Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/سیستان و بلوچستان استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی نیاز به یک نهضت عمومی وجود دارد، گفت: متاسفانه به پیوست‌های اجتماعی در طرح‌های استان توجه نشده است که این موضوع باعث حاشیه‌ نشینی و ایجاد معضلات اجتماعی شده است.

به گزارش روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان، احمدعلی موهبتی «استاندار» شامگاه سه شنبه در کارگروه اجتماعی و فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده استان که در سالن اجتماعات استانداری برگزار شد؛ با بیان اینکه عدم توجه به پیوست‌های اجتماعی در طرح های استان باعث ایجاد معضلات اجتماعی و حاشیه نشینی در برخی شهرها شده است، تصریح کرد: به طور مثال ایجاد منطقه آزاد چابهار یکی از طرح هایی است که به پیوست اجتماعی آن توجه نشده است و منطقه‌ی آزاد که باید عامل ایجاد اشتغال و تحول اجتماعی می شد متاسفانه در آن پیوند شهر و بندر ایجاد نشده و به همین دلیل در چابهار با یک پدیده به نام حاشیه نشینی مواجه هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: برای حل معضلات اجتماعی و رفع حاشیه‌ نشینی، باید نگاه ملی شکل بگیرد.

استاندار به نقش دانشگاه در کمک به کاهش آسیب‌های اجتماعی اشاره کرد و بیان داشت: می بایست در دانشگاه‌ها در بحث حاشیه نشینی و موضوعات اجتماعی مطالعاتی انجام می‌شد و بعد از آن کاهش آسیب‌های اجتماعی مدنظر قرار می گرفت که این غفلت چندین ساله نیازمند جبران و توجه و تلاش بیشتر است.

موهبتی بیان داشت: برای حل مشکلات اجتماعی در وهله اول بایستی آسیب‌های اجتماعی را باور کرد که وجود خارجی دارند و نباید صورت مسئله را پاک کرد.

وی افزود: باید تلاش شود که جامعه از بعضی خط‌کشی‌ها و محدودیت‌ها مانند قومیت، مذهب و جنسیت عبور کند و کرامت انسانی و ارزش‌های والای انسانی مورد توجه قرار گیرد تا توسعه فرهنگی و اجتماعی حاصل شود.

استاندار نقش تشکل‌ها را در کمک به حل معضلات اجتماعی مهم برشمرد و افزود: با پیگیری‌های انجام شده خانه تشکل‌ها و خانه احزاب در استان شکل گرفته است که امیدواریم با تقویت تشکل‌ها و فعالیت‌های آنان شاهد رفع برخی مشکلات و معضلات در استان باشیم.

نماینده عالی دولت در سیستان و بلوچستان افزود: با حضور تعدادی از مدیران و دلسوزان استان سیستان و بلوچستان، تشکل همدلان آینده نگر سیستان و بلوچستان «هاسب» شکل گرفته است که حدود ۱۰۰ موسسه خیریه بزرگ کشور عضو این موسسه هستند و با راه‌اندازی چهار کارگروه در حوزه سلامت، آموزش، کارآفرینی و توانمندسازی و سرمایه گذاری فعالیتهای خوبی را شروع کرده اند.

 احمد علی موهبتی بیان داشت: استان سیستان و بلوچستان به لحاظ شرایط و مشکلات ویژه‌ای که دارد نیازمند توجه بیشتر مسئولین کشور است.

 وی ادامه داد: برای رفع مشکلات استان نیاز به شکل گیری باور، نگاه و اراده واحد هستیم تا با مشارکت و هم افزایی همه اقشار و سطوح مختلف جامعه زمینه رفع مشکلات استان و توسعه پایدار برای استان را رقم بزنیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی حاشيه نشيني

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۴۹۵۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تبادل فرهنگ گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان با کشورهای همسایه تقویت شود

 محمد کرمی  در جلسه با مدیرکل و معاونان اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان که در محل استانداری برگزار شد، اظهار کرد: با هماهنگی های صورت گرفته در نوروز امسال، خوشبختانه این استان در سطح کشور خوش درخشید و عملکرد قابل قبولی از خود نشان داد که جای قدردانی دارد.

وی افزود: در ایام نوروز کمترین چالش و کمبود را شاهد بودیم و مسافران و گردشگران نوروزی سفر خوبی را تجربه کردند که این موضوع ثمره مهمان نوازی مردمان خوب و خونگرم این دیار و تعاملات و همکاری های صورت گرفته اعضای ستاد خدمات سفر سیستان و بلوچستان بود.

استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: این استان دارای ظرفیت‌های بسیار زیادی است و در زمینه گردشگری می‌تواند به رشد و توسعه آن کمک شایانی بکند و اگر گردشگری با چاشنی خلاقیت و نوآوری همراه شود تاثیر بیشتر و اثرگذاری دو چندانی خواهد داشت و باید در این بخش از همه ظرفیت ها بویژه ظرفیت نخبگانی، دانشجویی و دانش‌آموزان بهره کافی را برد.

ضرورت ایجاد تعاونی‌های گردشگری در سیستان و بلوچستان

وی تاکید کرد: گردشگری سیستان و بلوچستان با مشارکت مردم و همه گروه‌های مردمی در تحول و تغییر چهره استان بسیار موثر است و با ایجاد و فعال‌سازی تعاونی های تخصصی می‌توان مشارکت مردم را در این حوزه ها بیشتر کرد و از قدرت مردمی که قدرت بسیار ارزشمندی است به بهترین نحو استفاده کرد.

کرمی افزود: ارتباط با سایر کشورهای همسایه از جمله پاکستان، افغانستان و عمان باید جزو اولویت‌های اداره کل میراث فرهنگی در سیستان و بلوچستان باشد و با برگزاری نمایشگاه های مشترک صنایع‌دستی و گردشگری و تبادل فرهنگ‌ها برای تحکیم و تقویت این ارتباطات گام برداریم.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • تاکید استاندار بر ضرورت ایجاد تعاونی‌های گردشگری در سیستان و بلوچستان
  • تبادل فرهنگ گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان با کشورهای همسایه تقویت شود
  • مردم سیستان و بلوچستان به احدی اجازه تفرقه‌اندازی نمی‌دهند
  • بانوان نماد خودباوری و مسوولیت پذیری در جامعه هستند
  • سه هزار و ۳۵۴ پروانه راه‌اندازی گلخانه خانگی در سیستان و بلوچستان صادر شد
  • بانوان نماد خودباوری و مسؤولیت پذیری در جامعه
  • صدور سه هزار و ۳۵۴ پروانه گلخانه خانگی درسیستان وبلوچستان
  • ایجاد اشتغال برای روستائیان با احداث گلخانه‌های خانگی در سیستان وبلوچستان
  • کماکان سیستان و بلوچستان نیازمند توجه ویژه خیرین است
  • مدیران حوزه کارگری در نماز جمعه سیستان و بلوچستان پاسخگوی مطالبات مردم شدند