Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/فارس سایت معرفی نخبه های پزشکی جهان (expertscape) دکتر «علی اکبر اسدی پویا»، پزشک دانشگاه علوم پزشکی شیراز را در زمره دانشمندان زیر یک درصد برتر جهان معرفی کرد.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم‌ پزشکی شیراز در این خصوص گفت: از این پس زمینه همکاری با دیگر محققان این رشته به صورت گسترده تر و تخصصی تر فراهم می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا به نقل از وبدا شیراز، دکتر اسدی پویا با اشاره به ضرورت آشنایی با زوایای مختلف بیماری صرع، افزود: به دلیل شباهت علائم بیماری صرع و تشنج عصبی، نه تنها در کشور ما، بلکه در تمام دنیا اشتباه تشخیصی فراوان صورت‌ می گیرد؛ با استفاده از جدیدترین روش های علمی، موفق به شناسایی و تشخیص بیماری و در نهایت ارائه خدمات موثر برای پیشگیری و درمان شده ایم.

تنها ایرانی عضو کمیته علمی انجمن جهانی صرع با بیان اینکه مهمترین روش تشخیص بیماری صرع، نوار مغز کامپیوتری است، ادامه داد: از یازده سال گذشته تاکنون در ایران تشخیص این بیماری با نوار مغز کامپیوتری صورت می گرفته که بیمارستان نمازی شیراز هم در این رابطه یکی از فعالترین‌ مراکز پزشکی ایران است.

او یادآور شد: به همین دلیل تعداد زیادی از بیماران تشنج عصبی و صرع به بیمارستان نمازی مراجعه کرده و مورد درمان قرار گرفتند که در این رابطه پژوهش های بسیاری هم بر روی آنها انجام شده است.

این عضو هیئت علمی دانشگاه علوم‌ پزشکی شیراز تاکید کرد: تعداد زیادی از بیمارانی که با تشنج مراجعه می کنند مبتلا به صرع نیستند، بلکه حالتی به نام تشنج عصبی دارند که در واقع از بیماری های افتراقی صرع است.

اسدی پویا با بیان اینکه درمان صرع با درمان این بیماری متفاوت است، افزود: با توجه به اینکه داروهای ضد صرع هیچ اثری در درمان این بیماری ندارد و حتی ممکن است برای بیماران مضر باشد، نیاز است بیماران به پزشک متخصص مراجعه کنند.

به گزارش ایسنا، دکتر اسدی پویا امسال برای دومین بار توانسته جایگاه پزشکی ایران و دانشگاه علوم پزشکی شیراز را در دنیا ممتاز کند و این برای نخستین بار در تاریخ است که نام یک ایرانی در دنیا در این جایگاه قرار گرفته است.

سایت تحقیقاتی (expertscape) بدون وابستگی به هیچ کشور و نهادی، نام یک پزشک ایرانی را از بین هزاران دانشمندی که در زمینه بیماری های صرع تحقیق داشته اند، برگزیده و به عنوان رتبه زیر یک درصد جهان معرفی کرده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی دانشمند ايراني دانشمندان یک درصد برتر دانشگاه علوم پزشکی شیراز بیمارستان نمازی شیراز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۴۹۶۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت «فوق العاده خاص» کارکنان نظام سلامت از سال جاری

بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ضمن قدردانی از زحمات کادر سلامت، اظهار داشت: کارکنان نظام سلامت باعث افتخار ما هستند و به طور شبانه روزی، حتی در ایام تعطیل کار می کنند و در زمان کرونا نیز افتخار آفرینی کردند.

وی با اشاره به تقدیم ۳۰۰ شهید حوزه سلامت در مبارزه با بیماری کووید۱۹، گفت: با توجه به نیازهایی که در جامعه ما وجود دارد بحث پرداخت فوق العاده خاص را از دو سال پیش به صورت مستمر آغاز و سال گذشته در صحن علنی مجلس از نمایندگان مجلس درخواست و آن را پیگیری کردیم که با تلاش رئیس محترم سازمان برنامه و بودجه، این مصوبه روز گذشته به تصویب رسید.

عین‌اللهی ادامه داد: ۱۰ هزار میلیارد تومان فوق العاده خاص برای کارکنان حوزه سلامت در نظر گرفته شده که آیین نامه اجرایی آن در کمیته ها در حال تدوین بوده و به اطلاع تمامی کارکنان خواهد رسید. وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکید کرد: مصوبه فوق العاده خاص از امسال اعمال می‌شود و جزو بودجه امسال دیده شده است.

عین‌اللهی به دستاوردهای دولت سیزدهم در حوزه سلامت پرداخت و اظهار داشت: آموزش علوم پزشکی در ایران بنا به اقرار تمامی سازمان‌های بین‌المللی یکی از آموزش‌های در تراز کشورهای پیشرفته جهان است و تمامی شاخص‌هایی که در یک آموزش پیشرفته پزشکی لازم است را داراست.

وزیر بهداشت ادامه داد: امروزه ما نه تنها همه خدمات بهداشتی و درمانی مردم را در داخل کشور ارائه می‌دهیم بلکه در سال گذشته قریب به یک و نیم میلیون نفر از خارج از کشور برای درمان به ایران آمدند و خدمات دریافت کردند.

وی با بیان اینکه تعداد دانشگاه‌های علوم پزشکی ما از ابتدای انقلاب تاکنون از ده دانشگاه علوم پزشکی به ۷۰ دانشگاه افزایش پیدا کرده است، گفت: اکنون ۲۴۰ هزار دانشجو، ۲۲ هزار عضو هیات علمی و ۸۴۰ مرکز تحقیقاتی داریم و جهش بسیار خوبی در دانشگاه‌های علوم پزشکی ایجاد شده است.

وزیر بهداشت با اشاره به برگزاری آزمون دستیاری با بیان اینکه در سال گذشته در سه رشته بیهوشی، طب اورژانس و اطفال کمبود متقاضی داشتیم، گفت: مجبور شدیم در این سه رشته مجدد فراخوان داده و از کارورزان سال آخر پزشکی با مصوبه آموزش پزشکی تخصصی استفاده کنیم.

عین اللهی با بیان اینکه ۱۲ هزار نفر در آزمون دستیاری در دوره جدید شرکت کرده اند، گفت: امسال نیز می‌توانیم معادل سال گذشته در دستیاری پذیرش داشته باشیم. وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: در خصوص ظرفیت دانشجویان پزشکی نیز طبق مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی عمل می کنیم و در صورتی که افزایش و کاهشی لازم باشد با تصویب این شورا انجام خواهد شد.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • ضرورت انتقال دانشجوی بورسیه‌ای به کشور‌های جهان برای پیشرفت علمی ایران/ سیاست‌های علمی، ۲۵ ساله تدوین شوند نه ۸ ساله
  • تجلیل از استاد برتر دانشگاه شیراز
  • درآمد ۱۰۰۰ میلیاردی دانشگاه علوم پزشکی مشهد از گردشگری سلامت در ۱۴۰۲
  • ضرورت استفاده از تکنولوژی هوش مصنوعی در علوم‌ پزشکی
  • اعطای بسته حمایتی یک میلیارد تومانی به ۱۰۰ استاد منتخب شاگردپرور
  • درمان بیماری‌های صرع و تشنج کودکان در ایران
  • پرداخت «فوق العاده خاص» کارکنان نظام سلامت از سال جاری
  • بودجه ۱۰ هزار میلیاردی فوق‌العاده خاص نظام سلامت
  • اعطای جایزه شیخ مفید به ۱۰۰ استاد شاگردپرور
  • ۸۱ پروژه بهداشت و درمان گیلان آماده بهره برداری