار مددجو به سازمان تامین اجتماعی پرداخت شد.

وی اهداف از اجرای این طرح را کمک به توانمندی و افزایش روحیه‌ی اعتماد به نفس، امید به آینده‌، حفظ عزت نفس و منزلت اجتماعی و تامین هزینه‌های زندگی در دوران سالمندی و از کارافتادگی  این بانوان عنوان کرد.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد هرمزگان گفت: با حمایت‌های کمیته امداد هرمزگان در سال گذشته ۲۵۳ بانوی سرپرست خانوار از بیمه‌شدگان توسط این نهاد، بازنشسته و در حال حاضر از خدمات مستمری سازمان تامین اجتماعی بهره‌مند هستند.

سالاری افزود: براساس قوانین و مقررات موجود تامین اجتماعی، زنان سرپرست خانوار تحت حمایت بیمه‌های اجتماعی با حداقل سن ۵۵ سال به شرط دارا بودن ۱۰ سال سابقه پرداخت حق بیمه می‌توانند از مزایای بازنشستگی و از کارافتادگی سازمان تامین اجتماعی بهره‌مند شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • نهادهای بین‌المللی کمک‌های بشردوستانه را ادامه دهند
  • هشدار دامپزشکی : شیوع بیماری تب کریمه کنگو در فصل گرما
  • قاچاق سوخت تهدید جدی برای شیوع مالاریا در شرق کشور
  • پرداخت حق بیمه بیش از ۲ هزار زن سرپرست خانوار هرمزگانی
  • کمک‌های مردمی به مددجویان بهزیستی افزایش یافت
  • رئیس کل سازمان نظام پزشکی عنوان کرد؛ اهمیت جایگاه مامایی در خروج از سیاه چاله جمعیتی
  • همایش آموزشی زائران تمتع برگزار شد
  • ۸۹۰ ورزشکار معلول زنجانی در رشته‌های مختلف ورزشی فعالیت می‌کنند
  • سقوط ۲۶ پله ای افغانستان در میزان آزادی مطبوعات
  • جزیره قشم در نگاه سازمان مدیریت بحران جایگاه ویژه‌ای دارد